رضا صادقی

زجری که «رضا صادقی» از ماندن در ایران می‌کشد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

پدر «دراویش گنابادی و دختران خیابان انقلاب» باشیم!

«محسن صفایی» فراهانی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیر شدگان فتنه سال ۸۸، در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه ایران، اظهار کرده است:

«همین اتفاق محدود خیابان پاسداران! خطیب نماز جمعه که همه را توصیه به تقوا می‌کند وقتی به این مسأله می‌رسد از رئیس دستگاه قضایی می‌خواهد با کسانی که در گلستان هفتم تجمع کردند برخورد قاطعانه شود! ولی در تمامی بحث خود در این مورد صرفاً تأکید بر قلع و قمع دارد! مگر شما قاضی هستی که حکم می‌دهی؟ به جای ارائه تحلیل و توصیه و تلاش برای آرامش فضا و اعمال نگاه پدرانه نباید همه را دعوت به خشونت کرد!»

او همچنین تصریح می‌کند:

«یا در بررسی بودجه سال ۹۷ در مجلس، مردم توقع داشتند که بعد از برخوردهای دی ماه، حداقل ۳۰ نفر نماینده تهران جدی‌تر برخورد کنند ولی وقتی آنها هم شناختی از مسائل ندارند نتیجه‌ای برای مردم عاید نمی‌شود. یا در مورد اعتراض برخی دختران به موضوع حجاب، به چه حقی با آنها با خشونت برخورد می شود؟ اگر جرمی سر زده است، دادگاه صالح باید به جرمش رسیدگی کند. کسی حق ندارد کتک بزند. اما به جای پیدا کردن راه حل منطقی برای مساله حجاب، روی جعبه برق و مخابرات شیروانی درست می کنند. آیا این نوع مدیریت درست است؟»

صفایی فراهانی در بخش‌های دیگر این مصاحبه تأکید کرده است که در جمهوری اسلامی ایران، ضعف عقلانی و مشکل مدیریت وجود دارد! [۱]

*درباره اظهارات صفایی‌فراهانی چند نکته گفتنی وجود دارد:

یکم_ نگاه پدری برای کسانی قابل اعمال است که مرتکب جرم نشده باشند!

اما در قضیه دراویش گنابادی با روشی داعش‌گونه، آدم کشته شده است و در ماجرای دختران مکشّفه (کشف‌حجاب‌کرده) خیابان انقلاب نیز جرم مصرّح اتفاق افتاده است.

آیا باید در جایی که نیاز به برخورد قانونی وجود دارد، از نگاه پدرانه و رأفت برای کسانی دم زد که در مقابل قانون و دین کشور ایستاده‌اند!؟ از طرفی نگاه پدرانه هرگز رافع عمل قانونی و قضایی نیست.

دوم_ شرط عقل و ادب این بود که آقای صفایی، اگر انتقادی به عملکرد نمایندگان اصلاح‌طلب فراکسیون امید دارند، از بابت آن انتقاد عذرخواهی کنند و به مردم بگویند که در معرفی این نمایندگان اشتباه کرده‌اند! نه اینکه در جایی که خود مسبب‌الاسباب آن بوده‌اند هم به سمت نظام اسلامی اشاره کنند!

از طرفی مشخص نیست ایشان که نظام را به «ضعف عقل» هم متهم کرده‌اند؛ چرا خجالت کشیده‌اند صریح‌تر بیان کنند که نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس از چه رو از فتنه اقتصادی دیماه و اوباشی که به گواه اسناد و کارشناسان، هیچیک محتاج نان شب نبوده‌اند؛ حمایت نکرده‌اند و یا چرا به این واسطه تغییری در بودجه نداده‌اند!؟

سوم_ درباره افراد موسوم به «دختران خیابان انقلاب» هم کسی که با خشونت برخورد کرده و در مقابل مأمورین قانون اقدام به ضرب و شتم، فریاد و عدم تمکین از دستور کرده، چند مورد از همین زنان هستند و گرنه خشونتی که منظور آقای فراهانی است، حکما شامل ضرب و شتم، جسارت لفظی، شلیک گلوله و پرتاب گاز اشک‌آور است که هیچیک در قبال زنان مکشّفه انجام نشده.

تنها در یکی از موارد، پلیس مجبور می‌شود پس از تذکر چندباره، یک زن مکشّفه و متمرّد را از بالای سکو به پایین هل داده تا جرم علنی خاتمه یابد و بعد او را دستگیر کند.

که البته در هیچیک از این لحظات هم خلاف قانونی از جانب پلیس مشاهده نشده است. [۲]

ضمن اینکه برای براندازی و مبارزه با اسلام که هدف این زنان و دختران است؛ پایین پریدن از یک سکّو به هیچ‌وجه هزینه زیادی محسوب نمی‌شود...

و چهارم_ این مسئله برای ما جای سؤال است که آقای صفایی‌فراهانی و دوستان ایشان چرا حتی یک اشاره هم به پیکر شرحه شرحه امثال شهید حدادیان و شهدای ناجا در قضیه خیابان پاسداران نمی‌کنند و خونخواه آنها نیستند اما برای اوباشی که با خودرو از روی بسیجی‌ها و نیروهای پلیس رد شده‌اند خواستار نگاه پدری هستند!

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی معتقدند اصلاح‌طلبان با دمیدن به آتش برخی اعتراضات خُرد در صدد شکل‌دهی به «اعتراض ظالمانه» و کشاندن دوباره مردم به خیابان‌ها علیه نظام اسلامی هستند.

***

دادستان تهران نتیجه بررسی یک پرونده جنجالی را اعلام کرد

قالیباف در آخرین امتحان هم قبول شد؛ املاک نجومی هم مثل "تقلب" دروغ بود

ایسنا گزارش داد، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران به تازگی در خصوص پرونده «املاک نجومی» با اشاره به صدور ۱۸۲ فقره قرار نهایی در این پرونده‌ها، در خصوص نوع قرارها گفته است: ۱۲ پرونده منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی شده و ۱۷۰ مورد قرار منع تعقیب نیز صادر شد.

وی مبنای دادستان در صدور قرار منع تعقیب را قرار دادن تفاوت قیمت در زمان واگذاری املاک و قیمت هیأت کارشناسی تعیین شده توسط بازپرس دادسرا اعلام و تصریح کرد:

۴۰ نفر از کسانی که قرار منع تعقیب درمورد آن‌ها صادر شده است یا ملکی نگرفته‌اند و یا قرارداد واگذاری املاک فسخ گردیده بود. در ۱۳۰ مورد هم با توجه به این‌که بهای واگذاری ملک با قیمت هیأت کارشناسی تفاوت کمی داشت، ثمن معامله متعارف ارزیابی و قصد مجرمانه احراز نگردید. [۳]

*۲ پاراگراف بالا، ماحصل بیش از یکسال جنجال و پروپاگاندای عظیم اصلاح‌طلبان و کسانی از دولت علیه «محمدباقر قالیباف» شهردار سابق تهران و متهم کردن او به واگذاری املاک نجومی است.

اکنون این اصلاح‌طلبان هستند که در ماحصل بررسی میکروسکوپی این پرونده که طی آن فقط ۱۲ نفر شامل دادرسی شده‌اند! در تنگنای عذرخواهی از نظام اسلامی و از مردم قرار گرفته‌اند.

البته حتما این اوج خامی و بی‌تجربگی است که کسی از ستاد جریان چپ انتظار عذرخواهی داشته باشد...

چه اینکه آنها در ماجرای «چند هزار بورسیه‌ غیر قانونی» هم چندین ماه، وقت و فرصت‌های کشور را در جنجالی با هدف زدن دولت قبل هدر دادند اما دست آخر معلوم شد متخلفینی که باید از ادامه تحصیل منع شوند تنها «۳۶ نفر» بوده‌اند و ادعای ۳۶۰۰ بورسیه غیر قانونی که چپ‌ها می‌گفتند؛ صحیح نبود. [۴]

به این مسئله همچنین می‌توان ماجرای «تقلب سال ۸۸» را نیز افزود که یکی از بزرگترین ناراستی‌های اصلاح‌طلبان با نظام اسلامی و مردم ایران است که البته چپ‌ها حتی با وجود اقرار به این اشتباه اما هنوز هم حاضر به عذرخواهی از مردم و نظام اسلامی نیستند.

فی‌الجمله اینکه مشخص نیست ناراستی ستاد جریان چپ با مردم و نظام اسلامی در چه زمانی به پایان خواهد رسید.

گفتنیست، اصلاح‌طلبان به تازگی بر «ناامیدی مردم» و «ناکارآمدی نظام» اشاره می‌کنند...

پ. ن: در خاتمه این اپیزود ذکر یک نکته مهم ضروریست و آن دیدار دو چهره ارزشی با آغازگر دروغ بزرگ املاک نجومی است.

اکنون و با محرز شدن ماجرا، انتظار عمومی این است که این دو چهره ارزشی نیز موضع خود را نسبت به حقایق افشا شده و آن دیدار مشخص کنند.

***

خداحافظی "رضا صادقی" با ایران، اربعین و شهدا!؟

«رضا صادقی»، از خوانندگان موسیقی پاپ کشورمان، شب گذشته با انتشار فیلمی از همخوانی قطعه‌ای از یک ترانه به همراه دختر کوچکش تیارا، در صفحه توییترش نوشت:

«بخون دخترم تا صدات گوش آدمهایی رو کر کنه که میخوان تو رو از هر سکویی بندازن پایین، بخون دخترم تا صدات عشق و جاری کنه، تو حق خوندن، گفتن، فکر کردن و شاد بودن داری. تو و همه دختران سرزمینم...»!

*ما برای آقای صادقی و خانواده محترم ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتر داریم. اما این ناجوانمردیست که ایشان با اینکه سال‌های سال از قوانین و امنیت و آرامش جمهوری اسلامی ایران بیشترین استفاده را برده‌اند و ترانه‌هایی برای شهدا، برای اربعین و برای ایران اسلامی خوانده‌اند اما در همین حال و هنگامی که موی سپید در صورتشان هویدا شده، به ناگاه شروع به تکرار رفتارهایی شبیه به رفتارهای دشمنان «ایران و اربعین و شهدا» کنند و مثلا با حمایت از جرم کشف حجاب، اینطور بیان کنند که عده‌ای در کشور قصد دارند مانع شاد بودن دختران این سرزمین شوند!

جدای از ناجوانمردی اشاره شده و همچنان با تأکید بر اینکه ما و همه مردم ایران، به آقای صادقی احترام می‌گذاریم، اما ذکر این نکته هم ضروریست که اگر اوضاع کشور برای آقای صادقی تا این اندازه سیاه و تنگ و تاریک است و ایشان در منگنه قرار دارند و قصد انقلاب شجاعانه علیه حاکمیت و یا انتقاد اصولی را هم ندارند؛ می‌توانند کشور دیگری که اوضاع برای ایشان و خانواده محترمشان بهتر از ایران باشد را انتخاب و دست‌کم امتحان کنند.

بدیهیست که هیچکس در ایران راضی نیست که آقای صادقی بعد از اینکه جوانی خود را در ایران سپر کرده‌اند اما اکنون فهمیده‌اند اوضاع تا این حد تنگ و سیاه است؛ بیش از این زجر تحمل ایران، دین مردم و قوانین عادی کشور را تحمل کنند...

***

۱_ http://www.iran-newspaper.com/newspaper/item/460369

۲_ mshrgh.ir/834393

۳_ https://www.isna.ir/news/۹۶۱۲۱۳۰۷۲۴۷/

۴_ http://kayhan.ir/fa/news/۲۷۶۷۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 55
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    ما هم از سلبریتی های ضد ایران خسته ایم. واقعا اگر سختشان است بروند.
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      هرکسی که ایران را برای زن و دخترش نمیپسندد اشکالی ندارد دختر و همسرش را ببیرد کشورهای دیگر شاید انجا بهتر باشد برایشان
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      رابعه اسکویی هم فکر میکرد واقعا فضا برایش تنگ شده و رفت اما همه دیدیم که چطور رفت و چطور ادامه داد و اما چطور واقعیت را فهمید و چطور فهمید و چطور برگشت و چطور او را پذیرفتند. این کشور این ملت و این نظام بخاطر سالها استعمارو استثمار و چه و چه خونها و جوانها و مغزها و هزاران هزار هزینه داده که امروز حتی اگر من نمیتوانم قانون اسلامی اش را ببینم حداقل به بقیه احترام بگذارم و در امنیت مثال زدنی اش آسوده زندگی کنم البته به لطف و منت خون جوانان وطن صد البته که در این بین رانت خوارانی هم هستند که با اختلاس و دزدی و ویژه خواری ایمان برخی مردم را هدف گرفته اند که پیشنهاد می کنم در این زمان سخت، مردم ایمانشان را قوی کنند و حجمه را بشناسند و بفهمند چه کسی با رای ملت و با دوز و کلک اعتقاد مردم را هدف گرفته تا باز بتواند در سایه غارت ثروت مردم جیبش را پر کند و قاه قاه بخندد و برای اربابان وحشی اش خوش رقصی کند. فقط کمی بصیرت
    • IT ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      25 13
      مطالبتون درست اما لطفا دیگر این جمله هر کی نمیخواد بره را استفاده نکنید اینها خبیثند و از همه چیز پیراهن عثمان میسازند
  • سید IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    83 19
    اصلاح طلبان تهوع آور و فاسق و فاجر و فاسدند، در هر حرفه ای که باشند، سر و ته یک کرباسند. در هر صورت وجودشان برای کشور و ملت چه در حال و یا آینده توأم با خسران است.
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      6 53
      باید رفراندوم بذارند به هر کس مردم رای دادند اون رو نابود کنیم بعد ادعای مردمی بودن و آزادی کنمی مثل سال 1388 که مردم رای دادند
  • ناشناس IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    39 67
    ایران متعلق به ایرانی است کسی حق ندارد هرجاکه نظرمخالفی شنیدبگویدچه کسی کجازندگی کند.توهم که توان شنیدن صدای مخالف رانداری بروجای دیگه
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      80 23
      البته کسی که دین مردم و قانون کشور رو قبول نداره ایرانی نیست.
    • مجتبی IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      24 1
      البته این فقط یه پیشنهاد بود به ایشون ارزش امتحانو داره خب بنده بیست سال کمتر و بیشتر به جهت شغلی مسافر بلاد فرنگم شک نکنید رعایت قانون جه خوب چه بد اولویت اول و آخره براشون.مماشات و تذکر و التماسی هم در کار نیست.. یقین بدونید تو هیچ کجای اروپا پلیس یک ساعت تمام از پایین کیوسک التماس یه جوساز قانون شکن رو نمی کنه ایران تنها کشوریه تو همه عالم که یه شخصی می تونه جلوی چشم همه مردم مقابل مامور قانون پا روی قانون و شرع و عرف بذاره و چهره های مطرح جامعه حمایتش کنن
  • US ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    98 14
    اقاى صفايى نيروى انتظامى در مورد ان دختر كمال رافت رابه خرج داد
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    74 7
    امثال این اصلاح طلب ها انقدر دروغ انقدر دروغ گفتند که واقعا دیگه نمیشه اسمشون را انسان گذاشت. از کینه جمهوری اسلامی با اینکه تمام ثروت و جاه و مقامشون از همین نظام هست باز هم طلبکارند و اما دروغ هاشون: این انسان نادان مثلا نزدیک به ده ساعت گفتگوی بالاترین مقام پلیس با دراویش را حتی بعد از ماجرای اتوبوس و قتل سه پلیس ندیده؟ کلیپ خواهش و تمنای پلیس برای ترک خیابان و عدم مزاحمت برای مردم اون هم بعد از کشته شدن 3 تن از نیروی پلیس با اتوبوسی که از روشون رد شد و حتی سر یکی از نیروها را تمام و کمال له کرد ندیده؟ این نادان کلیپ یک ساعت گفتگوی پلیس با دختر برای اینکه جرم داره مرتکب میشه و بیاد پایین را ندیده؟ یکی وسط خیابان فرض بگیریم یک پسر لخت بشه، یک ساعت ازش خواهش کنند که این کارت طبق قانون جرمه و محل نزاره بعد انتظار دارند مثلا با حرف که نمیاد و در برابر اقدام هم مقاومت میکنه دقیقا با فلسفه سقراطی راضیش کنن؟ خب مجبورن با یک حرکت دست و پا و چیزی وادار به اتمام بازیش کنند دیگه؟ نکنه اشعه ی کنترل کننده باید همراه داشته باشند؟
  • amir IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    دم رضا صادقی گرم
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      56 16
      هرکسی ایران را بی زن و دخترش نمیپسندد اشکالی ندارد دختر و همسرش را ببیرد کشورهای دیگر شاید انجا بهتر باشد برایشان
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      32 14
      دم همه بی سوادا گرم !
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    14 66
    آقای صادقی رو همه دوست دارن...
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      44 6
      منم دوستش دارم. اما دخترم را هرگز به دست عیاشان و فاسدان نخواهم سپرد./ نامه تمام
    • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      7 4
      خخخخخخخخ
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      46 3
      حتی همسر شما دوست ندارد زنان خیابانی و فامیل با وضعیت نامناسب شما را تحریک کنند. درسته؟
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    75 7
    زنده باد رهبر معظم انقلاب اسلامی سیدعلی خامنه ای عزیز وخدا را شکر در کشور عزیز و سرافراز ایران اسلامی زندگی میکنم
  • فرشاد GB ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    43 3
    آهای صفایی فراهانی اگر در این کشور ضعفت مدیریت نبود تو نمی توانستی در فدراسیون فوتبال آن همه ... را بالا بکشی و خانواده گشنه خودت نجات دهی ... تویی و دارو دسته شما اصلاح طلبان
  • فرشاد GB ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    57 6
    رضا صادقی اگر راست می گوید تشرفشان ببرند خارج زندگی کنند تا معنی امنیت بفهمند اما اگر رفتند یک شب دید زن و دخترشان را بزور ازش گرفتند مثل آنهایی هنرمندان زنی که به امید باغ سبز رفتند اما در عوض فقط برای فاسدان زیر خواب شدند در آمدند دیگه حق برگشتی ندارند مثل اینکه این آقا آن ته دلش که همان فساد داره میریزه بیرون
  • فرشاد GB ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    39 4
    آقای صفایی فراهانی باید یاد آور شوم که پدر اصلی شما اصلاح طلبان در انگلیس زندگی می کنند افرادی مثل نخست وزیر و وزیر خارجه فاسد انگلیس بفرمائید بروید حق پدری را از آنها بگیرید
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    12 68
    خوشم میاد قبول کردید دیکتاتوریتون رو و علنا میگید اگه میخواید ما نباشیم انقلاب کنید بزنیم بکشیمتون !!!! دوران انقلاب گذشته روزی میاد میلیون ها زن بی حجاب میان ییرون و شماها هیچ غلطی نمیتونید بکنید
    • US ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      48 7
      فكر كنم خيلي مواد توهم زا مصرف كردي ! نمي دانم چرا اين روز نمي آيد! از بس صبر كرديم كه چنين روزي بيايد زير پايمال علف سبز شده!
    • IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      36 6
      حالا فعلا کاپوچینو رو بخور و پول کافی شاپ رو حساب کن... بعدش!
    • عبدالله IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      37 5
      چند سالته عمو ؟؟؟
    • فاطمه IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      42 5
      اگه خانوادگی همت کتید زاد و ولدتون رو ببرید بالا یه چندمیلیون زنیکه بیحجاب و مردنمای بزایید شاید بشه امیدوار بشی...خخهخهخه....بیچاره دنیا آخرش مال امثال شمانیست
    • محمد US ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      27 4
      فعلا کود میل کن تا بعد
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      13 0
      یوخ بابا ..
  • یک دوست US ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    25 6
    زنده باد رضا صادقی عزیز اما این حرفش حرف خوب و درستی نبود. بی عفتی و بی حجابی اصلا جالب نیست حتی مادرهای ایران از هزاران سال پیش هم با حجاب بوده اند. مادر اقای صادقی هم حتما درستکار و با حجاب بوده اند. خدا کمکت کنه رضای عزیز
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      33 4
      احتمالاً ایشون میخوان تز رضاخانی که آبا و اجدادش حاضر به تن دادن به آن نبودند و را زنده کنه تا دخترش برهنگی را تجربه کنه
  • US ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    32 6
    هنوز بعضي ها در ايران در توهم جاهليت بسر مي برند امروز يك روز بنام حجاب در خارج از كشور برگزار مي شود و زنان غير مسلمان حجاب را تجربه مي كنند و از حس خوبي كه دارند مي گويند و عده اي در ايران توهم مي زنند كه روزي بدون حجاب در كشور را تجربه كنند بيش از سي سال است دارند تلاش مي كنند اما نمي دانم اين توهم كي تمام مي شود؟!!!!!! فكر كنم مصرف مواد توهم زا در ايران بالاست!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    21 6
    یکی از منافذ بزرگ نفوذ و ضدیت با اسلام و ایران این گروه مطرب و دلقک قدیم و الان به اصطلاح هنرمندان بیسوادزبان دراز هستند
  • مهدی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    23 5
    ولی به نظر خودمن هرکس از ایران و اسلام و اربعین دل بکند و غرب را ترجیح دهد درست مقابل ما قرار گرفته پس با او اینقدر محترمانه صحبت نکنید چون سر فرصت عقده اش را خالی خواهد کرد و جنجر به رویمان خواهد زد.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    10 3
    مدیران اسلامی وقتی به سخن خدا ارزش نگذاشتند همین میشود خداوند میفرماید : پیش خدا از همه عزیزتر با تقواترین است خدایی برای حمایت ببینند چه کسانی با تقواهستند نه اینکه هر کسی که زبانش درازتر و پارتی اش کلفت تر است و این نتیجه روش ماست.
  • بی نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    42 6
    اونهایی که آرزوی از بین رفتن انقلاب رو دارن. خیلی ها این آرزو رو به گور بردن، شماها هم به آنها خواهید پیوست (به امید و توفیق حضرت الله)
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    24 4
    آقای صفایی فراهانی ؛ میخواهی برای دراویش سفاک و دختران تن فروش انقلاب پدری کنی بکن چرا به دیگران حمله میکنی ؟
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    21 4
    کاش کمی شعور داشتند بعضیها !!! سه نیروی انتظامی و یک بسیجی به شهادت رسیده اند بعد برخی غرض ورزانه از این دراویش داعشی و بی حجاب ها کورکورانه دفاع می کنند....
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    14 5
    رضای عزیز شما خواننده ی محبوب منی ولی کاش توهم مثل خیلیای دیگه راجع به هر چیزی اظهار نظر نکنی چون نیازی به دیده شدن از این روش رو نداری زنده باد ایران و ایرانی ممنونم
  • تاریبو وست IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    6 27
    مشرق جان این دومین مقاله هستش که من میبینم افرادی که اعتراضی دارن رو به بیرون رفتن از ایران راهنمایی میکنی دو نگته ضروری هستش که بگم اول اینکه هیچ کنش رفتار و توجیهی نمیتونه درست بودن صحبت ها و اعتراضات این افراد رو اثبات کنه جز همین رفتار فاشیستی شما یعنی دقیقا اثبات همین اعتراض رو شما بکار بردی و میگی هر کی نمیخاد هررررری . صد البته که ایران ماله همه ایرانیهاست و این حرف فقط درستی اعتراض رو ثابت میکنه و دوم اینکه این راهنمایی به خروج از کشور که شما میکنید ادم رو یاد حزب رستاخیزز و هر کی نمیخاد بره روسیه یا امریکای شاه میندازه سرنوشت شاه هم که نیازی نیست براتون بگم خوب بلدید خودتون و در اخر اگز کسی قرار باشه از ایران بره این متحجرینی و دگم اندیشانی هستند که خون به دل امام کردن و فکر میکنن خشونت جوابگوی هر اعتراضی هستش شب دراز است و قلندر بیدار با همین فرمون پیش برید ببینیم که چه نتیجه ای در انتظار شما خواهد بود
  • مازیار IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    23 5
    وای این خواننده افسرده مشکی پوش که همش هم چرت وپرت خونده درباره رنگ سیاه خودش یکی از عوامل نابودی روح و روان جوونا بوده.نون ولقمه ای که از موسیقی وغنا میاد حرامه. عجیب حرامه که تهش همه رو نوکر شیطان کرده...حروم لقمه چکار به حکم خدا داری تو؟
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    48 8
    از قالیباف مظلوم تر ندیدم
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    7 2
    منظوررضاصادقی با دختران همشهریش بوده نه دختران سرزمینششششش
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    7 3
    چرا اخیراً هنرمندان و به خصوص بازیگرها به فضای سیاسی و ضد ارزشی میپردازند آیا بیش از حد در رسانه ها بزرگ شدن یا تحت نفوذ افکار و افراد خاصی این اتفاقات میفته یا هر دو. بهتره از فضای مجازی و رسانه ها با صبر و تعقل بیشتری استفاده کنن هر چند اگر فوران احساسات بزاره.
  • مانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    13 5
    هر کی ازین امنیت و این مملکت و ...خسته شده هرررری!!!!!
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    17 4
    دخترت را ببر در جايي بزرگ كن كه از ديد آنها زن يك كالاي تجاري است . ببر فرهنگ برهنگي را زودتر ياد بگيرد تا دير نشده است و از قافله تمدن برهنگي عقب ني افتي .
  • دختر ایرانی DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    4 2
    شما کاره ای نیستی به ایرانی میگی از ایران بره. اما واقعا خیلی از مدرم تغییر کرده اند و میخواهند فاحشه شوند و در خیابانها مردان و شوهران مردم را از راه به در کنند و زندگی دیگران را خراب کنند. لعنت بر هی هرزه و بی عفت و بی حجاب و لاشیه
  • هیچکس IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    1 14
    دم رضا صادقی همشهری عزیزم که همیشه طرف حق رو گرفته گرم
  • SE ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    10 1
    بابا تو فقط یک خواننده ای، الگو و تعین کننده باورهای دینی مردم که نیستی. از تو گنده تر و محبوب تر هاش زدند بیرون شدند کمتر از باقالی شدند بعد سرشان را گذاردن جای پایشان و با عجز و لابه برگشتند حالا تو هم میتونی این راه تجربه شده را امتحان کنی. این جنگولک بازی شما به اصطلاح اهل هنر غیرت خانواده های اصیل ایرانی را نمیتونه سست کنه که با آری گفتن به بی حجابی ناموسشان را در معرض تاراج فمینیسم و فحشا قرار بدهند
  • SE ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    8 0
    عجب زمانه ای شده رضا قلدر و توله اش ظاهرشان به دینداران نمی خورد و بادین و دینداران ستیز میکردند و در خدمت شیطان بودند. ولی حالا اصلاح طلبان با طاهری اسلامی و پیش و پس از برگزاری و شرکت در مراسم سوگواری و اعیاد اسلامی و جدیت در معرفی خود به عنوان پیروان پیامبر گرمی و اعمه اطهار به حمایت حنجار شکنان بی دین و فرق ضاله و ترویج بی بند و باری و آموزه های شیطان میپردازند.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    6 1
    امام جمعه محترم صحیح فرمودند بحث خشونت نیست بحث قصاص خون مظلوم است . بحث بی سوادی دینی امثال صفایی فراهانی است
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    2 7
    حجاب باید اختیاری شود اما در حد روسری ن لخت بودن
    • IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      8 1
      حد شکنی را که باب کردید همان حد را هم بر می دارند کما اینکه در اروپا برداشتند. آنها هم دویست سال قبل همه با حجاب بودند. ضمنا مگر این روسری چه زحمتی دارد که ساعتها آرایش و میک آپ ندارد؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      7 0
      مسئله اینها روسری نیست بلکه قصد دارند مثل اروپایی ها باشند. اگر روسری برداشته شود نوبت به مانتو و بلوز و شلوار و بعد دامن کوتاه و لباس های نیمه برهنه و برهنه می رسد. حد حجاب همانی است که در قرآن آمده و قابل کوتاه آمدن نیست.
    • AE ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
      0 0
      این مقدار رو خودتون فهمیدید یا کسی بهتون کمک کرده؟!!!
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
    0 1
    صادقی میان مردم محبوبیت دارد
  • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    0 0
    اون شهیدی که براش میخونی امام حسین که براش خوندی اربعین همه منادی اسلام و قوانینش بودن اما آن هایی که ادعا داشتند و به اصطلاح دراویش بودند چه ظالمانه و بی رحمانه برخورد کردند
  • امید IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
    4 0
    حجاب فقط یه بهونه ست من نمی دونم زنها تو ایران چه کاردیگه ای میخوان بکنن که نکردن هر چور هر شکل هر لباس هر تیپ که توی هر جای دنیا ندیده بودیم تو خیابونهای تهران دیدم بابا حماقت تابه کجا ؟ به نظرمن این معضل بایستی هر طور شده برخورد جدی با آن صورت بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس