کد خبر 837960
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
بازار مسکن

عضو هیأت مدیره اتحادیه املاک درباره دلایل افت معاملات مسکن گفت:ابهامات قیمت مسکن در سال ۹۷ باعث شد تا فروشنده‌ها با این احتمال که شاید قیمت‌ها در سال آینده افزایش یابد از فروش مسکن خودداری کنند.

به گزارش مشرق، معاملات در بازار مسکن در اسفند ماه کاهش یافته است سعید لطفی عضو هیأت مدیره اتحادیه املاک درباره دلیل این افت گفت: ابهامات قیمت مسکن در سال ۹۷ باعث شد تا فروشنده‌ها با این احتمال که شاید قیمت‌ها در سال آینده افزایش یابد از فروش مسکن خودداری کنند، بنابراین این یکی از دلایل افت معاملات در اسفند ماه بود.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین پیش بینی از قیمت مسکن در سال ۹۷

پیش‌بینی رفتار بازار مسکن سخت شد

وی با اشاره به اینکه دلیل دیگر افت معاملات مسکن در حالی که بخش مسکن در دوره پیش رونق قرار گرفته و روند خوبی را طی می‌کرد، افزود: بخش مسکن چند ماهی بود که روند خوبی پیدا کرده بود و متقاضیان مسکن آرام آرام وارد بازار شده و واحد مسکونی موردنظر خود را خریداری می‌کردند و همین موضوع باعث شده بود تا سازنده‌هایی که از بازار مسکن خارج شده بودند مجدداً برای ساخت اقدام کنند.

لطفی ادامه داد: اما به یکباره وضعیت نرخ ارز و طلا در بازار به هم ریخت و باعث شد تا دولت برای کنترل نرخ ارز اقدام به فروش اوراق در بانک‌ها با نرخ سود ۲۰ درصد کند، همین اقدام باعث شد تا بسیاری از مردم سرمایه‌های خود را وارد بازار ارز و خرید اوراق کنند.

عضو هیأت مدیره اتحادیه مشاوران املاک خاطرنشان کرد: قیمت مسکن اگر بخواهد سال آینده تغییراتی هم داشته باشد در حد نرخ تورم خواهد بود و این یک موضوع عادی است.

وی با اشاره به اینکه رشد بیش از حد و جهش قیمتی مسکن برای سال آینده به هیچ وجه پیش‌بینی نمی‌شود، اظهار داشت: سال آینده سال آرامی برای بازار مسکن خواهد بود و این قطعاً به نفع خریدار و فروشنده خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس