تراکتورسازی

مدیران باشگاه تراکتورسازی تبریز برای خروج از بحران و جدایی از رده های پایین جدول مربی شان را تغییر دادند اما همچنان در دره دهم جدول درجا می زنند!

سرویس ورزش مشرق – شاید تا دو ماه پیش هیچ کس در ایران با نام "ارطغرل ساغلام" آشنایی نداشت ولی به یکباره و با انتشار مذاکره تراکتورسازی تبریز با این مربی ترکیه ای خیلی ها با او آشنا شدند. کسی که قرار بود جایگزین یحیی گل محمدی شده و تراکتورسازی را از رده دهم جدول که حدود 5 هفته با یحیی آنجا جاخوش کرده بود کنده و به بالای جدول ببرد...اما!

این مربی ترکیه ای در این مدت (که از 29 دیماه سال جاری وارد کشور شد) نه تنها تغییری در محل تراکتورسازی در رده بندی جدول بوجود نیاورده بلکه در آسیا هم تقریبا پرشورها را از رسیدن به دور دوم لیگ قهرمانان ناامید کرده است!

*آمار ضعیف!

"ساغلام" در این مدت 8 بار تراکتورسازی را در میادین مختلف داخلی و آسیایی رهبری کرده ولی از 24 امتیاز موجود تنها 9 امتیاز گرفته است. حدود یک سوم کل امتیازات! او در 5 بازی داخلی 2 برد، 2 مساوی و یک باخت داشت و در آسیا هم در سه بازی یک امتیاز!

*در گلزنی ضعیف!

این تیم با وجود عناصر گلزن و گل سازش در 8 دیدار گذشته فقط 6 بار موفق به باز کردن دروازه حریفانش شده است. 3 گل به پدیده، 2 گل به گسترش فولاد و یک گل به پارس جنوبی و تمام! تراکتوری ها در آسیا هم آمار 3 بازی صفر گل زده را دارند تا تنها تیمی باشند که در پایان دور رفت هیچ گلی به ثمر نرسانده اند!

*در گل نخوردن ضعیف!

تیمی که "ساغلام" رهبری می کند بیشتر از تعدادی که گل زده باشد گل خورده است! این تیم در لیگ برتر از گسترش فولاد، پارس جنوبی جم و پیکان هر کدام یک گل و در لیگ قهرمانان آسیا از الاهلی و الغرافه 4 گل دریافت کرد تا آمار 7 گل خورده در 8 بازی اخیر را برجای بگذارد!

تراکتورسازی یکی از بدترین فصلهای خود را سپری می کند!

*تیم بدون رشد!

هفته ای که این مربی ترک تبار تراکتورسازی را تحویل گرفت 22 امتیازی و در رده دهم جدول بود و هم اکنون در پایان هفته بیست و پنجم هنوز به امتیاز 30 نرسیده و 29 امتیازی است و باز هم در همان رده دهم درجا می زند! 10 هفته متوالی است که تراکتور در جدول نه پایین رفته و نه بالا آمده است تا رشدش متوقف شده باشد. نه منفی و نه مثبت!

*نزدیک مرز سقوط!

تیم پرشورها قطعا این هفته ها شرایط خوبی را تجربه نمی کند. تراکتورسازی که فصل قبل سهمیه آسیا را گرفته تا محدوده سقوط فقط 6 امتیاز فاصله دارد! در انتهای جدول پس از سیاه جامگان که سقوطش تقریبا قطعی شده سپیدرود رشت و استقلال خوزستان 23 امتیازی هستند و با تراکتور 29 امتیازی فاصله زیادی ندارند!

ارطغرل ساغلام سرمربی تراکتورسازی

*هفته های سنگین باقیمانده!

تراکتورسازی در لیگ هفته های سختی را پیش رو دارد و با این وضعیت کسب امتیاز باید دست از درجا زدن بردارد وگرنه قطعا کاندیدای سقوط است! این تیم به ترتیب برنامه مسابقات با ذوب آهن که دنبال سهمیه آسیا و تیم دوم جدول است بازی دارد و سپس باید با سپاهانِ در خطر سقوط، سپیدرودِ در خطر سقوط، صنعت نفت و فولاد (دنبال سهمیه) بازی کند؛ هفته هایی با مسابقات سنگین!

*2 بازی خانگی آسیایی!

"ساغلام" اگر برنامه ای برای صعود از گروه A در لیگ قهرمانان آسیا دارد باید بجنبد وگرنه با یک امتیاز در گروهی که صدرنشینش 7 امتیازی است محکوم به حذف است! این تیم باید به ترتیب با الجزیره امارات، الاهلی عربستان و الغرافه قطر دیدار کند که از این سه بازی دو مسابقه اول و آخرش در تبریز برگزار می شود و شاید با کسب امتیازات کامل این دو دیدار بختی برای دومی در گروهش داشته باشد...البته شاید!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    12 5
    تحلیل صد من یک غاز!!!! بیدار شو هالو جان! تیمی که در بیست و پنج بازی 23 امتیاز گرفته هرگز نمی تونه در پنج بازی شش امتیاز بگیره. کار شما از نوع طهلیل شکمی است. تراکتور هم به راحتی می تونه پنج امتیاز دیگه بگیره.
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    9 2
    حسود نیاسود
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    13 4
    شاید تراکتور در گلزنی ضعیفه ولی بازی های قشنگی ارائه میکنه.تو بازی الجزیره هم دیدیم
  • گمال IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    8 4
    آقای مفسر فرگوسن بیش از ۲۵ سال هدایت تیم را در دست داشت ولی این آغا چند ماه .برو به دنبال شغل خودت مفسری نکن
  • mehran IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    12 25
    تیمی که هوادارانش شعار خلیج ع.ر.ب.ی میدن ، همون بهتر که بره دسته ی 2.
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      6 14
      والا.
  • آرش IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    26 4
    تراختور اول و اخر بشه ما دوسش داریم. شماها به فکر برگرداندن جام جعلی پرسپولیس باشید که با لابی گری به قهرمانی رسید./ ساغلام مربی خوبیه. تیممون هم خوب بازی میکنه. کسانی مثل عالیشاه به این تیم ضربه زدند.
  • ماها IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    8 21
    آرزوی ما سقوط تراکتور به دسته پایین تا هشتاد درصد حاشیه فوتبال ما تموم بشه
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      19 18
      در خواب خواهید دید چون پشت این تیم یک ملت 40میلیونی ترک هست.
    • AE ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      0 10
      حقیقت اینه چرتپلیس و شش تایی ها به دسته محلات برن فوتبال رو میشه پاک برگزار کرد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      19 0
      در حقیقت سوراختور که از لیگ حذف بشه و برگرده جایی که لیاقتشو داره(دسته سه) همه چیز درست میشه
  • GB ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    16 4
    مشرق تو ابراز دشمنی غیر مستقیم هم خیلی عقبی.تیمی که تو یه نیم فصل 23 امتیاز گرفته و میانگینش تو هر بازی 1 امتیاز بوده الان تو لیگ از پنج بازی 6 امتیاز گرفته و معدلش رسیده به 1.6 امتیاز تو هر بازی.حالا بگذریم از بازی شناور و روان تیم ولی مشکل اصلی این تیم بازیکنای ناکارآمده که اونم بخاطر ضعف مدیریت غیر حرفه ای و غیر فوتبالی این تیم که مسبب محرومیت از نقل و انتقالات شده تیم مجبورا با این بازیکنا بازی میکنه.تو کل لیگ ایران مربی ای نیست که در سطح باشگاهی بین المللی کارنامه این مربی رو داشته باشه.بهتره واسه تفرقه بین مربی و هواداری این تیم فکر دیگه ای بکنی
    • GB ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      3 0
      والسلام
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      0 0
      به زودی شا غلامتونم اخراج میشه با این نتایج.بشینو ببین
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    5 17
    تیمی که هوادارانش از فوتبال چیزی نمیدونن و فقط دنبال نژادپرستی وقومگرایی هستند
    • AE ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      0 10
      شما خیلی حالیته !!! اوج حالی شما راستی چی زدی داداش !!!!
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    19 26
    چقدر لجنی مشرق !! لجن پراکنی نکن... تراختور در قلب تورکهای همدان،اردبیل،تبریز،خراسان .... جای داره. برو بمیر
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
      20 1
      لجن بوزگوردهای مزدوری هستن که قوم گرایی و نژاد پرستی و کثافت رو وارد فوتبال کردند!
  • مسعود IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    5 1
    این ساغلام باید تهامی رو بازی بده با اینکه بیست سال سن داره ولی تو بازیا تراکتور خیلی تاثیر دار بود خوب و فرز و زرنگه ساغلام تهامی رو بازی بده
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    12 9
    از تراکتور متنفرم
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
      7 9
      تراکتوری ها هم از امثال تو متنفرند حالا چیکارکنیم
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    تراکتورسازی دو بازیکن خارجی از دلال ها گرفته که می تونن نهایتا روی نیمکت تیمی از دسته 3 کشور بشینن اونطرف اومده زرنگی کنه بازیکن سرباز بگیره دیگه نفهمیده بازیکن سرباز اولا بازی نمی کنه و به تیم حس نداره دوما هر سال تیم عوض می شه هیچوقت به ثبات نمی رسه با این اوصاف تراکتور به هیج جا نمی رسه حقشم هست چون علنا تو روز روشن از بند پ و ویژه استفاده می کنن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس