کد خبر 837420
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۷
ظریف در مونیخ

وزیر خارجه ایران تصریح کرد که به همتای فرانسوی خود گفت: اتحادیه اروپا به جای مماشات با درخواست‌های غیرعادی آمریکا، این کشور را به برجام متعهد کند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه ایران پس از دیدار روز دوشنبه با همتای فرانسوی خود در تهران، در توئیتر درباره این دیدار توضیحاتی ارائه داد.

محمد جواد ظریف امروز دوشنبه با وزیر خارجه فرانسه که به تهران سفر کرده، دیدار داشت؛ دیداری که به دنبال اظهارات تند اخیر دولت فرانسه درباره برنامه موشکی و مواضع منطقه‌ای ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید:

در دیدار ظریف با لودریان چه گذشت؟

ظریف: وارد بازی راضی‌ کردن ترامپ نمی‌شویم

وزیر خارجه ایران در توئیتر در این باره نوشت: «در دیدار امروز به وزیر خارجه فرانسه گفتم: اتحادیه اروپا باید به جای تلاش برای مماشات با آمریکا و تکرار ادعاهای غیرعادی این کشور، آمریکا را به تبعیت از برجام وادارد. برای دفاع از توافق هسته‌ای، لفاظی صِرف، کافی نیست به ویژه وقتی آمریکا حتی در برابر پایبندی اتحادیه اروپا به برجام است».

وزیر خارجه ایران ادامه داد: «آمریکا و اروپایی‌ها به جای تردیدافکنی درباره موشک‌های ایران، باید به سرازیر کردن صدها میلیارد دلار تسلیحات به منطقه ما پایان دهند.(موضوع موشک‌های ایران) توسط شورای امنیت سازمان ملل محدود نشده بلکه (موشک‌های ایران) برای مقابله با تکرار رنج مردم ما در برابر صدام ضروری است؛ صدامی که با حمایت غرب (شهرهای) ما را موشک‌باران می‌کرد».

ظریف در توئیت سوم خود افزود: «ایران برای سوریه و یمن از همان ابتدا، راه‌حل‌های سیاسی پیشنهاد کرد و همیشه آماده کار برای حصول به صلح در منطقه بوده است البته با شرکایی جدی که در این هدف با ما اشتراک نظر دارند و درگیر جادوگری با مماشات نیستند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    3 1
    امیدوارم ظریف یک روزی به خاطر پذیرفتن برجام و خسارت محض از ملت عذرخواهی کنه تا دوباره عزیز بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس