بازار شب عید

به گفته عضو کمیبیون اقتصادی مردم دست کم ۸۰ هزار میلیارد تومان در بازار شب عید هزینه می‌کنند که از این رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به سه میلیون کارمند دولت است.

به گزارش مشرق، تب و تاب مردم برای خرید شب عید از آجیل و شیرینی گرفته تا پوشاک و لوازم ضروری منزل با توجه به نزدیکی به ایام نوروز بیشتر می‌شود.

در این شرایط سرپرستان خانوار تمامی حقوق و مزایای پایان سال خود را به بازار برده و خرید می‌کنند تا جایی که هر ساله میلیاردها تومان در شب‌های نزدیک به نوروز خرج می‌شود.

میلیاردها تومان در شب‌های نزدیک به نوروز خرج می‌شود

این در حالی است که آماری از سبد کالایی مردم وجود ندارد، زیرا هر یک از خانوارها به نسبت نیاز خود اقلام متفاوتی را خریداری می‌کنند که برای برخی خوراکی و پوشاک در اولویت است و برای برخی دیگر کالاهای لوکس که مورد دوم در شرایط فعلی اقتصاد و درآمدها عده محدودی را شامل می‌شود.

به گفته زارع عضو کمیبیون اقتصادی مردم دست کم ۸۰ هزار میلیارد تومان در بازار شب عید هزینه می‌کنند که از این رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان مربوط به سه میلیون کارمند دولت است.

مردم دست کم ۸۰ هزار میلیارد تومان در بازار شب عید هزینه می‌کنند

وی در ادامه افزود: در سال ۹۴ کالاهای وارداتی ۱۳ درصد کالاهای مصرفی شب عید مردم را به خود اختصاص دادند.

در این رابطه طاهری کارشناس اقتصادی درخصوص روند تحلیل روند خرید مردم در روزهای پایانی سال به نسبت درآمد آن‌ها گفت: کارمندان و کارگران در شب‌های پایانی سال حدود حدود ۶۰ میلیارد تومان صرف خرید اقلام مربوط به سبد خانوار می‌کنند که این رقم معادل ۲۳ درصد دریافتی سالانه کل این افراد است.

کارمندان و کارگران در شب‌های پایانی سال حدود حدود ۶۰ میلیارد تومان صرف خرید می‌کنند

وی در ادامه افزود: رقم خرج شده در روزهای پایانی سال جاری از میزان پس انداز مردم است و به همین مردم سعی می‌کنند تا بهترین کالاها را با توجه به میزان نقدینگی در سبد کالایی عید خود قرار دهند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: در روزهای پایانی سال بهترین فرصت برای حمایت از تولید کالای ایرانی است و بیش از سه میلیون صنوف کشور کارگران ایرانی چشمشان به دست مردم است.

در روزهای پایانی سال بهترین فرصت برای حمایت از تولید کالای ایرانی است

طاهری یادآور شد: ۲۰ درصد فروش سالانه اصناف و تولیدات داخلی به روزهای پایانی سال مربوط می‌شود که با استقبال بیشتر مردم از کالای ایرانی نیز تولید و اشتغال تقویت می‌شود.

وی با اشاره به لزوم اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال خفه کردن تولید کننده داخلی است و مجلس باید این قانون و قوانین مربوط به کارگران را اصلاح کند.

قانون مالیات بر ارزش افزوده در حال خفه کردن تولید کننده داخلی است

گفتنی است با نزدیکی هر چه بیشتر به ایام نوروز و افزایش تقاضای مردم برای خرید انواع کالا، بهتر است کالای ایرانی جایگزین خارجی‌ها شود تا در این راستا اشتغال و تولید داخلی رونق گیرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    اگر مردم ایران شب عید خرید نکنن، اقتصاد کشور نجات پیدا می کنه. چون در این ایام ما فقط اجناس چینی در حجم زیاد وارد می کنیم و از طریق دستفروش های کنار خیابان یا فروشگاه ها و مغازه ها می خریم. این اشتباه مرگبار در اقتصاد امروز ایران است در حالی که این رقم حجم نقدینگی اگه در بانک فقط یک سال پس انداز باشه یعنی فقط از اسفند تا پایان فروردین ، جلوی تورم را تا حدود زیادی می گیره.
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    دلت خوشه من کارمند رسمی دولتم سه ماه طلبکارم دی بهمن اسفند
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    پیمانکاری ام سه ماه حقوق نگرفتم صنایع دفاع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس