تحولات سوریه غوطه شرقی

با پاکسازی این پایگاه نظامی یکی از خطوط مهم کمک رسانی به تروریست ها در شهرک الشیفونیه مسدود شد.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، نیروهای ارتش سوریه  عملیات علیه عناصر تروریستی جبهه النصره را در جنوب شهرک الشیفونیه ادامه دادند و موفق به پیشروی در این محور شدند.

نیروهای سوری حملات را از محور غربی میدان «الباشوره» آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت توانستند پایگاه نظامی « ۲۷۴»   (هنگ النقل) را به کنترل خود بیاورند و ارتباط تروریست ها را درجنوب شهرک «الشیفونیه» با شهرک «اوتایا» قطع کنند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

با پاکسازی این پایگاه نظامی یکی از خطوط مهم کمک رسانی به تروریست ها در شهرک الشیفونیه مسدود شد. در جریان درگیری ها برای آزادسازی این پایگاه نظامی دهها تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

نیروهای ارتش سوریه پس از تثبیت مواضع در پایگاه ۲۷۴، عملیات را به سمت شهرک «اوتایا» ادامه دادند و با عقب راندن عناصر تروریستی حدود یک کیلومتر در عمق مزارع جنوبی پایگاه پیشروی کردند و خود را به ورودی شهرک اوتایا رساندند.

از محور «حوش زریقیه» خبر می رسد، نیروهای سوری عملیات را علیه تروریست ها انجام دادند و پس از درگیری های چند ساعت موفق شدند خود را به ورودی های کارخانه «کنجد» برسانند.

در حومه پایگاه «الباشوره» هم نیروهای ارتش سوریه توانستند چند گارگاه و مزارع را از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند؛ نیروهای گارد ریاست جمهوری هم در محور غربی شهرک دوما چند مزرعه را به کنترل خود درآوردند و چند تونل بزرگ کشف کنند.

با پاکسازی مزارع غربی شهرک دوما (بزرگترین و مهم ترین پایگاه تروریست ها در غوطه شرقی) امنیت بخشی از شرق بزرگراه اصلی منطقه تامین شد. در این محور هم دهها تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، بالگردهای ارتش سوریه هم برای چندمین مرحله اطلاعیه های مربوط به چگونگی خروج شهروندان را از غوطه شرقی پخش کردند؛ همزمان حملات خمپاره ای تروریست ها از شهرک های حرستا، عربین و... به سمت مناطق مرکزی شهر دمشق (عباسیین، باب توما، جرمانا، ضاحیه الاسد و...) ادامه دارد که منجر به شهادت و زخمی شدن شماری از شهروندان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    10 1
    افرین
  • نظامی IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    4 1
    باید با عقب راندن عناصر تروریستی حدود یک کیلومتر در عمق مزارع جنوبی پایگاه پیشروی کردند و خود را به ورودی شهرک اوتایا رساند
  • نظامی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    4 1
    مشرق چرا پاکسازی مزارع غربی شهرک دوما هنوز انجام نشده است. سریعا پیگیری کنید
  • افسر IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    1 6
    پایگاه نظامی « ۲۷۴» (هنگ النقل) ارتش سوریه هم که سقول کرده خاک بر سرها
    • DE ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      8 0
      ان شاء الله بزودی تمام غوطه آزاد خواهد شد
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    2 0
    این ارتش ازادی بخش سوریه که تازگی اعلام موجودیت کرده و هدفش را حمله به اشغالگران آمریکایی نموده را باید تقویت نمود
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    3 0
    باید اعراب غیرت دار که کم پیدا میشه از شرق رود فرات به آمریکایی ها حمله کنند و اشغالگران آمریکایی را هم از شرق سوریه و هم از خاک عراق بیرون کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس