علم الهدی

سوفیا لورن از آموزش رقص و اجرای آن در مکان‌های عمومی وارد عرصه مدلینگ شد تا زمینه ورود به سینما آنهم بواسطه یک رابطه نامشروع با کارلو پونتی برایش فراهم شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در سخنرانی هفته اخیرش به رقص دختران در حضور شهردار تهران در برج میلاد واکنش نشان داد و گفت: «این برنامه را برگزار کردند و با رقص یک عده نوجوان و دختر جوان نشان دادند که الگوی جامعه حضرت زهرا (س) نیست بلکه سوفیا لورن است.»

پس از این اظهارات، حملات رسانه‌ای حول این اظهار نظر امام جمعه مشهد آغاز شد. البته بخشی از حملات سازمان‌دهی شده علیه وی، از یکسال قبل توسط رسانه‌های مخالف گفتمانش، طراحی شده بود. مخالفت امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت در این شهر، مهمترین دستاویز سیاسی برای حمله به سید احمد علم‌الهدی به شمار می‌آید. با جدی شدن حضور «سیدابراهیم رئیسی» -داماد علم‌الهدی- ‌برای حضور در انتخابات ۱۳۹۶، فضای تخریب این چهره به بهانه برگزاری یا عدم برگزاری کنسرت در مشهد تشدید شد و انتقادات سازمان دهی شده بویژه در شبکه‌های اجتماعی حول اظهارات او، تنها دستمایه‌ای بود برای تخریب وجهه فرهنگی رئیسی که یکی از نامزدهای جبهه انقلاب در انتخابات ۱۳۹۶ بود. در واقع رسانه‌های مخالف علم‌الهدی، او را در تیررس انتقادات قرار می‌دهند تا در یک جهت گیری سیاسی، یک جبهه فکری-سیاسی را تخریب کنند.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله علم‌الهدی: نه اصلاح‌طلبم و نه اصولگرا؛ اصل‌گرا هستم

فضای تخریبی حول این چهره سیاسی چنان پررنگ است که حتی اعتراضات منجر به اغتشاشات دی ماه گذشته را که به روایتی از مشهد آغاز شد، به او و اطرافیانش نسبت دادند.   هر چند که این اتهامات به شکل قاطعانه‌ای از سوی او تکذیب شد، اما جریان معارض رسانه‌ای، هر گاه فرصت مناسبی فراهم می‌شود، افکار عمومی منتقد وضعیت اقتصادی فعلی را از کانون سیاسی تصمیم‌گیر در میدان پاستور پایتخت، به سمت و سوی اظهارات علم‌الهدی هدایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش آیت الله علم الهدی به اتهام دخالت در اغتشاشات اخیر مشهد

جریان معارض رسانه‌ای، هر گاه فرصت مناسبی فراهم می‌شود، افکار عمومی منتقد وضعیت اقتصادی فعلی را از کانون سیاسی تصمیم‌گیر در میدان پاستور پایتخت، به سمت و سوی اظهارات علم‌الهدی هدایت می‌کند.

دامنه این فضاسازی‌های رسانه‌ای برای هجمه علیه امام جمعه مشهد دستاویز خوبی برای جریان‌های موافق و هوادار دولت است تا بواسطه اظهارنظرهای علم‌الهدی و فضاسازی یکسویه توسط چند کانال تلگرامی، صورت مسئله اصلی انتقادات امام جمعه مشهد نسبت به وضعیت اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی که محور اغلب سخنرانی‌های ایشان در نمازجمعه مشهد است، تحت‌الشعاع حواشی رسانه‌ای قرار گیرد.

مراسم رقص دختران در برج میلاد با حضور شهردار تهران یکی از اصلی‌ترین اخبار هفته گذشته بود اما با نام بردن از سوفیا لورن توسط علم‌الهدی در فضاسازی دیگری، اصل موضوع بازهم شکلی انحرافی به خود گرفت. با یک فضاسازی مجازی کاملا هماهنگ و هجمه علیه اظهارات امام جمعه مشهد، میزان جستجوی نام بازیگر ایتالیایی «سوفیا لورن» در فضای مجازی افزایش به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافت؛ حالا سوفیا لورن دستاویزی برای حمله به امام جمعه مشهد بود.

بیشتر بخوانید:

ناگفته‌های علم‌الهدی از ریشه ناآرامی‌های مشهد

برخی سایت‌ها و کانال‌های هنری-سینمایی به شکل مبالغه‌آمیز و با اهداف خاص، به بازخوانی کارنامه سوفیا لورن و آثارش پرداختند و برخی رسانه‌هایی که جهت سیاسی مشخصی داشتند با درج خبر و کاریکاتور سعی داشتند، اصل صورت مسئله اصلی، یعنی هنجارشکنی و رقص گروهی دختران در مقابل محمدعلی نجفی شهردار تهران را پاک کنند. در یک تغییر روش رسانه‌ای، حالا امام جمعه مشهد هدف تمامی انتقادات بود نه شهردار تهران که طبق اعلام مراجع ذی‌صلاح، از این برنامه اطلاع قبلی داشت. اما تصویر وارونه‌ای که رسانه‌ها از سوفیا لورن در مقابل انتقادات علم الهدی تصویر می‌کردند، بیشتر شیبه یک قدیس بود و این شبه پورن استار سینما، در کانال‌های تلگرامی و سایت‌های منتسب به هواداران دولت، ستایش می‌شود.

بیشتر بخوانید:

«نجفی و همکاران» در مجلس رقص دختران و آواز زنان+ فیلم

***سوفیا لورن؛ شبه پورن استاری که حاصل یک رابطه نامشروع است

«سوفیا لورن» با نام اصلی سوفیا چیکالونه در بیستم سپتامبر ۱۹۳۴ در بیمارستانی در شهر رم ایتالیا به دنیا آمد. مادر سوفیا، رومیلدا میلانی فقط بیست سال داشت و آرزوی هنرپیشه شدن را در سر می‌پروراند. پدرش ریکاریدو چیکالونه، مهندس ژیگلویی بود که به دروغ خودش را به مادر سوفیا تهیه کننده و کارگردان سینما معرفی کرده بود. هر چند این اولین و آخرین دروغی نبود که ریکاردو به رومیلدا گفت. زمانیکه رومیلدار خبر باردار بودن خود را به شریک زندگی‌اش گفت ریکاردو از ازدواج با او خودداری کرد و رومیلدا برای نگاهداری از سوفیای کوچک دست تنها به روستای خود نزد خانواده‌اش بازگشت. مادربزرگ سوفیا با وجود اینکه بی‌پدر بودن سوفیا را ننگی برای خانواده می‌دانست ولی چاره‌ای جز مراقبت از دختر و نوه‌اش را نداشت.

**سوفیا لورن رقاصی که به دنیای مدلینگ راه یافت و هنرپیشه سینما شد**

رومیلدا با اینکه ریکاردو بازهم رابطه مخفی خود را با او ادامه داد و در سال ۱۹۳۷ دومین دخترش ماریا به جمع آنها اضافه شد. سوفیا لورن ماحصل یک رابطه نامشروع است و این مسئله  را مستند شبکه History channel کاملا تصدیق می‌کند. از سی دیگر  رومیلدا، دخترش سوفیا را  مناسب برای تحقق رویای خودش، هنرپیشه شدن می‌دید و نام او را در کلاس‌های رقص نوشت و به تدریج سوفیا لورن سر از مسابقات زیبایی مدلینگ درآورد و در نهایت وارد عرصه سینما شد. آیا مسیری که او در سینما طی کرد مسیر مشروعی بود؟ او بواسطه کارلو پونتی وارد سینما شد و هفت سال با این مرد متاهل رابطه داشت و بواسطه او وارد سینما شد و پونتی با داشتن همسر، از شانزده سالگلی با سوفیا رابطه نامشروع داشت تا اینکه در سال ۱۹۵۷ در مکزیک به صورت غیر قانونی با سوفیا ازدواج کرد. سوفیا لورن «بمب جنسی» دهه پنجاه و شصت میلادی بود. کمتر فیلمی از او را می‌توان پیدا کرد که فاقد برهنگی باشد، در اغلب صحنه‌های فیلم‌هایی که لورن در آن حضور پیدا کرده وضعیت بسیار آشفته جنسی حاکم است. برهنگی موتیف بازیگری اوست و عمدتا معاشقه‌های میان او سایر همبازی‌اش در اغلب فیلم‌هایش اتفاق می‌افتد. لورن یک قدم تا پورن استاری در سینما فاصله داشت.

قبل از انقلاب فیلم‌های لورن که دارای جنبه اروتیک است در سینماهای ایران نمایش داده می‌شود و از همان زمان نام سوفیا لورن به عنوان سمبلی از اروتیسم ارتجاعی در سینما بر سر زبان‌ها می‌افتد و در ایران اغلب خانواده‌ها به فرزندانشان توصیه می‌کردند آثار سینمایی این شبه پورن استار سینمایی را تماشا نکنند.

اما پرسش مهم این است چه چیزی موجب شده سوفیا لورن فرزند نامشروع رومیلدا و ریکاردو به چنین مرتبه ای برسد؟ وضعیت نابسامان اخلاقی جامعه ایتالیای تحقیر شده پس از جنگ، مجال آزادی‌های غیر متعارفی را فراهم کرد و سوفیا لورن از آموزش رقص و اجرای آن در مکان‌های عمومی وارد عرصه مدلینگ شد تا زمینه ورود به سینما آنهم بواسطه یک رابطه نامشروع برایش فراهم شود.  

 فرهنگ محاوره‌ای ایرانی به دلیل عقبه نمایش آثار لورن در سینماهای ایران، او به عنوان سمبل ارتجاعی تبرج شناخته می‌شود. از سوی دیگر رواج تبرج در جامعه‌ای که فرهنگ عامه‌اش در تعارض با تبرج جاهلی است، آموزش عمومی رقص و نمایش عمومی آن توسط دختران کم و سن سال زمینه و عاملی برای گسترش و توسعه خودنمایی زنانه است.

امام جمعه مشهد در سخنان هفته اخیر خود یک ناهنجاری اجتماعی را با یک مثال ساده همه فهم با قیاس سمبلیک یک بازیگر فیلم‌های اروتیک ارتجاعی، به مخاطبانش ارائه کرده است. در واقع اگر امام جمعه مشهد چنین نقد اجتماعی را ارائه نمی‌کرد باید بر او خرده می‌گرفتیم. ضمن اینکه سال‌های متمادی فعالان فرهنگی به ائمه جماعات نقد داشتند که چرا به مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود نمی‌کنند و از قضا سید احمدعلم‌الهدی از معدود ائمه جمعه است که به مسائل فرهنگی و اجتماعی ورود می‌کند.

کارزار کنونی، در دوران پساانتخابات بیشتر از آنکه سیاسی باشد، فرهنگی است و نقدی که علم‌الهدی به صورت کلی بیان کردند اگر به صورت جزئی تشریح شود، نقد بسیار درست و به جایی است. این حکایت دقیقا شبیه همان رویدادی است که در دهه شصت حین پخش سریال سال‌های دور از خانه (اوشین) رخ داد و بانویی در گفتگو با رادیو الگوی زندگی‌اش را اوشین معرفی کرده بود. حال آنکه سریال اوشین روایت دخترکی فقیری بود که برای تامین خانواده‌اش در روسپی‌خانه کار می‌کرد که در دوبله تلویزیونی عبارت روسپی‌خانه به آرایشگاه تغییر پیدا کرد. اینکه الگوی زن ایرانی، دختری ژاپنی است که در آرایشگاه (بخوانید روسپی‌خانه) کار می‌کند، برای جامعه بانوان دهه شصت تازه انقلاب کرده، یک فاجعه تلقی می‌شد. خلأ الگوسازی و ارائه الگوی اشتباه دررسانه‌ها مرجع اشتباه استراتژیکی است که باید به مرور زمان رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 111
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 101
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    ماشین تخریب روزنامه های زنجیره ای و حامیان خارجی اصلاح طلبان مثل بی بی سی و داعش نیوز و.... هر کس که مخالفشان باشد را به کثیف ترین وجه ،ترور شخصیتی می کنند....
    • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      31 11
      خدا به داد ملت مظلوم برسد
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      12 14
      مردم نادان به زودی به مصیبتی دچار میشوند تا تقاص اهانت به سادات متدین را ببینند. بنده از آدم های ملا نما نفرت دارم ، اونایی که زیاد نظر میدن و همه رو نقد میکنند اما اصلا در موضع چنین نقد های قلمبه سلمبه ای نیستن. خواهش میکنم دوستان تعصبات جاهلی رو کنار بگذاریم و عقلانی صحبت کنیم نه حزبی.
  • احمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    خدالعنت کند آنهایی را که همه کارمی کنند اما اگر اقدام به امر به معروف ونهی ازمنکر نمود وی را ترور شخصیتی می کنند خدا آنان را بااقوام هلاک شده پیامبران الهی محشورفرماید
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      امر به معروف واسه همه چیزاست امر به معروف که فقط واسه موی سرنیست
  • آقایی US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    56 22
    این همه مطلب نوشتی
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    دیگه از قدیم میگن در خونه کسی رو با مشت بزنی درتو با لگد میزنن! این رویه هست که برادران حزب اللهی باب کردن با مخالفشون به بدترین شکل برخورد کردن و تخریب آبرو و مال و ناموس مردم بخاطر رسیدن هدف توجیح میشد... الان باید همه کسایی که ساکت بودن منتظر جوابش باشن این تازه اول این راه اشتباهه! باد بکاری طوفان درو میکنی! اون روزی که شایعه کردن که دختر نوری زاد ازش بارداره و فیلمهایی که از تو کامپیوتر خونه اش برده بودن رو پخش کردن و خیلی نمونه های دیگه که میشه زد باید فکر این روزها و این تخریبها که تو اول راه هست رو می کردن...
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      خدا شفات بده
    • احمد IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      گل گفتی..چیزی که عوض داره گله نداره...ابرو هرکسی رو بی جهت ببری عقوبتش رو همین دنیا پس میدی
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      56 96
      تا برو با شیطان برقص بدبخت مزدور
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      44 44
      چی زدی ؟
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      91 28
      برو بابا. مردم از این حرفها زیاد شنیدن. قشر عمومی مردم از فساد و تباهی و بی بندوباری خسته شدن
    • مختار زمان IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      44 26
      هههههه خندیدم
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      33 31
      چرت نگو
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      27 6
      يعني كلا توهمي يا الان يه چيزي زدي
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    درود بر سید خراسانی!
    • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      59 17
      جان؟؟؟؟ خخخخخ
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      40 15
      خخخخخخ
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      28 7
      سيد خراساني ؟! بابا علم الهدي كه خراساني نيست !
  • فرشته IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    60 59
    آقایون شعار وا اسلاما سر دادن!!!!!!!
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      13 22
      شعیب بن صالح کجاست؟
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    28 40
    خنجر!
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    علم الهدی هم مظلووووم
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      37 79
      در افتادن با باطل سخته و مردی میخواهد مثل علم الهدی
  • US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    درود بر این سید بزرگوار خدا نگذره از کسانی که طوری وانمود میکنند گویا ایشان هر هفته یک ساعت فقط برا مردم از لغو کنسرت حرف میزنه در حالی که ایشان با استادی تمام هرهفته احکام و قانون خدا را به زیبایی تبیین میکند و در طول سال شاید کمتر از نیم ساعت در این باره (کنسرت)صحبت کرده باشد
    • سجاد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      من اصفهانی هستم ولی هر موقع به مشهد میرم اگه امکان داشته باشه حتما از خطبه های پر مغز و استدلالی ایشان استفاده میکنم.
  • احدی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    78 98
    جناب آقای علم الهدی سید بزرگوار مگر در بحق بودن خودتان شک داری مگر حلقوم جد شما آقا امام حسین (ع) را بریدند جز این شد که هنوزم که هنوز است صدای حق طلبی آن امام بزرگوار روز بروز رساتر بگوش جهانیان میرس تازه خیالتان راحت چقدر از عزیزان ما شهید شدندد تا دشمن خدای ناکرده جسارتی به عتبات مقدسه و عمه جانتان حضرت زینب (س) نشود حزب الله زندنه و پویا آماده است واگر گاها سکوت میکند به امر ولی خود گوش میدهد والسلام
  • بیتا فاطمی AU ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    96 96
    این چرند ها چیه پیله کردید به علم الهدی چون اجازه کنسرت در آن شهر مذهبی امام رضا رضا نمی دهد ؟ مگر در قم این اجازه هست که در آنجا باشد ... این کشور نظام جمهوری اسلامی است همین که هست خدا شما به بدترین ازمایش ها می ببرد دست از مخالفت بر دارید اگر هر بد بختی از ایمان خود شماست تاریخ اسلام در حال تکرار است وسلام
    • رضا IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      22 49
      خخخخخخخخخخخخخ اینو
    • اکبر IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      82 46
      خانم بیتا در شهر ما فساد غوغا میکند زنان از فساد دخترانشان را میفروشند پا برهنگان گرسنه به اخر خط رسیده اند مشکل شهر ما برگزاری کنسرت نیست امام جمعه محترم به جای اینکه گیر به برگزاری کنسرت بدهد که اصلا ربطی به ایشان ندارد از اموال امام رضا به گرسنگان شهرمان بدهد
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      7 18
      شما از اروپا براي مردم ايران نسخه مي پيچيد؟
  • ایرانی واداده و بیکار IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    مشرق جان . در اینکه تو علامه دهر هستی و همه کس را میشناسی و ار همه چیز آگاه هستی شکی نیست .اما امام جمعه مشهدآقای علم الهدا از کجا ایشان را میشناسند مکر خدای نا کرده با ایشان سر وسری دارد .؟تا قبل از این اظهار نظر حضرت آقا کمتر کسی سوفیا لورن را شنیده بود .حتی خود من .این سوال اغلب مخاطبان سخن رانی ایشان میباشد .چرا فرا فکنی می کنی و مردم را مورد تهمت (حملات ) شدید الحن قرار میدی . هرکس که از آقایان حضرات عظام سوال بپرسد آنها را تخریب کرده است ؟این چه منطقی است که شماها دارید .
    • US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      75 40
      مشكل اينه كه هجمه به يك امام جمعه بخاطر اسم بردن از يك نفر هنرپيشه توسط اصلاح طلبان آن هم در فضاي مجازي با وجود مشكلات اقتصادي كه مردم را از پاي در آورده جز شرارت و پليدي برداشت ديگه اي نمي شه كرد. يك بار نشد اين جماعت اصلاح طلب به مشكلات معيشتي بپردازند، اقتصاد كمر مردم را شكسته، چرا دولت اصلاحات هيچ كاري نمي كند؟!!!
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      21 14
      جالبه که بعد اینکه اسم سوفیا لورن اومده امار جستجو تو گوگل برای نام ایشون به طرز زیادی بالا رفته
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    علم الهدی خار چشم مسئولین و مروجین فساد و بی بند و باری
  • ایرانی IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    40 9
    همین علم الهدا؟؟؟
  • US ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    هرگز فراموش نمیکنم اردیبشت یا خرداد 84 یا 85 مشهد ماهها در گیر خشکسالی مفرط بود در ظهر جمعه پایان خطبه ها ایشان متضرعانه به در گاه خدا طلب باران کردند و مومنین نماز گزار امین گفتند خدا شاهد است با انکه هواشناسی پیشبینی خاصی نکرده بود از مغرب جمعه تا ظهر شنبه بارانی در نهایت کفایت و سلامت بدون خسارت در مشهد و اطراف ان بارید که بسیاری کم ابیها را جبران کرد قطعا نوار ان در ارشیو ها موجود میباشد دعای ایشان با جمله (در پایان این عبادت .......) شروع شد
    • رضا IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      37 22
      خخخخخخخخخخخخخخخ
    • ج ج IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      35 17
      نه بابا !!!جدی می گی ؟ پس چرا زودتر نگفتی
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      44 11
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IT ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      11 10
      بنده نیز تا حدودای 20 سالگی مثل این دو سه تا دوست به این چیزا میخندیدم و متلک مینداختم اما چند تجربه شخصی باعث شد کمی فکر کنم دوستان خدا هیچ کس را بی حجت از این دنیا نمیبرد مبادا وقتی حجت خدا بر شما تمام شد باز با خنده و متلک و مسخره گی از کنار این مسایل رد شوید که خیلی خطر ناک است
    • حسین IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      15 43
      مزخرف نگو.اگر اینگونه هست برای داماد عزیز دعا میفرمودند تا بر مسند ریاست جمهوری جلوس بفرمایند...
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    55 85
    خدا از شر دشمنان داخلی و خارجی حفظش کنه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    51 28
    وعده الهی محقق خواهد شد . اندکی صبر
  • مسعود IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    84 68
    واقعاً مرداني به شجاعت و بصيرت و صراحت و كياست آقاي علم الهدي در اين مملكت كم داريم. خدا حفظ كند ايشانرا كه قوت قلب مومنان و خار چشم بدخواهان و معاندان و بد دلان است.... آقاي علم الهدي ، افتخار و سربلندي مردم مشهد و مردم ايران زمين و جهان اسلام و بنده مي باشد...
  • مهرداد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    53 72
    معلومه خوب حرفی زده که اصلاح طلبان فاسد سوخته اند.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      17 32
      واقعا همینه.آفرین
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      6 8
      دوباره سروکله داعشی های وطنی با علامت منفی پیداشد.
  • رضا IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    36 65
    درود بر این سید بزرگوار و آگاه .
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    33 60
    خنجرها غلط کردن مگه امت حزب الله مرده اند که چنین غلط هایی رو بکنن زیاد جدی نگیرید بالاخره اون رسانه های اصلاح طلبی هم از موساد پول میگیرن که این کارارو بکنن طفلکی ها حقوقشون قطع میشه اگه نکنن خهههههههه
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    29 22
    باید بنی صدر داخلی مورد همجمه قرار گیرد که بشدت اقدامات بنی صدر دوم توسط مشرق سانسو می شود
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    13 49
    مفسده ای درمیان هست.بهوش باشید.باید آتش به اختیارکرد.الان وقتشه.آتش.
  • نگار IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    77 31
    آخه مساله اینجاست که ای آیت الهی از کجا حتی نام سوفیا لورن رو میشناسن ؟!!!!!!
    • مختار زمان IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      11 38
      بیا بیرون تا بهت بگن
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    22 51
    یاور اسلامه این سید بزرگوار
  • رضا NL ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    43 20
    بنده به جای نویسنده خجالت می کشم. بد ترین نوع دفاع بود. شرح کامل زندگی این به اصطلاح هنرپیشه به بهانه دفاع از سید مظلوم. آفرین به این تاکتیک! واقعا که !!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    7 9
    ممنون
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    24 40
    افرین علم الهدی
  • چ IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    17 37
    درود بر سید خراسانی حتما به جای درستی زده که انقد صداشون دراومده
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    20 33
    درود بر سید بزرگوار آیت الله علم الهدی عزیز خدا انشاالله به عمرت برکت بده که خار چشم دشمنان هستی
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    28 5
    خدا شفاتون بده
  • شهرام ش IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    16 22
    بنده برای ایراد سخنرانی در اردوی دانشجویان به همراه خانواده به مشهد سفر کرده بودم و توفیق پیدا کردم و در خطبه نماز جمعه این سید بزرگوار و امام جمعه انقلابی و شجاع شرکت کردم و خدا را شکر کردم که در این دوران که عده ای افراد بی اخلاق و بد اخلاق در برخی مدیریت ها با تصمیمات نابخرادنه موجب رنجش خاطر خانواده ها می شوند، هنوز هستند عالمان بزرگ دینی که از امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی نمی کنند . رسانه های جیره خوار جبهه فرهنگ بد اخلاقی و ابتذال هم با این کارهای دیکته شده و کلیشه ای خود بجز خراب کردن وجهه ی خویش در برابر ملت مومن و باهوش کاری بیش تر انجام نمی دهند چراکه کار بیهوده آنان فقط آب در هاونگ کوفتن است.
  • ahmaf US ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    34 13
    کسیکه امر بمعروف میکنه خودش باید شفاف باشه، هم در سبک زندگیش هم در اطرافیانش،
  • صحرایی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    22 28
    درود بر سید با غیرت وبا بصیرت....دمتگرم انسان مسلمان سکوت نمیکند همانطور که امام حسین"ع" دربرابر یزید فاسد وبی بندوبار سکوت نکرد.اقایان غربگرا از توهین به این سید بپرهیزید که بزودی سزای اعمال شنیعتان خواهید دید. والعاقبه للمتقین
  • فرامرز IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    22 24
    چرا امام جمعه مشهد برای تبعیض در شرکت نفت و اداره های مختلف فتوا نمیده و ناراحت نمیشه.مثلا من در شرکت نفت مشهد کار میکنم تبعیض وحشتناکی بین ما کارگران پیمانکاری و رسمی ها وجود داره.ما هیچ امتیازی نداریم.لطفا برای اختلاسها و تبعیض ها واکنش نشان بدهید نه برای چند دختر خردسال.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      23 17
      سوراخ دعارا گم کرده ای به روحانی رئیس جمهور که در راس وزارت جناب زنگنه نشسته بگوئید
  • فرامرز IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    13 0
    آیا ما کارگران بعد از 16سال کار سخت نباید رسمی بشویم.پرسنل رسمی شرکت نفت همه چیز دارند و ما کارگران پیمانکاری هیچ چیزی نداریم.لطفا جدی پیگیری شود.همیشه عید نوروز و تابستان بیشترین فشار روی ما هستش ولی پاداش ها برای رسمی ها است.لطفا امام جمعه مشهد روی این مشکل کار کند لطفا.
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      32 29
      خوب وقتی شهردار تهران برای رفاه حال شماها رقص و داریه ودنبک و شرموطه های آوازه خوان را به صف می کند خرج دارد مشکل بدخرجی دولتی ها برای لهو ولعب است طبیعی است شماها هزینه آن را می دهید چرا به شهردار تهران اعتراض نمی کنید
  • رضایی IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    19 25
    سلام ودرود بر سید بزرگوار که با هنجار شکنان و منافقیق به کشور و اسلام و انقلاب برخورد می کنند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    15 19
    درود به شرف این عالم بزرگ
  • راشین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    19 16
    خدالعنت کنه دولت ودستاندکاران فاسدشان که به جایی توجه به مشکل کار وشغل وازدواج جوانان وفقر مردم که سرشان را با این بی بندباری ها گرم می کنند تا اعتراضی به مسائل اقتصادی نکنند هستنند مردمی که حتی پول اجاره یک خانه 50متری حاشیه شهر رو ندارند بعد وزیر اداره کار می گوید قیمت خانه ام فقط 5میلیارد تومان است کاش می دانستی که کمتر 10سال دیگر ازت میگیرن وبه خانه ای می برنت اونهم به زور که نیم متر در170سانت است جاهل.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      10 13
      خودتی
  • راشین IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    10 6
    مشرق خان نامردی اگه نظرم رو نذاری.
  • مهدی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    5 0
    همه بزرگان باید با این وضع فتیله اختلافات و دمیدن به اتش را بکاهند اگر اتفاقی بیفتد همه چه محجبه و چه بد حجاب و بی طرف ضرر خواهند دید مدارای اجتماعی خود راه حلی برای مسایل اجتماعی است
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    13 15
    میشه هی نگید سید خراسانی . ما هم ایشون رو دوست داریم اما لقب بهش ندید اگر واقعاً دوستش دارید
  • AE ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    18 14
    سوفیا لورن داشتیم وقتی سوفیا لورن مد نبود...ههههههه
  • فرج علمداری GB ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    25 21
    والا من تا حالا اسم این زن را نشنیده بودم ولی چون حاج آقا وصفشان را گفتند پیگیر شدم و فهمیدم چه چیزها در این دنیا هست و ما جاهل و کاهل!
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      16 20
      خوب شاید کر هستی یا لال هم هستی فقط بلدی بنویسی دانستن اسم حق هر آدمی است آن معروفه یک آدم فاسد است و هزاران نفررا در همین مملکت خودت فریفته است یک نگاع بدور و اطرافت بینداز متوجه آثار شوم آن معروفه خواهی شد حتما می پرسی ریشه این فساد کجاست خانه ترامپ را نشانت نمی دهند که این معروفه اجیر دنیای لهو و لعب برای تخریب سیمای انسانیت انسان را نشانت خواهند داد و هزینه اش را امثال ترامپ می دهند و هنر تخریب اینها اجرت دارد هرچه اثر گزارتر گرانتر معروفه تر - سید دارنده علم هدایت خداوند اورا و امثال اورا زیاد کند مایه فخر عالم و بشریت هستند من که از شجاعت علوی این سالار غافله خمینی به وجد آمدم
    • US ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      14 11
      حاج اقا خيلي حرف ها مي زند كه شما نسبت به آن جاهل هستي و حاضر نيستي از اين جهل در بيايي اما جالب اين جاست تا اسم يك هنرپيشه ي غربي برده ميشه شما يادت ميفته كه جاهلي و بايد از جهل در بيايي!!!!!!
  • ممدباقر IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    28 11
    این مشرق نیوز هم دیگه شورشه در اورده لامصب یه کم از خدا بترس.بسه یکطرفه قضاوت کرده.خدایا...خودت سوفیا رو ببخش.
  • عمار زمان IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    21 22
    درود بر عمار زمان جناب آقاي علم الهدي خداوند شما را از گزند بليات حفظ و دشمنانت را اصلاح و در غير اينصورت رسوا نمايد.
  • مازیار IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    22 18
    اینکه آقای علم الهدى سوفيالورن رو ازکجا میشناسند اساسا یک سوال منافقانه نه احمقانه است که اونایی که بدجورسوختن مطرحش کردند.همیشه توهرزمانی یه عده زن ومرد تو دوره خودشون مشهور میشن حالا یابه نیکی وخوبی یا به بدی ومفسدفی الأرض شدن.مثل اینه که بپرسند مؤمنان وائمه هندجگرخوار رو ازکحامیشناختند؟؟یامرجانه زن معروف به فساداخلاقی؟این خانم در دوران قدیم یکی از سمبل های سینمای فاسدغربی بوده حالا شماهی خودتونو بزنید به خریت
  • حمید IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    13 16
    این اقدامی که آقای علم الهدی محکوم کرده (یعنی رقصیدن دختران درحضورمردان ) به جای خود بسیارکارخوبی است اما ایشان می توانست این کاررابدون نام بردن ازیک هنرپیشه فاسد انجام دهد . دوما وضعیت بداقتصادی کشور چیزی نیست که دردولت خاصی اتفاق افتاده باشد.
  • حمید IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    21 19
    خنجر را باید سوفیالورن تیز کند
  • حسن IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    24 29
    درود بر سید خدا
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    33 20
    اصلاح طلبا این کار همیشگیشونه که هر کی که نقدشون میکنه رو ترور شخصیت میکنن هزار جور حرف براش درمیارن به جای اینکه بیان جواب اعمال خلاف شرعشونو بدن جواب دزدی هاشونو بدن فقط بلدن هوچی بازی دربیارن و از مسئله ی اصلی طفره برن لعنت خدا به اصلاح طلبان خائن
    • امین IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
      21 17
      تخصص اصلی اصلاح طلبان، دروغ و تهمت و برچسب زدن های متعدد به منتقدین خودشون هست، حتی برای تخریب منتقدین خود، دروغ هایی را از جانب آنها منتشر می کنند تا اینگونه القاء کنند که اصولگرایان هم همین گونه هستند، در حالی که اصولگرایان ، اگر ادعایی مطرح کرده اند، کلی سند و مدرک غیر قابل انکار رو می کنند و کلی استدلال مطرح می کنند و هیچ وقت هم ، دروغ بودن ادعای اصولگرایان واقعی اثبات نشده است.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    7 2
    نترس ادم زنده ویکل وصی نمیخواد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    6 2
    خودش زبون داره
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    10 2
    غیر قابل انتشار را بچسب. بالاخره ایشون در جوانی با اسامی مختلفی آشنا شده. آیا ایراد داره؟ الان دیگه دنبال اون موضوعات نیست. این که خیلی خوبه.
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    6 1
    خدایا به ملت صبر بده.
  • شهرام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
    2 11
    درود بر اقا علم هدا
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    11 19
    مشرق جان ! من امكان نداره سري به اينترنت بزنم و سايت محترم مشرق رو نخونم ! ولي از باب ارادتمندي به اين سايت خواهشمندم به خاطر ارادت به شخص ويا اشخاص خود را در مظان دروغگويى قرار ندهيد ! يكي از سخنان اخير علم الهدا صراحت دارد كه : سي هزار نفر از دوستان ايشان يك راهپيمائي ارام وبيصدا برگزار كردند كه جمعيتي حدود چهل تا پنجاه نفر كه اكثرا نوجوانان پرخاشگر بودند و تظاهرات را در اختيار گرفتند و در اخر هم حدود هشتصد نفر از اي اينها دستگير شدند ! كه من متوجه نشدم هشتصد نفر از اون چهل پنجاه نفر بودند ؟! يا از ان جمعيت سي هزاز نفره ؟! مشرق جان لطف كنيد و با مراجعه به ارشيوتان اصل اين سخنراني را پيدا كنيد واينگونه قاطعانه از اقاي علم الهدي حمايت نفرمائيد !
    • امیر IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      3 2
      خطاب به 00:26 ، جنابعالی اول ثابت کن که آقای علم الهدی چنین حرفی را زده اند و جنابعالی سخنان ایشان را تحریف نکرده ای ، بعد از مشرق نیوز بخواه خود را در مظان دروغگویی قرار ندهد، در ضمن این نظر شما چه ربطی به سخنان ایشان در مورد محکومیت مراسم رقص در حضور شهردار تهران داشت؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
      2 1
      شما منافقانه هم بنعل می زنید هم به میخ - این ترفندها دیگه نخ نما شما شخصیت آقای علم الهدا مبری از این حرفهای ساده لوحانه است دشمنی با ایشان مشخص است بخاطر شهامت و شجاعت انقلابی این مرد است.
  • مهندس IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    12 1
    نوع رقاصی که در برج میلاد توسط اصلاح طلبان و دخترانی با اون هیکل که اصلا 9 ساله نبودن برگزار شد اصلا نوع رقص ایرانی و سنتی نبود بلکه کاملآ حرکات موزون بود و نوع رقص غربی....هر کسی بگه نه مثل کپک خودشو زده به خواب...
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    6 4
    درود بر آقای علم الهدی هجمه به ایشان نشانه درستکاری و حق گویی ایشان است زنده باد
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    12 0
    ائمه مانیز درجوامع هزینه های زیادی برای خدائی زندگی کردن خود ودراخر جان شیرینشنو پرداخت کردن این سید بنظر حقیر بخاطر پیروی ازراه صالحان وفرزند خلف حضرت زهرا -س- بودن تاکنون هزینه پرداخته ونیز خاهد پرداخت شیاطین تحمل وجود این گونه انسان هارو نخاهن داشت
  • عرفان IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    6 1
    باور کنید دیگه نه به اصول گرا و نه اصلاح طلب و نه به مستقل اعتماد نداریم خدایا تو به داد مردم ایران برس . اینها همه کفتارند یا صاحب الزمان منتظریم تو یه کاری کن
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    13 11
    مخالفت با علم الهدی یعنی اینکه ایشان دارن درست عمل می کنند.
  • نصیر IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    12 0
    https://as7.asset.aparat.com/aparat-video/0d5da1f0284653520d32cf507fc5788e9826556-480p__13314.mp4 امروز افرادی که مثل علم هدا دو شخصیتی نیستن و جانماز آب نمی کشن و روی اسلامشون غیرت حسینی دارن و در امر به معروف و نهی از منکر همان زبان صریح علی و زینب رو دارن خیلی کم شده پاره هایی از آهن که میگن همین هان
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    10 7
    مشرق سایت سانسور چی.
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    2 4
    اتفاقا ایشون باید حرف بزنه و بیشتر هم حرف بزنه! پرده ها بیفته مردم آگاه تر می شن!
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    7 2
    به بهترین شکل ممکن گودرز و شقایق را باهم مزدوج کردید چه ربطی داره آخه
  • مرتضی IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    7 7
    درود بر حزب الله .مرگ برمنافق.
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    18 13
    مشرق ! شما لباس دینداری را دزدی و با لباس دین داری خرخره مردم را پاره کرده ای
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
      3 3
      اگر منظورت مردمی هست که به قول امام حسن خطاب به مردم عراق خرمای دنیا رو به آخرت در صلح حسنی ترجیح دادن بهتره بدونی در قیامت این مردم خودشون دنبال جای پا خواهند گشت...
  • AT ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    9 6
    خنجر که هیچ، تبر هم نمیتونه.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
    18 11
    درود بر این سید بزرگوار
  • حامد IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    4 4
    علم الهدی حرفش رو صریح می زنه ترسی نداره. برای همین اصلاح طلبان و دشمنان انقلاب و اسلام ازش بدشون می آد و سعی می کنند اونو تخریب کنند . متأسفانه بعضا این طرفی ها هم تحت تأثیر تبلیغات منفی اون طرفی ها قرار می گیرند.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
    15 0
    به راستی که مردم ساده و خنگ و احمق در کشورمون کم نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس