نوبخت نمایه

سخنگوی گفت: سال آینده حقوق کارمندان 10 درصد افزایش می‌یابد اما بعلاوه آن 3400 میلیارد نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان استفاده می‌کنیم.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران اظهار داشت: روزهای پایانی سال جاری را سپری می کنیم، دو اقدام در دستور کار دولت است اول اینکه بتوانیم جمع بندی مناسب تری از اقداماتی که باید در سال ۹۶ انجام می شد و در بودجه ۹۷ منعکس شده را به انجام برسانیم که این به اقدامات انجام شده در یازده ماه گذشته و اقداماتی که در دو هفته آینده باید انجام دهیم تقسیم می شود.

وی افزود: بخش دوم برنامه هایی است که دولت برای سال آینده برای انجام آن خود را مهیا کند.

نوبخت با اشاره به اقدامات یازده ماه اول سال جاری گفت: تا سوم اسفند سال جاری ۲۷۱ هزار میلیارد تومان برای امور جاری و عمرانی هزینه شده است که این رقم نسبت به رقم مشابه سال قبل که ۲۱۱هزار میلیارد تومان بود، ۱۲۸ درصد است، یعنی دولت ۲۸ درصد از خزانه برای امور جاری و عمرانی بیشتر پرداخت کرده است.

نوبخت گفت: اگر نرخ تورم ۸ درصد را حذف کنیم می توانیم بگوییم دولت ۲۸ درصد در این مدت برای امور جاری و عمرانی بیشتر پرداخت کرده است که از این رقم برای اعتبارات هزینه ای ۲۰۷هزار میلیارد تومان است یعنی نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

سخنگوی دولت گفت: برای تملک دارایی های سرمایه ای ۳۰ هزار و ۸۹ میلیارد تومان در این یازده ماه پرداختی داشتیم که نسبت به سال قبل ۱۶۲ درصد بوده به این معنی که در یازده ماه اول امسال نسبت به سال قبل این اعتبارات ۶۲ درصد رشد داشته است.

نوبخت ادامه داد: دولت امسال هزار و ۸۶۵ میلیارد تومان برای جبران خسارات غیر مترقبه پرداخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بورس اجازه فروش اوراق مالی که به پیمانکاران واگذار کرده ایم را داده است، تصریح کرد: برای اینکه بازار بورس استقبال کند، این اوراق را با ۲۰.۵ درصد سود به پیمانکاران واگذار کردیم. این عدد بدون ریسک جذاب است و با این کار می توانیم بخشی از پولی که در جامعه سرگردان است را به سمت بانک برای سپرده گذاری و یا به سمت بورس هدایت کنیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: سال گذشته و امسال رشد سرمایه گذاری ما افزایش داشت؛ ضمن اینکه رشد اقتصادی ما مثبت ۶ درصد بود و میزان اشتغال در پاییز سال جاری با ورود ۹۷۰ هزار نفر به بازار کار همراه بود که این میزان اشتغال ایجاد شده در سال جاری چشم‌گیر بود.

نوبخت با بیان اینکه این قابل تعقیب است که یک رسانه در آمار تشکیک کند، اظهار داشت: این آمار برای دولت نیست بلکه اینها در آمار نظام تشکیک کرده و لجن پراکنی می کنند، در حالی‌که زبان انقلابی بودن این رسانه آنقدر دراز است که از دهانشان بیرون است.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ حمله نوبخت به یک رسانه منتقد

زمان پرداخت حقوق کارمندان اعلام شد

وی با بیان اینکه میزان تولید شغل کم بوده اما باید زیاد شود، اظهار داشت: بیش از ۱۵ هزار نفر به جمع بیکاران اضافه شده، پس باید برای سال آینده به اندازه بیشتر از جمعیتی که وارد بازار کار می شوند ایجاد شغل کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: براساس گزارش رسمی میزان تسهیلات از سوی بانک ها به استان‌های مختلف مشخص است که براساس آن، میزان تسهیلات بانکی به استانهای مختلف ۱۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که به ۲۱ بنگاه در راستای طرح رونق تولید پرداخت شده است.

وی، گفت: در دو هفته جاری باید این پرداخت ها را جمع بندی کرده و خود را برای خیز بلند در سال آینده آماده کنیم. ما پرداخت حقوق های اسفند را از امروز آغاز کردیم و تلاش می کنیم تا ۵ یا ۶ روز آینده پرداخت ها را به پایان برسانیم.

نوبخت ادامه داد: همزمان با پرداخت حقوق ها ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بین طرح های عمرانی پرداخت می کنیم که این پرداخت ها نیز ظرف ۵ تا ۶ روز آینده انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه منتظریم مجلس بتواند با شورای نگهبان به صورت نهایی مصوبات خود را به قانون تبدیل کند، اظهارداشت: ما در این فرصت پیش نویس آیین نامه های اجرایی بودجه را آماده کردیم. اگر مصوبات مجلس زودتر به ما داده می شد ما تا این لحظه آیین نامه های اجرایی را نیز نهایی می کردیم، اما ایده آل ما این است که از اول فروردین بودجه را اجرایی کنیم.

وی افزود: ۶۵ هزار پروژه ناتمام استانی و ۶ هزار پروژه ناتمام ملی داریم که در جمع ۷۱ هزار  پروژه ناتمام در کشور است و اگر به اتمام برسد در  حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش و اعتبار دارد.

نوبخت با بیان اینکه سال آینده حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع بخش غیر دولتی، نظام بانکی و صندوق توسعه ملی در مجموع برای طرح های عمرانی اختصاص می یابد، گفت: سال آینده ۱۰ درصد به دریافتی کارکنان دولت اضافه خواهد شد و در کنار آن علاوه بر این میزان در حقوق بازنشستگان ۳هزار و ۴۰۰  میلیارد  تومان برای طرح یکسان سازی و ترمیم حقوق آنها اختصاص خواهیم داد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی  درخصوص اظهارات رئیس جمهور پیرامون عملکرد بانک ها، اظهار داشت: بیانات رئیس جمهور بعد از اتمام جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی به دو موضوع معطوف بود، رئیس جمهور از یک سو از مدیران پرتلاش نظام بانکی قدردانی کردند و از سوی دیگر برای اینکه نظام بانکی تسهیلات بیشتری ارائه دهد باید تمام سپرده های مردمی را در همین زمینه خرج کرده و نباید به سمت بنگاه داری برود. مگر ما چند شعبه در یک خیابان نیاز داریم این امر بخشی از منابع بانکی را منجمد می کند که باید این هزینه ها نیز صرف پرداخت تسهیلات شود.

وی درباره طرح شرایط جدید وزیر خارجه فرانسه برای ورود ایران به مذاکرات جدید، تصریح کرد: ما بارها جواب آمریکا را دادیم که برجام با همین متن فعلی اجرا می شود. اروپایی ها هم در این زمینه با ما همراه هستند اما بحث دیگر این است که خود اروپایی ها ممکن است حرف هایی داشته باشند. ما به دفعات در سطوح مختلف از عالی ترین مقام نظام که رهبری هستند تا ریاست جمهوری گفته ایم که برای تقویت بنیه دفاعی خود هر قدر لازم باشد تلاش می کنیم و این منوط به تایید اسرائیل یا مقامات اروپایی نیست.

نوبخت ادامه داد: مگر آمریکا درباره تسلیحات خود از دیگران اجازه می گیرد. اینکه انتظارات آنها چیست برای ما تفاوتی ندارد مگر ما به آمریکا نگفته ایم در منطقه ای که ربطی به شما ندارد دخالت نکنید، اینها جنایت جنگی است مگر اینها به حرف ما توجه کردند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکپارچه است، تصریح کرد: ما به بعضی افرادی که فکر می کنند طرفدار نظام هستند و دولت را تضعیف می کنند می گوییم سیاه‌نمایی علیه دولت، سیاه نمایی علیه نظام است.

وی افزود: هر مقدار که برای اهداف صلح آمیز لازم بدانیم و تشخیص دهیم فعالیت های هسته ای خود را ادامه می دهیم. ما در برجام موفق شدیم به تمام ملزومات خود برای غنی سازی برسیم، ضمن اینکه ابهاماتی که در جهان وجود داشت را برطرف کردیم. جهان فهمید چه کسانی نابکارانه و بر خلاف تعهدی که داده بود عمل کردند.

نوبخت درباره قیمت خرید تضمینی گندم برای سال اینده، عنوان کرد: سال آینده خرید تضمینی گندم ادامه خواهد یافت. سال جاری بیش از ۱۱ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پول پرداخت کردیم اما به این میزان رضایت در بین کشاورزان به وجود نیامد چون این پرداخت ها با تاخیر صورت گرفت.

وی افزود: در حال حاضر قیمت خرید گندم در هر کیلو به ۱۳۰۰ تومان رسیده است. برای سال آینده قیمت خرید تضمینی گندم را نیز با همین رقم انجام خواهیم داد.

سخنگوی دولت درباره اعلام وصول استیضاح وزرای کار و راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی، گفت: استیضاح حق مجلس است و می تواند از این حق استفاده کند اما اینکه واقعا این دو وزیر عملکردشان مناسب نبوده است، قطعا دولت نظری مخالف نظر مجلس دارد.

نوبخت با بیان اینکه هر دو وزیر جز وزرای فعال دولت هستند، ادامه داد: همین وزیر راه و شهرسازی به خاطر نوسازی ناوگان هوایی مورد تمسخر و تحقیر قرار گرفت، درحالیکه بعد از برجام همین وزیر قرارداد ورود ۱۲ فروند هواپیما را بست و تا کنون یازده فروند هواپیما وارد کشور شده است. در دولت وقتی آقای ربیعی از کارگران صحبت می کند احساس می کنیم خودش از همان قشر است ضمن اینکه فردی فرهیخته است کسانی که اینگونه کار می کنند را باید تکریم کنیم.

وی گفت: حق مجلس است که سوال کند اما به جاهایی ورود می کند که اتفاقا نقاط قوت دولت است. همیشه افکار مجلس نظر مردم است، آقای آخوندی باید هراز چندگاهی به مجلس برود و هر بار هم رای او بیشتر از قبل می شود به هرحال مجلس می تواند از اختیارات خود استفاده کند.

سخنگوی دولت درباره دوری فراکسیون امید از رئیس جمهور بر اساس اظهارات محمدرضا عارف، اظهارداشت: دولت نسبت به آقای عارف و فراکسیون امید نظر مثبت دارد احترام ما به این عزیزان با توجه به همکاری ها مثبت است. هر وقت از هر یک از ما دعوت کردند استقبال کردیم و رابطه ما با این مجموعه از دوستان تعریف شده است.

نوبخت درباره اظهارات اعضای شورای شهر درباره عدم عمل کردن دولت به تعهدات خود که عامل افزایش ۲۵ درصدی نرخ حمل‌ونقل عمومی خواهد شد، تاکید کرد: این افزایش قیمت را به پای دولت ننویسند. شهرداری هر خدمتی انجام دهد باری از دوش مردم برداشته و ما هم در این مسیر کمک خواهیم کرد.

سخنگوی دولت درباره بنگاه داری دولت به عنوان یکی از عوامل استیضاح وزرای راه و کار اظهار کرد: رئیس جمهور از آغاز کار دولت بر این واگذاری ها تاکید کرد، تا جایی که خبر دارم بخشی واگذار شده و به سرعت در حال انجام است رئیس جمهور نه‌تنها به این بخش ها بلکه به بانک ها نیز دستور واگذاری داده است، این جز سیاست های دولت است.

نوبخت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت به انتقادات مردم و مسئولان سربالا جواب می دهد گفت: سر به زیر تر از این دولت میشود که هر هفته یک روز سخنگوی دولت پاسخ همه سوالات را می دهد. دولت خود را خدمتگزار می داند و پاسخ گو است چنانچه در باره بازار ارز تلاش کرد روند حبابی قیمت ارز را کنترل کرد می دانیم اتوبوس اتوبوس آدم میآورند که ارز بخرند، مردم به خوبی تشخیص می دهند و اگر کسی خواهان مردم باشد باید وقت دولت را به خاطر برخی مسائل نگیرد.

وی ادامه داد: می شود دولت را سیاه کرد اما آیا این به نفع نظام است؟ اگر خواهان دولت هستیم نباید چوب لای چرخش بگذاریم.

نوبخت درباره عدم تشکیل جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی که معاون اول عنوان کرده، گفت: به نظر می رسد یک اردوگاهی هست که هرازگاهی حرفی بزنند و بگویند آقای جهانگیری تکدری دارد، اما آقای جهانگیری از دوستان و همکاران عزیز ما هستند نمی شود اینها را به عدم تشکیل جلسه ستاد مبارزه با فساد اقتصادی مرتبط کرد.

نوبخت درباره گفتگوی ملی، عنوان کرد: همه باید یکدیگر را تعدیل کنیم، وزارت کشور طرحی را فراهم کرده و آیین نامه های اجرایی مناسب آن را تهیه خواهند کرد.

وی درباره طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان ادامه داد: باید بگذاریم تا مجلس پیش رود تا ببینیم چه خواهد شد اما اگر مسئولی در این نظام چه در دولت و چه در نیروهای مسلح مال نامشروعی در زندگی خود داشته باشد حتی یک لحظه هم مراجع قضایی نباید تعلل کرده و باید با آن فرد یا افراد برخورد کنند.

وی درباره اتمام پروژه های ناتمام افزود: بخشی از این پروژه ها امسال، برخی سال آینده و برخی در برنامه پنج ساله به اتمام می رسد اما چون منابع دولتی ناکافی است از شراکت و کمک بخش خصوصی استفاده کردیم تا این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

نوبخت همچنین درباره گلایه نمایندگان کرمانشاه در مجلس درخصوص عدم اسکان برخی از مردم زلزله زده خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی که برای جبران خسارت پرداخت کردیم به همین بخش های زلزله زده است، برای اسکان موقت کانکس دادیم چون ما موظف هستیم مردم را مصونیت ببخشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    12 0
    حضرت نوبخت! از 88 تا 92 هم این حرف که تشکیک در آمار رسمی دولت تشکیک در نظام است هم مصداق داشت و هم رهبری بر آن تاکید کرده بودند ، منتها رفقای شما 88 واسه خودشون از منابع دشمن آمار درمیاوردند و یه آرم پرچم هم می چسبوندن روش ، علی برکت الله ؛ 92 هم که رییس فعلی تون تکلیف رو معلوم کرد : جیب مردم! اما جناب عالی ای خوش تیپ اعظم! ... البته ما دهاتی ها به این میگیم : خداگیر شدن .
  • سرباز LB ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    12 1
    نوبخت: به فرانسه گفتیم در منطقه‌ای که به شما ربطی ندارد دخالت نکنید!!!!!!!!! واقعا تونستن بگن؟؟؟!!!
  • امیر علی IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    18 0
    مگه قرار نبود حقوقها تا ۲۰ درصد به صورت پلکانی افزایش پیدا کنه این چه صیغه ایه ۱۰ درصد دولت داره با مجلس لج و لجبازی میکنه مردم هم این وسط شدن گوشت قربونی!!!
    • اه IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      4 0
      متاسفم
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    10 0
    برای باور غلط نه اسلام ملاک است و نه دین و نه کشور اهمیت دارد و نه ملت ارزش دارد.00000
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    19 0
    نمی شد نوبخت به جای این همه حرفهای الکی توضیح بده چی شده دولت این تصمیم رو بر خلاف مصوبه مجلس گرفته؟ا
  • علی IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    15 0
    مگر قرار نبود حقوق کارمندان تا 20 در صد افزایش یابد این دروغگویان که لعنت خدا برانها باد معلوم بود که از اول کاری برای قشر ضعیف نمی کنند که حالا بکنند اگر بخواهند به ضعفا برسند برای خودشان منفعتی ندارد باز هم لعنت خدا بر دروغ گویان
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 0
    جناب آقای نوبخت باسلام از دولت روحانی قانون گریزتر ندیده ام شما پس از گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی مجلس قانون برنامه ششم ایثارگران را تصویب کرد وسال 96 هم از زمان اجرای آن گذشت چرا بنیاد شهید واموزش وپرورش آن را اجرایی نکرده آن وقت دم از قانون وقانون گرایی میزند.
  • علی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 0
    طبق مصوبه مجلس حقوق کارمندان تا ۲۰درصد افزایش خواهد یافت و دولت حق نداره خلاف مصوبه عمل کند؛ نوبخت جهت سرکوب مزد کارگران این حرف را زده است، چراکه ایشان به خون کارگران تشنه میباشد.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    2 0
    آقای نوبخت مگه قرار نیود حقوق ها پلکانی افزایش پیدا کنه از 20درصد شروع بشه چطور یهو شد 10درصد ؟ مردم را ابزار امیال سیاسی خود قراردادید؟
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
    0 0
    شورای نگهبان تبصره۱۲ بودجه که مربوط به افزایش پلکانی حقوق بوده مغایر با اصل۵۲ قانون اساسی دانست به مجلس عودت داد مجلس هم این تبصره که افزایش پلکانی حقوق بود رو کلا از لایحه بودجه۹۷ حذف کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس