سیاری

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ما باید تجهیزات نظامی آماده کنیم، اکنون تانک، موشک، ناوشکن، وسایل پدافند هوایی و ... می‌سازیم و موشک‌های ما در جهان چشم‌گیر است و به کسی هم این امر ربطی ندارد.

به گزارش مشرق، دریادار حبیب‌الله سیاری امشب در آئین روز ملی راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمن درصدد شکست آن بود و برای این امر روزشماری می‌کرد.

وی افزود: زمانی که بحث صدور انقلاب اسلامی به کشورهای دیگر مطرح شد، دشمنی دشمنان بیشتر شد، چراکه منافع آن‌ها در کشور ما از بین رفته بود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش عنوان کرد: دشمن برای شکست انقلاب اسلامی در وهله اول اختلافات قومی و مذهبی را با استفاده از عناصر ضدانقلاب در سراسر کشور راه انداخت، اما موفق نشد.

سیاری توضیح داد: دومین طرح دشمن ترور در کشور بود، ما از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون 17 هزار شهید ترور داریم، اما در این طرح نیز مانند طرح قبلی شکست خوردند.

بیشتر بخوانید:

تقدیر وزیر دفاع ایتالیا از نیروی دریایی ایران

حضور پرقدرت ارتش در مرزها برای مقابله با تهدیدات

وی تشریح کرد: دشمن برای جلوگیری از پیشرفت، رشد و صدور انقلاب یک جنگ همه‌جانبه را به کشور ما تحمیل کرد، دشمن زمانی که شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» ما و صدور و الهام‌بخشی آن به دیگر کشورها جان گرفته بود، با یک انسان بیگانه قراری بست و برای شکست و حمله به انقلاب تمام امکانات در اختیار آن گذاشت.

سیاری اظهار کرد: دشمن در 31 شهریور سال 59 راهی مرزهای جمهوری اسلامی شد، آن‌ها گفته بودند که در هفت روز کار را تمام می‌کنند و از طریق هوا، زمین و دریا وارد شدند.

وی افزود: برخی از مسؤولان آن زمان چون بنی‌صدر ترسیده بودند و برای به دست آوردن زمان، دنبال دادن زمین به دشمن بودند، اما امام خمینی (ره) نظر دیگری داشتند و خواستار مقابله با دشمن شدند که مردم در این هنگام روحیه و جان گرفتند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با علت مقدس بودن دفاع مقدس، مطرح کرد: دشمن تا بُن دندان مسلح شده به اعتقاد و باورهای ما حمله کرده بود و ما از دین، شرف، ناموس، انقلاب، اعتقادات و باور خود دفاع کردیم و این باعث مقدس شدن جنگ 8 ساله تحمیلی می‌شود.

وی افزود: مردمی کردن جنگ از هنرهای امام راحل بود و این به‌ عنوان رمز پیروزی ما به‌ حساب می‌آید، چراکه در آن زمان جوانان و اقشار مختلف مردم در صحنه حضور پیدا کردند.

سیاری عنوان کرد: انقلاب اسلامی اکنون پایدار است، این نشان‌دهنده پیروزی ما در جنگ هشت سال دفاع مقدس است و اکنون به دیگر کشورهای منطقه و جهان الهام‌بخشی می‌کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اکنون جنگ نرم و سخت در مقابل کشور ما وجود دارد، ما باید در این هنگام با بصیرت، دشمن‌شناس، انقلابی و در خط ولایت باشیم.

وی افزود: باید تجهیزات نظامی آماده کنیم، اکنون تانک، موشک، ناوشکن، وسایل پدافند هوایی و ... می‌سازیم و موشک‌های ما در جهان چشم‌گیر است و به کسی هم این امر ربطی ندارد.

سیاری عنوان کرد: دفاع ما مبتنی بر بازدارندگی است و ما باید آن‌چنان توان داشته باشیم که دشمن به خود اجازه و جرأت حمله ندهد، ما اکنون به توان بازدارندگی رسیده‌ایم، اما به این بسنده نمی‌کنیم، چراکه روزبه‌روز در حال پیشرفت هستیم و این مسیر پرافتخار را ادامه خواهیم داد.

وی عنوان کرد: ما باید در جنگ نرم مطمئن باشیم که توان پیروزی داریم، دشمن در جنگ نرم به دنبال تسلط بر افکار و مغز جوانان ما است و پس از تسلط بر مغز جوانان، به دنبال تغییر باور و اعتقادات آن‌ها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    3 0
    و به حول و قوه الهی جوانان مسلمان ما برای هر زهری از دشمن پادزهری ساخته و می سازند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس