رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال 1397 ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و دعوت آحاد مردم به کار و تلاش مضاعف سال 97 را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهادند.

به گزارش مشرق، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷ هجری شمسی، با تبریک به همه هم‌میهنان و ایرانیان بویژه خانواده‌های معزز شهیدان و جانبازان، و نوجوانان و جوانانِ امیدآفرین و پیشران حرکت علمی کشور، و با آرزوی نوروزی شاد و شیرین و سالی پر از خیر و برکت، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند.

در ادامه متن بیانات رهبر انقلاب را می خوانید:

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهُمَّ اهدِنا هُدَی المُهتَدین وَارزُقنَا اجتِهادَ المُجتَهِدین.


تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیز در هر نقطه‌ی کشور و هر نقطه‌ی جهان، و همین‌طور به همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند. بخصوص تبریک عرض میکنم به خانواده‌ی معزّز شهیدان و جانبازان عزیز و خانواده‌هایشان، و بخصوص تبریک میگویم به جوانان و نوجوانان کشور که امیدآفرینند و پیشرانِ حرکت ملّی کشورند. امیدوارم نوروزی شاد و شیرین داشته باشند و سالی پُرخیر و برکت. امسال فصل بهارِ طبیعت با فصل بهار معنویّت هم‌زمان است؛ یعنی فروردین و اردیبهشت و خرداد، با رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان. امیدواریم که ان‌شاءاللّه رشد طبیعی و رشد معنوی، هر دو را امسال برای کشورمان و ملّتمان داشته باشیم. این امید در دل جوانه میزند که ان‌شاءاللّه رویشهای معنوی در کنار رویشهای مادّی، ذخیره‌ای برای این ملّت و این کشور و آینده باشد. سلام عرض میکنیم به محضر حضرت بقیّةاللّه (ارواحنا فداه) و یاد میکنیم و درود میفرستیم به روح مطهّر امام بزرگوارمان.


یک جمله در باب سال ۹۶ و یک جمله هم در باب سال ۹۷ عرض میکنیم: سال ۹۶ مثل همه‌ی سالها مجموعه‌ای بود از فرازونشیب‌ها و شیرینی‌ها و تلخی‌ها، مثل همه‌ی دورانهای زندگی؛ شیرینیِ سال ۹۶ بُروز عظمت و اقتدار ملّت و حضور ملّی بود از اوّل سال تا آخر سال. اوایل سال، حضور بسیار عظیم و خیره‌کننده‌ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود؛ بیش از چهل میلیون از جمعیّت کشور در انتخابات شرکت کردند و این حضورِ بسیار پُرمعنا و خوبی بود. بعد هم در راه‌پیمایی روز قدس در ماه مبارک رمضان و در پایان سال هم، راه‌پیمایی نهم دی و برتر از همه راه‌پیماییِ تماشایی بیست‌ودوم بهمنِ امسال. البتّه در نهم دی بر اثر اغتشاشهایی که به وجود آمد ــ و من اشاره میکنم ــ مردم چند روز پی‌درپی در شهرهای مختلف کشور راه‌پیمایی‌های خودجوش داشتند که همه‌ی اینها نشان‌دهنده‌ی حضور ملّت بزرگ ایران و ملّت بصیر و چالاک و آماده به‌کار ایران در همه‌ی میدانهایی که حضور او لازم است بود.


یک نقطه‌ی مهم و شیرینِ دیگر در سال گذشته این بود که جمهوری اسلامی توانست تهدیدهای منطقه‌ای که هدف آن تهدیدها ــ لااقل یکی از اهداف آن تهدیدها ــ ضربه‌ به جمهوری اسلامی بود، را تبدیل کند به فرصت. نه فقط تهدیدها آسیبی به کشور نرساند بلکه تبدیل شد به فرصت؛ و کسانی که آگاه از مسائل بین‌المللی هستند، این معنا را بدرستی درک میکنند.

کارهای خوبی برای مسئله‌ی اشتغال و تولید ملّی شد، البتّه کارهای زیاد دیگری باقی مانده است که باید بشود. و این شعار تا حدودی عملی شد در کشور، لکن به طور کامل بایستی کار ادامه پیدا کند
یک نقطه‌ی مثبت دیگر تلاشهایی بود که در جهت زنده‌کردن و به‌کاربستن شعار سال ــ یعنی تولید ملّی و اشتغال در ذیل عنوان اقتصاد مقاومتی ــ انجام گرفت. کارهای خوبی برای مسئله‌ی اشتغال و تولید ملّی شد، البتّه کارهای زیاد دیگری باقی مانده است که باید بشود. و این شعار تا حدودی عملی شد در کشور، لکن به طور کامل بایستی کار ادامه پیدا کند تا ان‌شاءاللّه این شعار عملی بشود.


تلخی‌هایی هم در سال ۹۶ داشتیم؛ حوادث زلزله، سیل، هواپیما، کشتی، که برخی از عزیزان ما جان باختند در این حوادث و حوادث تلخی بود برای ما. علاوه بر اینها خشکسالی در برخی از مناطق کشور بود که همچنان ادامه دارد و امیدواریم فضل الهی در بهار آن را جبران کند. و برخی از مشکلات معیشتیِ قشرها از گذشته همچنان ادامه پیدا کرد که بایستی تلاش بشود و همه تلاش کنند و من یک اشاره‌ای خواهم کرد که ان‌شاءاللّه این مشکلات برطرف بشود. البتّه در ماه‌های آخر سال، [که] طبق برنامه‌ریزی دشمنانِ ملّت ایران اغتشاشهایی هم در کشور صورت گرفت؛ ملّت ایران خودش وارد میدان شد و حتّی آن کسانی که میخواستند اغتشاشها را به نام آنها تمام کنند، خودشان وارد میدان شدند و در مقابل اغتشاشگران ایستادند؛ و البتّه حادثه‌ای بود، پیش آمد و عظمت ملّت ایران روشن شد.


درباره‌ی سال ۹۷ ــ سالی که از این لحظه آغاز میشود ــ آنچه مهم است، این است که همه باید سخت کار کنند. بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لکن مسئله‌ی اصلی ما امسال هم مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را ــ با شرحی که ان‌شاءاللّه در سخنرانی عرض خواهم کرد ــ همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم ــ هم مسئله‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها ــ حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال؛ شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی».

درباره‌ی سال ۹۷ ــ سالی که از این لحظه آغاز میشود ــ آنچه مهم است، این است که همه باید سخت کار کنند. بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود.

این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفی دارد که این ابعاد را من ان‌شاءاللّه در سخنرانی باز خواهم کرد و تشریح خواهم کرد و آنچه را که قشرهای مختلف مردم و مسئولینِ گوناگون کشور میتوانند انجام بدهند، ان‌شاءاللّه مطرح خواهم کرد.


 امیدوارم ان‌شاءاللّه خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را ــ که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است ــ به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

والسّلام علیکم و رحمة‌اللّه و برکاته

منبع: khamenei.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    26 52
    سال نو مبارک . دوستان کالای ایرانی در اولویت
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      11 37
      من حتما از این به بعد ایرانی میخرم و اگه لازم شد خارجی بخرم حتیالمقدور دست دوم رو میزارم تو اولویت
    • کارشناس IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      12 4
      خرید کالای ایرانی برای هر ایرانی با شرف یک افتخار است بشرطی که مسئولین خودشان از تولید کنندگان داخل حمایت کنند . وقتی مسئولین نا مشخص کالاهای بی کیفیت چینی وارد میکنند و کمر تولید کننده داخلی را میشکنند تکلیف ملت ایران چیست . 90 درصد قاچاق رسما از گمرک وارد میشود بدون اینکه نظارتی انجام گیرد
    • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      8 3
      کسانی که به بهانه کیفیت بهتر کالای خارجی استفاده از آن را ترجیح می دهند - که اغلب دروغ می گویند و کیفیت کالای خارجی بهتر نیست اما حتی اگر راست هم بگویند- فقط روحیه خودخواهی و فردگرایی خود را نشان می دهند. یعنی اینکه می گویند من مهم هستم و باید منافع من مهم باشد حالا هر بلایی سر ایران و کارگر ایرانی بیاید به من ربطی ندارد. و این یعنی اگوسنتریسم.
    • آریا یی AE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      13 2
      حالا متعاقب پیام رهبری پیشنهاد میشه دولت کلیه کالاهای غیر استاندارد داخلی را شناسایی وبه مردم معرفی کنه وکالای استاندارد و باکیفیت در فضای مجازی بصورت سایت مرجع معرفی کند اونهایی هم که و با تولید کالای بی کفیت نوعی خیانت به کشور میکنند مجازات کند
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
      1 0
      ایرانی ها حداقل از آمریکای جهان خوار بیاموزند که در مقابله با واردات کالاهای بنجل از چین چگونه اقتصاد کشورمان را نجات دهند. ترامپ دیوانگی هایش برای ما خارجی هاست ولی برای اقتصاد کشور خودش نجات بخش است و بهترین کارها را در همین مدت یکسال گذشته انجام داده است: 1- مانع از ورود مهاجرین مکزیکی از مرز های جنوبی شد (دیوار کشی) 2-مونتاژ اتومبیل های آمریکایی در مکزیک را متوقف کرد (با تعرفه گران) تا مونتاژ آنها در خود آمریکا انجام شود که باعث ایجاد شغل های جدید در صنایع اتومبیل سازی شود و صنایع را هم نجات دهد 3- معاهده آب و هوایی را بهم زد. این معاهده باعث تعطیلی صنایعی می شد که آلودگی هوا ایجاد می کرد ولی در عوض شغل های زیادی به وجود آنها وابسته است. 4- طرح جالب تعرفه بر فولاد وارداتی از چین و اروپا که باز هم سبب افزایش شغل و درآمد هنگفت برای آمریکاست 5- و حالا هم طرح بی نظیر تعرفه 60 میلیارد دلاری بر کالاهای چینی که اتفاقا" کالاهای بسیار با کیفیتی هم هستند و چینی ها این کالا ها را ویژه مصرف آمریکایی ها تولید می کنند که حتی از کالا های آمریکایی هم مرغوب تر می باشند، و لی در عوض باعث بیکاری و کاهش درآمد ملی در آمریکا می شد. علت این که قبلا" آمریکا چنین سیاستی نداشت این بود که می خواست چین را بطرف خود جذب کنند. ولی چینی های زرنگ از این فرصت طلایی 25 ساله گذشته (1992 تا 2017) استفاده کردند و هزاران میلیارد دلار آمریکا را به جیب زدند. و وقتی که دیدند دلار در بازار جهانی در حال ضعیف شدن است و ممکن است آمریکا دلار های ذخیره شده در چین را بی ارزش کند ده ها هزار تن طلای ناب و مرغوب (با استفاده از همان دلارهای آمریکایی که تکه های کاغذی بیش نیستند) خریداری و در کشور خودشان انبار کردند. به این می گویند سیاست و آینده نگری!!!!! آیا واقعیت غیر از این است. این درحالی است که ما در کشورمان مسسابقه لوکس گرایی و اشرافی گری و زندگی لاگجری به راه انداختیم و چه بلایی هایی که آقایان باصطلاح کارگزاران سازندگی با تبلیغ اشرافی گری و حرامخواری (از پول بیت المال) بر سر اقتصاد ما و خانوادها و جوانان ما نیاوردند. آیا اینها همه درس عبرت نیست.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    15 22
    طبق معمول آقا هرچی بگه دولت زیاد جدی تلاش نمیکنه ... زیاد امیدی نیست.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      15 1
      حمایت از کالایی مثل پراید چه فایده ای داره؟ فقط در خرید نیست که باید حمایت کنیم، اون مسئولای پوسیده ایران خودرو و سایپا رو اگه بندازن بیرون و از افکار جوانان خلاقمون استفاده بشه در تولید ماشین، خواهیم دید که چه استقبالی میشه از ماشین ایرانی.
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    17 7
    حمایت از ایران عزیز
  • نکیسا DE ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    37 8
    رهبر سال نو و نوروز را به مردم تبریک گفت ، برای تمامتان مشرقی ها در سال نو شهادت آرزو میکنیم
    • DE ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      5 3
      سال نو برای همه مبارک باشد .یکسال کار و تلاش و زحمت شبانه روزی مشرقی ها را اجر مینهیم خسته نباشید گرامیان. برای پیشرفت کشور و برون رفت از این اوضاع بایستی اول از همه واردات را کنترل شده مسدود کرد و کارخانه های موجود را مدرن کرده و کارخانه های به ورشکستگی کشیده شده را احیا نمود و اینهم با مشارکت عظیم مردم و سرمایه گذاری آنها . سود بانکی بایستی قطع گردد و بر سود بانکی بایستی مالیات های سنگین بسته شود. ایرانی جنس ایرانی بخر را بایستی آویزه گپوش نمود.هنوز هیچ کشوری و هیچ ملتی نتوانسته فرش و قالی ایران و بسیاری صنایع دیگر را جایگزین کند .از قالیباف ها درس بگیرید.
  • مشرق پخمه IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    16 17
    کجا حضرت آقا فرمودند مخاطبشان مسئولان و مردم است ایشان فرمودند مخاطب امسال من مردم هستند برخلاف سال های پیش که مخاطبم مسئولان نظام بودندشما مشرقی ها به معنی حقیقی کلمه ... هستید
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      7 4
      بهتره صوتشو بگیری خوب گوش کنی!! فرمودند هم مردم هم مسوولان .
    • DE ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      6 3
      بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود.
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      5 2
      بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    10 18
    ان شاء الله
  • US ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    14 21
    امیدوارم مسئولین محترم فاتحه این نامگذاری رو نخونن
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    11 7
    روح همه شهدا شاد. سلام بر مردم خوب ایران
  • P IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    30 0
    نوروزتان پیروززززززززبادهرروزتان نوروز باددددد
  • احسان IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    11 20
    سلام بر شما و سایت خوبتون از شما می خوام که مردم روو تهییج کنید تا کالای ایرانی مصرف کنند این کار را با تبلیغ و شرح ثواب ان می توانید انجام دهید کلیپ های کوتاه رو پخش کنید و مدام جلوی گوش مردم اسم کالای ایرانی ببرید هم از ملی گرایی استفاده کنید و هم از اسلام گرایی و هم شیعه گرایی تا یک جریان اجتماعی شکل بگیرد
    • سلام IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      10 8
      قیمت گران پول سد محکمی در مقابل فرمان حضرت آقا است - راه برون رفت از آن تاسیس بانک قرض الحسنه اسلامی تولید و خرید کالای داخلی است - نظام بانکی با قیمت گران فعلی پول با سودهای موجود در خدمت واردات باشد.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    3 26
    بر شما مشرقی ها ها لعنت. سلام بر مردم و رهبر دلسوز ایران
  • کارشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    14 5
    ملت تا حد توان تلاش میکند و لی مسئولین بیکفایت کم کاری نکنند خوبه
  • رضا AF ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    23 32
    جانم فدای سید علی
  • هموطن IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    14 21
    واقعا دیگه با این وضعیت بنظر من کسی که کالای خارجی بخره حق نداره شعار ولایتمداری بده
  • فدایی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    14 40
    قربون آقا برم که بعضی از مسائلو چقدر باید تکرار کنه....
  • سلام IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    11 31
    آقاجان - جانم بفدایت - قیمت پول گران است - نرخ بیش از 1 تا 2 درصد برای تولید کالای ایرانی امکان بقای کالای داخلی را ازبین می برد کالای وارداتی را در رقابت با کالای تولید داخلی امتیاز بسیاربالائی می دهد- پیشنهاد می شود نظام بانکی قرض الحسنه برای تولید با کارمزد 02% تاسیس و فراخوان ملی داده شود مردم علاقمند پولهایشان را به آن بانک بسپارند از تو به یک اشاره از ما بسر دویدن
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
      5 4
      پیشنهاد خوبی است. اگر بیشتر بحث شود روی همین موضوعی که شما گفتید و احیانا توضیحات بیشتری بدهید بهتر است. ان شاء الله خیر باشد.
    • IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      6 2
      قطعا قیمت بالا یکی از دلیل ضربه خوردن کالای ایرانی است اما این دلیل کافی نیست. چون بسیاری از مردم باز هم کالای بی کفیت تر اما گرانتر خارجی را ترجیح می دهند. دلیل آن ذوب شدن فرهنگی ملت ایران در خارجی پرستی است و اینکه همیشه مرغ همسایه غاز است.
    • سلام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      5 2
      وقتی آوره سرمایه گذار با قیمت گران پول که منشاء این گرانی عملا بانک است عامل افزایش 30% قیمت فرآورده می شود عامل گریز از کیفیت است چون که تلاش می شود قدرت خرید مصرف کننده رعایت شود طبعا مواد خان بنجل و بی کیفیت و فقدان توجهبه هزینه دانش فنی و... عامل افت کیفیت می شود - از طرفی کالای ارزان خارجی نیز با قیمت تمام شده ی کم بوسیله وارد کننده ها فرصت مانور قیمت پائین تر از کالای ایرانی تا مانند قیمت کالای ایرانی را می توانند کسب کنند انگیزه وارد کننده را در کسب سود بالا می برد - مصرف کنند نیز کالای ارزان را ترجیح می دهد به به کالای گران داخلی بی کیفیت - از طرفی کیفیت عامل توقف ناپذیری است هرروز باید بهتر از روز پیش آن باشد که دانشگاهها اخص جهاد دانشگاهی در این بین باید نقش فعال را پذیرا باشد و تاسیس دانشگاه فن آوری بهبود روشها ی تولید و کیفیت کالا البته با مشارکت کارگران و کارکنان و مدیران کارخانجات و سلایق مصرف کننده و.. عوامل هم افزای خوبی خواهند بود - - سیستم قرض الحسنه با تزریق پول مورد نیاز کارخانجاتی و واحدهایی که طرحهای تولیدی مطلوب دارند کارخانجات را تحت پوشش قرار می دهند - بیمه ها و مالیاتها و عوارض و نیز در این سیستم دقیقا مانند تولید کشاورزی رفتار کنند بیمه روستائیان هم اکنون الگوی خوبی برای بیمه کارگران این واحدها باشند - به دستمزد کارگران توجه ویژه شود عامل دستمزد را مقبول و معقول اعمال کنند - شهرکهای صنعی نیز فضاهای خالی را باز کنند -در این عاملها یاران تولید به مدد تولید بشتابد - مشارکت تمام مردم از طریق بانکهای قرض الحسنه تولید مشوق کافی برای مصرف کالای ایرانی خواهد بود - - من درحال تالیف کتابی در این خصوص هستم و از مدتها قبل شروع کرده ام تمام جزئیات را فصل به فصل و قدم به قدم توضیح داده ام - ما همه مدیون شهدا هستیم پیش بسوی بسیج اقتصادی اجرای فرمان آقا از آغازین روزهای ماه مبارک رجب - تولید مستضعف واقع شده - حبیب انقلاب اسلامی مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی رحمت الله علیه می فرمودند قرض الحسنه تزریق مستقیم به شریان مستضعفین است - تولید در کشورما همان مستضعفی است که نیازمند جهد و تلاش و جهش ملی است.
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    7 1
    تولید کالای با کیفیت و استاندارد روز دنیا و داشتن قیمت قابل رقابت کلای تولیدی با کالای خارجی باعث تمایل مردم به خرید کالای ایرانی میشود. پس وظیفه دولت و تولیدکنندگان سنگین تر از مردم است.
  • AE ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۹
    7 24
    آرزوی عمر با عزت برای امام خامنه ای عزیز
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    7 7
    کسانی که به بهانه کیفیت بهتر کالای خارجی استفاده از آن را ترجیح می دهند - که اغلب دروغ می گویند و کیفیت کالای خارجی بهتر نیست اما حتی اگر راست هم بگویند- فقط روحیه خودخواهی و فردگرایی خود را نشان می دهند. یعنی اینکه می گویند من مهم هستم و باید منافع من مهم باشد حالا هر بلایی سر ایران و کارگر ایرانی بیاید به من ربطی ندارد. و این یعنی اگوسنتریسم.
  • دکتر نصیر IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    5 2
    تولید ملی و صنعتی شدن کاملآ در تضاد با خام فروشی و اقتصاد نفت پایه هست که حتی مجبور بشی برای باج فروش نفت بازار خود رو به اروپایها بدی و بیکارها بیکارتر بشن و شرکت ها و تولید کننده ها نابود
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    8 7
    کافیه رهبر یه سالیو نامگذاری مسئولین دقیقا ضدشو انجام میدن به نظرم نامگذاری نکنن بهتره
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    3 19
    خدا كند باور كنيد از طرف مردم مشكلي نيست مردم به حرف رهبري اعتماد دارند مشكل از طرف مسولان هست كه به حرف رهبري گوش نميدهند همانگونه كه اقتصاد مقاومتي را مسولان پياده نكردند انشالله كه مسولان همت كنند وبه اين توصيه مهم و راه گشاي مشكل اقتصادي كشور گوش كنند و عمل نميايند
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      3 2
      مثلا" برای پارسال چقدر اشتفالزایی کردن !؟؟؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    6 3
    تولید کالای داخلی هنگامی به صرفه است که تکنولوژی به روز داشته باشیم ، در غیر این صورت هزینه تولید بالا خواهد بود ، از طرفی این که فقط تولید کنیم و به مردم خودمان بفروشیم ، دردی از اقتصاد دوا نمی شود ، اقتصاد هنگامی موفق خواهد بود که صادرات داشته باشیم. از طرفی آقازاده ها با رانت واردات میکنند و هیچ کس هم به آن ها نمیگوید بالای چشمتان ابرو است. به عنوان آخرین نکته این که عده ای به بهانه نام گذاری این سال و به بهانه عمل به فرمایشات حضرت آقا ، تسهیلات نجومی خواهند گرفت و باز هم روز از نو و روزی از نو. در کل چشم من آب نمیخورد
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      5 2
      تکنولوژی به روز یعنی کارگر کمتر و کارگر کمتر یعنی بیکاری بیشتر. بعد این بیکاران با کدام پول محصولات تکنولوژی شما را بخرند؟ این یعنی رسیدن سرمایه داری به نقطه بن بست.
    • سلام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      5 0
      دوست عزیز وقتی با نرخ سود رسمی و مؤثر تا حتی 30 در صد اقتصاد مولد کشوررا در خلاف جهت آب مجبور کرده اند شنا کند اضافه کنید بیمه و مالیات بر ارزش افزوده و سایر هزینه هایی که بر سر تولید آوارشده است - کالای ارزان و باکیفیت و کغایت داخلی می تواند حریف این فرصت طلبها باشد اما قیمت گران پول شمشیری برنده است در دستان حامیان اینها از درون قصه همان شعر ضرب المثلی خودمان است که می گوید { چو دزدیدی باچراغ آید گزیده تر برد کالا} اینها با نور افکن و تجهیزات خانمان بر انداز در واردات دارند کار می کنند - بسیج ملی تاسیس نظام بانکی قرض الحسنه تولید و حمایت از تولید تنها راه مهار این فرصت طلبها از غفلت ملی است.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    3 6
    نظر همه دوستان که نظر مخالف یا موافق دادن محترم است ولی کسی که دلش برای ایران عزیز میتپه باید که از کالای ایرانی با تمام مشکلات موجود حمایت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس