احمد امیرآبادی فراهانی

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در استیضاح‌های اخیر شاهد بدعهدی و بی صداقتی برخی از نمایندگان بودیم.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلام در تشریح روند استیضاح 3 وزیر کار، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی در مجلس، اظهار داشت:برخی از اعضای فراکسیون امید طرح استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی را امضاء و در نهایت انصراف دادند.

وی یادآور شد: نمایندگان اصولگرای مجلس دهم یک بار وزیر راه را استیضاح کردند که رای مخالفان استیضاح آقای آخوندی از تعداد رای اعتماد به وی بیشتر بود لذا ما از مجلس دهم برای استیضاح وزرای دولت ناامید شده‌ایم و سمت سوی نظارت مجلس بر وزرا را بیشتر به سمت و سوی ماده 236، تذکر، سوال و همچنین تحقیق و تفحص برده‌ایم یعنی به‌کارگیری ابزارهای نظارتی که در اختیار یک و یا چند نماینده است.

بیشتر بخوانید:

جزئیاتی حاجی دلیگانی از پشت پرده استیضاح ۳ وزیر در مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برای استیضاح وزیر نیاز به اکثریت مجلس است، گفت: چون اصولگرایان پارلمان  اکثریت مجلس را ندارند به همین جهت امیدی هم برای استیضاح وزیر راه نداشتند، ولی با همه این اوصاف زمانی که مشاهده کردیم که فراکسیون امیدی‌ها هم برای استیضاح به میدان آمده‌اند و درخواست داشتند که کمکشان کنیم ما هم با توجه به این که تکلیفی در برابر مردم داریم لذا به اینها کمک کردیم تا این استیضاح انجام شود.

امیرآبادی فراهانی در همین باره ادامه داد:برخی از اعضای فراکسیون امید که متقاضی استیضاح بودند در ابتدا خیلی محکم ایستاده بودند تا این کار  انجام شود اما آنچه که اتفاق افتاد این بود که طی جلسات مکرری که فراکسیون امید داشت و تصمیماتی که اتخاذ کردند به نوعی اعضای این فراکسیون سر استیضاح را بریدند و به طور کلی عقب نشینی کردند، قرار بود  آقای وکیلی در موافقت با استیضاح آخوندی و آقای صادقی که همیشه دم از شفافیت می‌زند در موافقت با استیضاح وزیر کشاورزی نطق داشته باشد که انصراف دادند.

وی با بیان اینکه بنده نمی‌دانم که پشت پرده این اتفاق چه بود، اضافه کرد:اما ما با صداقت وارد شدیم و واقعاً می‌خواستیم آنچه را که مردم می‌خواهند را دنبال کنیم چرا که مردم از عملکرد برخی از وزرا ناراضی هستند و ما را انتخاب کرده‌اند که از حقوق آنها دفاع کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس اظهار داشت :اینها از نطق خود انصراف دادند در صورتی که می‌توانستند دلایل موافقت خود با استیضاح که حق یک نماینده است را مطرح کنند پس از آن وزیر دفاع می‌کرد و پس از آن رای خود را تغییر می دادند اما آنها پیش از دفاع وزیر تصمیم خود را گرفته بودند؛ فراکسیون امید صبح جلسه برگزار کرد و اعضای آن تصمیم گرفته‌اند که به آقای آخوندی رای ندهند و ظهر جلسه گذاشته‌اند که به وی رای دهند.

امیرآبادی فرهانی عنوان کرد: بنده همان روز در اخبار  و خبرها خواندم که از بیرون از مجلس به آنها گفته بودند رای مخالف به استیضاح وزیر راه بدهند و نگذارند استیضاح آقای آخوندی رای بیاورد و این موضوع به طریق پیامک برای آنها ارسال شده بود.

امیر آبادی فرهانی با تاکید بر اینکه حقوق مردم و ارزشهای نظام باید برای ما اهمیت داشته باشد ، گفت:اما متاسفانه آنچه که ما در روند این استیضاح‌ها دیدیم نهایت چیزی که می‌توانیم متصور شویم این است که لیست امید می‌خواست از دولت حمایت کند.البته عیبی ندارد می‌تواند حمایت کند اما پاسخ مردم را هم باید بدهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: ما در جریان این استیضاح ‌ها شاهد یک بدعهدی و بی صداقتی بودیم که تصاویر نامفهوم و مبهم از رابطه دولت و مجلس را نشان می‌داد؛ آنچه که ما در این استیضاح به آن پی‌بردیم این بود که باید نمایندگان رفتارشان و عضویت‌هایشان در فراکسیون‌ها روشن و شفاف باشد. تا زمانی که مواضع نمایندگان برای مردم شفاف نباشد این وضع مجلس ما خواهد بود، یک روز امضا می‌کنند یک روز امضا خود را پس می‌گیرند.

امیرآبادی فرهانی با بیان اینکه عده‌ای سعی داشتند که در بحث شمارش آرای آقای ربیعی فضا را سیاسی کنند و عنوان می‌کردند که آرا مخدوش شده گفت:اما آرا بازشماری شد و اتفاقا مشخص هم شد که چند رای که موافق استیضاح آقای ربیعی بودند آنها یک مقدار خط خوردگی داشت که البته در بحث آرا خط خوردگی هم طبیعی است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه نمایندگانی از هر 3 فراکسیون در شمارش آرا به همراه اعضای هیئت رئیسه حضور داشتند  لذا در روند شمارش آرا هیچ مشکل و ابهامی به وجود نیامد و همان طور که مشاهده کردیم در نهایت هم هیئت رئیسه رای آقای ربیعی را تایید کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    12 0
    لاریجانی ضربه گیر روحانی
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
      8 0
      نمایندگان مجلس نماینده 80میلیون نفر ایرانی هستند .وباید برای منافع 80میلیون نفر کار کنند نه نماینده عده ای انحصار طلب یا باند یا حزب یا فراکسیون.اینگونه رفتار تقلید کورکورانه سیاست بازی وحیله گری غربی برای منافع حزبی است در صورتی که مسلمان باید همیشه جانب حق را بگیرد حتی اگر به ضرر او باشد.آقایان اگر به خدا اعتقاد داشته باشند.روز قیامت باید جواب داشته باشند
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
    0 7
    با احترام و خسته نباشید به نمایندگان مجلس که از حقوق مردم خوب دفاع کردن و ثابت کردن که مردم بهشون اعتماد دارن
  • afshin IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
    0 0
    عجب !!!!!!!!!! ما که همون اول گفتیم اینا همه اش الکیه همه اش سیاست بازیه . اطلاح طلبا میخوان نظام رو سرکوب کنند ولی کور خوندن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس