واردات

در ۱۱ ماهه سال ۹۶ ،۴۷٫۶ میلیارد دلار کالا وارد کشور شده که نسبت به سال قبل از آن افزایش ۲۴ درصدی نشان می‌دهد. شتاب واردات کالا به کشور در سالی حمایت از تولید و اشتغال، نگران‌کننده بود.

 سرویس اقتصاد مشرق - در ۱۱ ماه نخست سال ۹۶ میزان واردات کالا به کشور نسبت به مدت مشاب سال قبل از آن، ۹ میلیارد دلار بیشتر شده است. در همین مدت در سال گذشته ۳۸.۵ میلیارد دلار کالای خارجی وارد ایران شده بود.

از لحاظ وزن نیز میزان کالاهای وارداتی به کشور در سال گذشته ۳۳٫۹ میلیون تن بوده که نسبت به رقم ۳۰ میلیون تنی سال ۹۵، افزایش ۱۳ درصدی نشان می دهد.

بیشتر بخوانید

هرسال چقدر پوشاک قاچاق وارد کشور می‌شود؟

افزایش ده‌ها هزار درصدی واردات ایران از آفریقا+ جدول

رتبه اول واردات به کشور مربوط به خودرو و قطعات جهت مونتاژ خودرو است. در سال گذشته یک میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار قطعات منفصله جهت مونتاژ خودرو با ساخت داخل کمتر از ۳۰ درصد و ۶۱۴ میلیون دلار هم قطعات منفصله جهت مونتاژ خودرو با ساخت داخل بیشتر از ۵۰ درصد به کشور وارد شده است.

۷۳۹ میلیون دلار خودرو با حجم سیلندر ۱٬۵۰۰ سی سی تا ۲٬۰۰۰ سی سی و ۵۷۶ میلیون دلار خودرو با حجم سیلندر ۲٬۰۰۰ تا ۲٬۵۰۰ سی سی به کشور وارد شده است.

محصولات غذایی و کشاورزی دیگر گروه کالایی عمده وارداتی به کشور در سال ۹۶ است.

در سال گذشته ۱.۴ میلیارد دلار ذرت دامی،‌یک میلیارد دلار برنج، ۸۳۷ میلیون دلار سویا، ۴۸۲ میلیارد دلار موز، ۴۵۲ میلیارد دلار جو، ۴۵۲ میلیارد دلار کنجاله و تقریبا همین مقدار گوشت قرمز وارد کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    10 2
    ضمن تاکید بر اجرای فرمایش مقام معظم رهبری در مورد به اجرا درآمدن کامل شعار حمایت از کالای ایرانی مستلزم بالا بردن کیفیت، نظارت دقیقتر یک سازمان استاندارد مقتدر غیر فرمایشی و رانتی ،،جلوگیری از ورود کالاهای بدردنخور چینی و درعین حال بوجود آوردن امکان رقابت کالای تولید داخل با سایر تولیدات داخل و حتی کالاهای خارجی، جلوگیری از ترکتازی تولید کنندگان داخلی در صحنه ای بی رقیب که مردم بطور اجبار آن محصولات را بخرن،تحت تعقیب قانونی قراردادن تولیدکنندگانی که با روشهای جعل و تقلب باعث ضربه زدن به حیثیت کشورمان و بدنام کردن سایر تولیدکننده ها میشن، میباشد و مهمتر حمایت واقعی از مصرف کننده در صورت ناکار آمد بودن محصول.
    • بهزاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
      9 2
      اولین راه تحقق حمایت از کالای ایرانی تحریم کامل کالاهای ترکیه است . بدون تحریم میلیاردها کالای ترک ، حرف حمایت از کالای ایرانی بیهوده است .
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
      2 0
      ایرانی ها حداقل از آمریکای جهان خوار بیاموزند که در مقابله با واردات کالاهای بنجل از چین چگونه اقتصاد کشورمان را نجات دهند. ترامپ دیوانگی هایش برای ما خارجی هاست ولی برای اقتصاد کشور خودش نجات بخش است و بهترین کارها را در همین مدت یکسال گذشته انجام داده است: 1- مانع از ورود مهاجرین مکزیکی از مرز های جنوبی شد (دیوار کشی) 2-مونتاژ اتومبیل های آمریکایی در مکزیک را متوقف کرد (با تعرفه گران) تا مونتاژ آنها در خود آمریکا انجام شود که باعث ایجاد شغل های جدید در صنایع اتومبیل سازی شود و صنایع را هم نجات دهد 3- معاهده آب و هوایی را بهم زد. این معاهده باعث تعطیلی صنایعی می شد که آلودگی هوا ایجاد می کرد ولی در عوض شغل های زیادی به وجود آنها وابسته است. 4- طرح جالب تعرفه بر فولاد وارداتی از چین و اروپا که باز هم سبب افزایش شغل و درآمد هنگفت برای آمریکاست 5- و حالا هم طرح بی نظیر تعرفه 60 میلیارد دلاری بر کالاهای چینی که اتفاقا" کالاهای بسیار با کیفیتی هم هستند و چینی ها این کالا ها را ویژه مصرف آمریکایی ها تولید می کنند که حتی از کالا های آمریکایی هم مرغوب تر می باشند، و لی در عوض باعث بیکاری و کاهش درآمد ملی در آمریکا می شد. علت این که قبلا" آمریکا چنین سیاستی نداشت این بود که می خواست چین را بطرف خود جذب کنند. ولی چینی های زرنگ از این فرصت طلایی 25 ساله گذشته (1992 تا 2017) استفاده کردند و هزاران میلیارد دلار آمریکا را به جیب زدند. و وقتی که دیدند دلار در بازار جهانی در حال ضعیف شدن است و ممکن است آمریکا دلار های ذخیره شده در چین را بی ارزش کند ده ها هزار تن طلای ناب و مرغوب (با استفاده از همان دلارهای آمریکایی که تکه های کاغذی بیش نیستند) خریداری و در کشور خودشان انبار کردند. به این می گویند سیاست و آینده نگری!!!!! آیا واقعیت غیر از این است. این درحالی است که ما در کشورمان مسسابقه لوکس گرایی و اشرافی گری و زندگی لاگجری به راه انداختیم و چه بلایی هایی که آقایان باصطلاح کارگزاران سازندگی با تبلیغ اشرافی گری و حرامخواری (از پول بیت المال) بر سر اقتصاد ما و خانوادها و جوانان ما نیاوردند. آیا اینها همه درس عبرت نیست. آقایان کرباسچی، روحانی، جهانگیری (مهدی و اسحاق)، حسین فریدون، صفدر حسینی، سرخه ای (بانک ملت)، خانم صفدر حسینی (در مجلس) ، نعمت زاده، آخوندی، خانواده هاشمی
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    0 4
    شما هم که نا امیدی تولید می کنی از این نظر خودکفا شده ایم و بهتر از نمونهرخارجیه خدا رو شکر تو این یکی نیاز به واردات نیست.شما هم که ناامیدی تزریق می کنی به همون اندازه گناهکاری.تور به خدا بگداری سال نو فکرامون سیاسی نباشه.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
    7 1
    سلام بر مشرق چرا از مجتمع هزارمیلیاردی رویال با لوکس ترین برندهای خارجی متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام گزارش تهیه نمیکنی
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
      4 0
      لطفا رسانه ها هم فعال بشند و خودی یا غیر خودی نبینند و هر جا تخلفی بود اعلام کنند.
  • دکتر نصیر IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
    0 1
    دقیقا افزایش درآمد نفتی ایران هست که با واردات کالا و گرفتن ریال اون از مردم بیچاره ایران تامین میشه...
  • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
    3 1
    دولت باید یه تعرفه سنگین روی کالاهایی بزاره که توی کشور تولید میشن.دولت نباید ب این سادگی به واردکنندگان اجازه بده محصول مشابه وارد کشور شه و ارز هم از کشور بیرون بره. ثاتیا ب تولید کننده کمک کنه به لحاظ کمی و کیفی محولاتشو ارتقا بده. و مردم هم همت کنند کالاهای چین و ترکیه رو به طور کامل تحریم کنن.تا زمانی که خودمون دلمون برا خودمون نسوزه کسی دلش برا ملت ما نمیسوزه.با غیرت ایرانی ایرانی بخریم و محصولات چین و ترکیه رو تحریم کامل کنیم. لطفا همه تا میتونیم این موصوغ رو تو هر جایی ک هستیم یا میریم تبلیغ کنیم تا جا بیفته
  • SE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
    0 0
    سرمایه دار ایرانی اگر خائن نباشد بجای تولید خلال دندان و سنگپا آنرا وارد نمیکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس