کد خبر 841107
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
سد

حجم ذخیره کنونی آب در سدهای پنجگانه استان تهران (لار، طالقان، امیرکبیر، لتیان و ماملو) 578 میلیون مترمکعب بوده و 31 درصد حجم این سدها پر است.

به گزارش مشرق، از میان 177 سد بزرگ در 6 حوضه آبریز اصلی کشور 84 سد از جمله سدهای شهیدرجایی، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از 40 درصد آب ذخیره شده دارند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس ارزیابی صورت گرفته از ابتدای سال آبی (ابتدای مهرماه) تا 23 اسفندماه حجم ذخیره آب 177 سد بزرگ موجود در 6 حوضه آبریز دریای خزر، خلیج فارس، دریاچه ارومیه، فلات مرکزی، هامون و سرخس به 22.85 میلیارد مترمکعب رسیده است.

هم اکنون 46 درصد مخازن سدهای یاد شده پر است و ورودی به آن‌ها نیز 26 درصد، خروجی آن‌ها 16 درصد و حجم آب ذخیره شده در مخازن 12 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

از میان 177 سد بزرگ موجود در این 6 حوضه آبریز 48 درصد از آن‌ها و به تعبیری 84 سد از جمله سدهای شهیدرجایی، زاینده‌رود، ساوه و ملاصدرا همچنان کمتر از 40 درصد آب ذخیره شده دارند.

در حال حاضر حجم ذخیره کنونی آب در سدهای پنجگانه استان تهران (لار، طالقان، امیرکبیر، لتیان و ماملو) 578 میلیون مترمکعب بوده و 31 درصد حجم این سدها نیز پر است.

بررسی این اعداد و ارقام حکایت از آن دارد که حجم مخازن سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    6 2
    از بعد برجام که به جای خدا کدخدا شد خدا بی سابقه ترین خشکسالی 60 ساله اخیر شد زلزله ها هم که مشاالله دارن با آدم حرف می زنن!!..
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    1 3
    الکی جو نده مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس