کد خبر 837232
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مهدی طارمی

کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از عملکرد مهدی طارمی از وی بعنوان یکی از گزینه‌های آقای گلی لیگ قهرمانان آسیا یاد کرد.

به گزارش مشرق، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: «تیم فوتبال الغرافه قطر با جذب وسلی اسنایدر، فینالیست جام جهانی ۲۰۱۰، در ژانویه ۲۰۱۸ سوژه اصلی رسانه‎های دنیا شد، اما شاید یکی از اقدامات مهم‎تر این تیم جذب مهدی طارمی، مهاجم اسبق پرسپولیس بود.

با آمدن اسنایدر به قدرت تیم افزوده شد، بعد از آن هم جذب طارمی به این تیم قدرتی مضاعف داد، مخصوصا که این بازیکن را در اوج و زمانی که در بالاترین سطح فوتبال آسیا بود جذب کردند. حضور این بازیکنان به سود هم باشگاه قطری و هم این کشور است، دقیقا همان چیزی که این کشور و باشگاه‎هایش برای بازگرداندن تیم‎هایشان به اوج و قرار گرفتن جزو مدعیان آسیا به آن نیاز دارند.

طارمی ۲۵ ساله در سال ۲۰۱۷ عملکردی فوق‎العاده داشت، او در مسیر راهیابی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی روسیه ۸ گل زد و تنها بازیکنی که بیش از او در این بازی‌ها در تیم ملی گل زد سردار آزمون بود. طارمی همچنین همین فرم ایده‎آل ملی را در تیم باشگاهی ‏اش هم داشت و در فصل ۱۷-۲۰۱۶ توانست بهترین گلزن لیگ ایران شود. ۱۸ گلی که او زد به پرسپولیس کمک کرد تا برای دهمین بار به قهرمانی ایران برسد. اما این پایان موفقیت‎های مهاجم بوشهری نبود.

در سال ۲۰۱۷ پرسپولیس به بهترین رکوردش در بازی‎های آسیایی از نظر پیشروی در این تورنمنت هم دست پیدا کرد و طارمی در راه رسیدن به این موفقیت نقشی چشم‎گیر داشت و کمک کرد پرسپولیس به نیمه نهایی برسد. بعد از آن در دیدارهایی که طارمی به خاطر محرومیت فیفا در آن‌ها غایب بود، پرسپولیس مغلوب الهلال شد و به فینال نرسید.

در بازی‎های گروه D در بازی افتتاحیه مقابل الهلال طارمی روز آرامی داشت، اما در بازی دوم مقابل الوحده که پرسپولیس به برتری ۳ بر ۲ رسید او هم گل زد و هم به وحید امیری پاس گل داد.

در بازی سوم مرحله گروهی مقابل الریان تنها ۶ دقیقه زمان لازم بود تا طارمی گل بزند. در پایان هم طارمی بازی‎های مرحله گروهی را با ۶ گل به پایان برد. او در آخرین بازی این مرحله هم توانست مقابل الوحده هت‎تریک کند.

در مرحله یک هشتم نهایی پرسپولیس توانست با پیروزی مقابل لخویا به دور بعدی صعود کند. در آن بازی‎ها طارمی بود که توپی ارسال کرد که منجر به گل به خودی چیکو فلورس شد. اما در مرحله یک چهارم نهایی کار طارمی در آسیا به پایان رسید. فیفا برای او محرومیت ۴ ماهه در نظر گرفت.

این فصل هم طارمی موفقیت‎های زیادی با لباس الغرافه و در ورزشگاه محمدبن زاید به دست آورده است. طارمی اولین گل سال ۲۰۱۸ تیمش را در دقیقه ۱۱ بازی مقابل الجزیره به ثمر رساند. او بعد از آن دو گل در بازی مقابل تراکتورسازی تبریز زد. او همچنین در لیگ یک بار هم موقعیت گل برای تیمش خلق کرده و دو پنالتی هم گرفته که اسنایدر آن‌ها را تبدیل به گل کرده است.

در این فصل طارمی از ۷ شوت توانسته ۳ شوت را تبدیل به گل کند، درصد تبدیل کردن شوت‎ها به گل برای او ۴۲ است که در مقایسه با ۴۶ فصل گذشته کمی ضعیف‎تر است. اما از نظر گل زدن‌ها او پیشرفت فوق‎العاده‎ای داشته است. طارمی در سال ۲۰۱۷ رکورد هر ۱۲۵ دقیقه یک گل را داشت، اما توانسته این رکورد را بهبود بخشد و حالا هر ۶۰ دقیقه یک گل زده است. اگر همین روند را ادامه دهد و در مراحل بعد هم به الغرافه کمک کند، بعید نیست بتواند عنوان بهترین گلزن را هم به دست آورد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس