کد خبر 840165
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
ظریف و علی اف

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (پنجشنبه) به منظور شرکت در اجلاس چهارجانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان وارد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد با «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.


وی در بدو ورود به باکو در جمع خبرنگاران درباره نشست چهارجانبه امروز در باکو عنوان کرد: این اولین نشست چهارجانبه با حضور ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان است.

ظریف با بیان اینکه قبلا چندین نشست سه جانبه با آذربایجان و ترکیه داشتیم و اولین بار است که گرجستان به این مجموعه می‌پیوندد، اظهار داشت: ما همکاری‌های متعددی در حوزه انرژی و ترانزیت می‌توانیم با گرجستان به صورت چهارجانبه داشته باشیم و همکاری‌های دوجانبه خوبی نیز با گرجستان داشتیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش توئیتری آمریکا به اظهارات ظریف

پاسخ مستند ظریف به «عوام‌فریبی‌ها» علیه ایران



رئیس دستگاه دیپلماسی اینگونه همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای را مهم خواند هم در جهت سیاست ایران برای داشتن منطقه‌ای قوی و هم در جهت توسعه اقتصادی منطقه و همکاری‌های گسترده‌تر در منطقه.

قرار است ظریف بعد از این سفر به منظور شرکت در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره روند آستانه در خصوص اوضاع سوریه به آستانه پایتخت قزاقستان سفر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس