تحریم

دیپلمات‌های آمریکایی در گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی به آنها پیشنهادهایی جزئی درباره نحوه اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران ارائه کرده‌اند.

به گزارش مشرق، همزمان با انتصاب جان بولتون در سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید - که به مواضع تند ضدایرانی شهره است - دیپلمات‌های آمریکایی هم در گفت‌وگو با طرف‌های اروپایی به آنها پیشنهادهایی جزئی درباره ساز و کارهای اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران ارائه کرده‌اند. 

بیشتر بخوانید:

انگلیس، فرانسه و آلمان پایبند به برجام هستند

اعتراف فرماندهان آمریکایی به افزایش توان موشکی ایران

یک منبع اگاه  گفته که هیئت مذاکره‌کننده آمریکایی در حال بررسی پیشنهادی دوبخشی برای اعمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران است.در این طرح، موشک‌های ایران در دو طبقه کلی جای گرفته‌اند: موشک‌های بالستیک قاره‌پیما که اصطلاحاً قابلیت حمل کلاهک‌های هسته‌ای دارند و می‌توانند اروپا را هدف قرار دهند و موشک‌های کوتاه‌بردتر که می‌توانند به متحدان و شریکان آمریکا حمله کنند. 

به گزارش آسوشیتدپرس، هر دو دسته موشک‌ها مشمول تحریم خواهند شد، اما تحریم‌های مربوط به موشک‌های دوربردتر سخت‌تر خواهد بود و به صورتی خودکارتر اعمال خواهند شد. تحریم‌ها ممکن است آن دسته از شرکت‌های ایرانی که ذیل برجام معاف شده‌اند را هم شامل شوند.

به گزارش تسنیم، انگلیس، فرانسه و آلمان، در کل با مجازات ایران به بهانه موشک‌های دور برد موافقت کرده‌اند اما هنوز مشخص نیست که آیا با پیشنهاد جدید آمریکایی‌ها موافقت خواهند کرد یا خیر. دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند اروپایی‌ها با این استدلال که ایرانی‌ها برای دفاع مشروع به موشک‌های کوتاه‌برد نیاز دارند موافقند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    97 11
    بمحض تحریم جدید تنها راه مقابله ساخت و ازمایش موشکهای 5 هزار کیلومتر هست
  • US ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    68 8
    با آمدن پمپئو و بولتون به کاخ سفید و فروش میلیاردی سلاح به عربستان وامارات (که باسفر ولیعهدامارات به آمریکا در هفته های بعدصورت میگیره) حفظ برنامه موشکی وارتقا ان کاری ضروری است که باید انجام بشه.
    • تمشکال IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
      42 4
      این همه سلاح که به این منطقه از سوی غرب سرازیر شده در صورت اشتباه سعودیها و اذنابش باید به این گزینه بیشتر تامل داشته باشید که این تسلیحات روزی در اختیار ایران یا مقاومت قرار خواهد گرفت
  • مهدی IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    68 5
    خدا رحم کنه فکرکنم حسن روحانی مث تحریم های قبلی موضعی سخت گیرانه علیه آمریکا توییت کنه!
  • cyrus IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    24 12
    هیچ فایده ای نداره این موشک ها تنها راهش اینه که شروع کنیم به خودسازی دولت به مردم خیانت نکنه ،اختلاص و دزدی نکنن. و شروع به ساخت سلاح اتمی مثل کره شمالی اونقت اونا التماس کنن ،مذاکره ! همه چی خوب میشه.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
    33 4
    من فقط یه چیزی رو نمیفهمم که هر وقت آمریکا ما رو تحریم میکنه مسولان ما میگن این نقض برجامه و ما در زمان خودش به آن جواب میدهیم
  • SE ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۴
    30 11
    حالا روحانی به عمه هیلاری شکایت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس