کد خبر 836810
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
حاج قاسم سلیمانی در تشییع پیکر شهید الله دادی

زمانی که من در وزارت خارجه بودم، در ملاقاتی که با سردار سلیمانی داشتم، مستنداتی را به من ارائه داد و گفت با غربی‌ها و سازمان مللی‌ها مذاکره دارید، این را در روی آنها بزنید و بازگو کنید.

به گزارش مشرق،  حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه ریاست مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه "دست خط" به برخی سوالات و ابهامات در خصوص منطقه و سیاست خارجی جمهوری اسلامی پاسخ داد.

متن کامل مصاحبه را از اینجا بخوانید

امیرعبداللهیان در قسمتی از مصاحبه درمورد دیدار خصوصی خود با سردار سلیمانی گفت:

زمانی که من در وزارت خارجه بودم، در ملاقاتی که با سردار سلیمانی داشتم، مستنداتی را به من ارائه داد و گفت با غربی‌ها و سازمان مللی‌ها مذاکره دارید، این را در روی آنها بزنید و بازگو کنید. حتی سردار سلیمانی گفت به آقای دکتر ظریف هم بگویید در کنار مذاکرات هسته‌ای مذاکره درباره منطقه با امریکا نداشته باشد ولی اگر در جایی لازم شد برگه‌ای رو کند، این را روی میز بگذارد و بگوید شما این هستید.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

روایت «ولد شیخ» از تسلیحات خانگی یمنی‌ها

«امیرعبداللهیان» چگونه وزیر خارجه سعودی را عصبانی کرد؟

داعش برای تبادل نیروهایش از ایران چه درخواستی کرد؟

ایراد بزرگ فیلم «به وقت شام» از دید امیرعبداللهیان

مستنداتی که سردار سلیمانی ارائه داد، این بود که مستندات دقیق و با اطلاعات به لحاظ جغرافیایی و زمانی و جزئیات دقیق ارائه داد. در زمانی که مثلا در عراق موصل در اشغال داعش بود، هواپیمای ۳۳۰ امریکا در فرودگاه موصل نشسته است، ژنرال‌های آمریکایی از این هواپیما پیاده شدند و تجهیزات نظامی تخلیه شده است. در سالن VIP فرودگاه رهبران داعش در موصل با ژنرال‌های امریکایی ۳ ساعت و ۲۳ دقیقه مذاکره کرده‌اند و بعد سوار هواپیما شدند و برگشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هاتف IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    29 1
    سردار بزرگ اسلام : حاج قاسم عزیز. مشکل دستگاه دیپلماسی از اعتماد بسیار زیاد به کفار است.خدا نجاتشان بدهد.
    • احمد IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      0 0
      مشکل دستگاه دیپلماسی بیشتر جرات نداشتن و زیادی بزرگ دیدن آمریکاست. وگرنه متحدین آمریکا که هیچ، خود آمریکایی ها هم به دولت خودشون اعتماد نمی کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس