کد خبر 840708
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
علی لاریجانی

رئیس مجلس شورای اسلامی، شرط ایران برای ادامه پایبندی به برجام را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار  «یوسف بن علوی» وزیرخارجه عمان، اظهار داشت: نقش عمان و سلطان قابوس درمنطقه همیشه مفید و مثمرثمر و بین دو کشور ایران و عمان همیشه رابطه دوستانه و صمیمانه‌ای برقرار بوده است.

وی افزود: شرایط امروز منطقه در حالت ناآرامی قرار دارد و کشورهای منطقه و سایر کشورها باید به این مسئله آگاه باشند که نباید به این شرایط دامن زد.

بیشتر بخوانید

آمریکایی‌های نشان دادند که در عمل قابل اعتماد نیستند

رئیس قوه‌مقننه تصریح کرد: اکنون که مسئله موشکی ایران باعث دغدغه خاطر برخی از کشورها شده است، باید گفت که دلیل این همه هراس چیست و این تکنولوژی موشکی از 30 سال پیش در اختیار ما قرار دارد و مسئله جدیدی نیست، نکته بعدی اینکه جمهوری اسلامی ایران به سوی کدام کشور موشک پرتاب کرده است؟

لاریجانی تأکید کرد: حضور ایران در کشورهایی مانند عراق و سوریه به درخواست خودِ دولت‌ها و برای کمک به آنها بوده است و همیشه هم راه‌حل سیاسی را برای رفع مشکلات پیشنهاد داده است.

وی درباره برجام، گفت: ایران نسبت به این توافق‌نامه پایبند بوده است و این تعهد تازمانی پابرجا خواهد بود که طرف‌های دیگر نیز به تعهدات خود پایبند باشند.

همچنین در این دیدار «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز در سخنانی، گفت: زمینه‌های مناسبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و عمان وجود دارد و باید سطح این روابط مانند روابط سیاسی افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید

بن‌علوی در تهران چه می‌کند؟

وی خاطرنشان کرد: برخی از کشورها از سیاست‌های دفاعی و موشکی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند، اما برای این دلهره، دلیلی وجود ندارد، زیرا در چنین شرایط بحرانی که بر منطقه حاکم است، ایران حق دارد که  برای حفظ امنیت کشورش، قدرت نظامی داشته باشد.

وزیر خارجه عمان اظهار داشت: درباره حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز بارها تأکید داشته‌ایم که هیچ کشوری نمی‌تواند بدون درخواست و میل دولت آن کشور در آنجا نیرو داشته باشد و  ایران برای کمک و به درخواست خودِ آن دولت در آنجا حضور دارد.

«یوسف بن علوی» گفت: ما هم معتقدیم که باید مسائل را از طریق مذاکرات سیاسی حل کرد و نظامی‌گری و کشتار مردم بی‌گناه نمی‌تواند به ایجاد صلح و آرامش در جهان کمک کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا کشورهایی که جنگ را راه‌حل رفع مناقشات می‌دانند، از روش‌های دیگری برای حل آن استفاده نمایند و با کمک یکدیگر تروریسم را نابود کنند.

وزیر خارجه عمان در ادامه با اشاره به لزوم توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران، تصریح کرد: کشور عمان علاقه‌مند است تا سطح روابط بازرگانی خود را با ایران افزایش داده و از طریق گسترش خطوط ریلی، سطح مبادلات اقتصادی را بالا ببرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
    0 0
    امثال حضرتعالی بودید که در ده دقیقه افتاب تابانو امضا کردید. حالا شدی صاحب نظر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس