کد خبر 841101
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
بالگرد آمریکایی

چند بالگرد آمریکایی پس از هلی برن در جنوب شرق قامشلی واقع در استان الحسکه سوریه چهار نفر از فرماندهان داعش را از این منطقه خارج کردند.

به گزارش مشرق، آمریکا همچنان به حمایت خود از عناصر باقی مانده داعش در شرق سوریه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بالگردهای وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا بامداد امروز در ریف جنوب شرقی «قامشلی» سوریه هلی برن کردند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه سوریه در جزئیات این خبر اعلام کردند که سه بالگرد وابسته به ائتلاف آمریکا بین روستاهای «الجیسی و کالو» واقع در جنوب «تل حمیس» هلی برن کردند.

به گفته این منابع، البته بالگردها پیش از اینکه بر زمین بنشینند منطقه مورد نظر را بمباران کردند تا پاکسازی شود.

این منابع تصریح کرد، چند نظامی به همراه خود 4 نفر را از منزلی که ساکنان منطقه میدانستند متعلق به سرکرده‌های داعش تبعه عراق هستند، خارج کردند و با بالگرد به منطقه نامعلومی رفتند.

دو بالگرد آمریکا در هفتم اسفند ماه جاری در منطقه «تویمین» واقع در جنوب شرق شهر «الشدادی» چند سرکرده داعش را به 20 کیلومتری جنوب الحسکه انتقال دادند. در این منطقه نظامیان آمریکایی، تروریستها را آموزش می‌دهند.

در همین راستا، منابع محلی حاضر در دیرالزور سوریه اوایل دیماه گذشته بود که اعلام کردند آمریکا سرکرده داعش را از این استان به مناطق نا معلومی در ریف الحسکه منتقل کرد.

بالگردهای آمریکایی از ریف شمالی دیرالزور حرکت و در ارتفاع پایین بر فراز اردوگاه «السد» پرواز کردند و در نزدیکی سد «الباسل» واقع در جنوب الحسکه فرود آمدند. این بالگردها حامل چندین سرکرده داعش بودند که به گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه پناه برده بودند؛ گروهی که بیشتر عناصر آن کُرد است و با حمایت آمریکا در رقه و استان دیرالزور بارها توافق کردند و پس از خروج داعش از این مناطق، اراضی تحت اشغال این گروه را به تسلط خود در می آوردند.

مرکز هماهنگی روسیه در «حمیمیم» نیز اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا همچنان با باقی مانده تروریستها در سوریه همکاری می‌کند.

به گفته این مرکز، نیروهی نظامی آمریکا یگانهای نظامی جدیدی تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» در نزدیکی اردوگاه آوارگان شهر الحسکه ایجاد کرده اند که در آن گروههای جدا شده از تروریستها حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    20 0
    آمریکایی ها دارن سران داعش رو به افغانستان منتقل میکنن؛ قطعا آمریکایی ها فتنه بعدی رو از مرزهای شرقی ما آغاز خواهند کرد پس مسئولین باید گوش به زنگ باشن
  • قریشی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
    3 0
    من در عجبم با این وضعیت ، با این بدبختی های خاورمیانه که تمام مردم دنیا میدونند باعث و بانیش امریکاست باز هم یک عده بی شعور و مغز پوکیده سنگ امریکا رو به سینه میزنند و مادر و پدرشون رو زیرپای امریکا قربونی می کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس