پور مختار

عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه اجرای طرح "اعاده اموال نامشروع" از مصادیق مبارزه علنی با فساد است، گفت: بیش از ۱۰۰ نماینده طرح "اعاده اموال نامشروع" را امضا کرده‌اند.

به گزارش مشرق، محمد علی پورمختار اظهار داشت: برخی افراد در سال‌های گذشته از جایگاه و موقعیت شغلی خود سوء‌استفاده و مال و مکنتی را جمع‌آوری کرده‌اند که نمی‌تواند ناشی از فعالیت عادی یا حقوق و مزایای دریافتی باشد.

وی افزود: اگر این دارایی‌ها از مصادیق دخالت در معاونت دولتی نبوده و حاصل تلاش سالم فرد یا ارث خانوادگی بوده ایراد ندارد، اما اموال و دارایی‌های 800 میلیاردی و هزار میلیارد تومانی برخی افراد جای سئوال دارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بر اساس اصل 49 قانون اساسی، اموالی که از راه غیرقانونی یا نامشروع به دست آمده باید شناسایی و به بیت‌المال بازگردد، بیان کرد: مجلس در حال پیگیری بحث مقابله با فساد است و هرچند موافقان طرح "اعاده اموال نامشروع" در ابتدا کم بود، اما اکنون بیش از 100 نماینده آن را امضا کرده‌اند و در استان همدان نیز نمایندگان مخالفتی ندارند.

بیشتر بخوانید:

محمد دهقان: با حقوقی متعارف نمی‌توان ثروتی "قارونی" بدست آورد

ذوالنور: نمایندگان بر سر طرح اعاده اموال نامشروع محکم ایستاده‌اند

پورمختار اعلام کرد: ابتدا باید موارد مشکوک شناسایی شده و پس از جمع‌بندی اطلاعات و بررسی مقدماتی از صاحب اموال درباره مقدار و چگونگی آن سئوال می‌شود و در صورت نداشتن توضیح قانع‌کننده، پرونده برای رسیدگی به قوه قضائیه منعکس شده و درصورت اثبات، حکم به مصادره اموال می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح "اعاده اموال نامشروع" شامل مسئولان هر سه قوا و حتی خود مجلسی‌ها نیز می‌شود و وضعیت اموال افرادی که در دوره‌های مختلف مسئول بوده و اکنون بازنشست شده یا کناره‌گیری کرده‌اند نیز بررسی می‌شود.

پورمختار تأکید کرد: مقابله جدی با فساد و افرادی که از جایگاه خود سوء‌استفاده کرده و مالی را به وسیله رانت یا از راه‌های نامشروع به دست آورده‌اند از مطالبات اصلی مردم است.

وی بیان کرد: البته اموال نامشروع همه‌گیر نیست و تعداد کمی از مسئولان دارای چنین اموالی هستند، اما همین تعداد کم نیز موجب نارضایتی مردم شده و اجرای طرح "اعاده اموال نامشروع" از مصادیق مبارزه علنی با فساد است که پس از تأیید مجلس باید اجرا شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    2 1
    این هم میره کنا ر اون همه قوانین تصویب شده و اجرا نشده
    • علی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
      0 0
      سلام. این روحیه یاس و انفعال به اندازه خود فساد خطرناکه.
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    3 0
    باقی نمایندگان چرا موافقتت نکردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس