کد خبر 835920
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
معاون وزیر

معاون سیاسی وزیر کشور گفت بنا است هر سه ماه یکبار گزارشی از سوی استان‌ها ارائه شود که استانداران، آن را به وزارت کشور تقدیم می‌کنند.

به گزارش مشرق، صبح امروز در حاشیه نشست فصلی خانه احزاب اسماعیل جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در جمع خبرنگاران و در پاسخ سوالی پیرامون اظهارات رئیس‌جمهور در جشنواره خوارزمی و رعایت احترام دانشگاهیان، در این باره که اقدام وزرات کشور در این خصوص با وجود منشور گفت‌وگو سیاسی چه خواهد بود، اظهار داشت: در بخش‌های علمی و اقتصادی هم از دانشگاه باید استفاده کرد فلذا ارتباط با دانشگاه‌ها، اساتید، مراکز علمی، صاحبان فکر و علاقمندان در اداره جامعه جزء اهداف منشور گفت‌وگوی سیاسی است.

بیشتر بخوانید:

در جلسه شورای گفت‌وگوی سیاسی چه گذشت؟

وی افزود: ما در این راستا کارگروه‌هایی را داریم تا از میان کسانی که دارای تخصص در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هستند استفاده کنیم و در قالب مشاوران سیاسی دفتر سیاسی ما در تدوین همین گفت‌وگوها، زحمت را به اساتید مومن و معتقد به نظام اسلامی داده‌ایم.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه که وزارت کشور معتقد است که برای اداره جامعه استفاده از نقطه نظرات احزاب و تشکل‌ها صنفی و سیاسی یک امر نیاز است، گفت: عملاً ما از دولت یازدهم و همچنین در ادامه در دولت دوازدهم این باور را عملیاتی کردیم.

جبارزاده ضمن اشاره به اینکه در واقع با تشکیل خانه احزاب در مورد تقویت احزاب و ایجاد نقش تاثیرگذار احزاب در اداره جامعه کارهای زیادی انجام شده است، اظهار داشت: به همین منظور در نشست‌ها و جلسات متعدد تصمیم به ایجاد منشوری با عنوان گفت‌وگو سیاسی گرفتیم که این منشور توسط وزیر کشور به استان‌ها ابلاغ شده است و استانداران موظف هستند که نشست‌هایی را با صاحبان فکر و اندیشه به خصوص کسانی که در قابل احزاب هستند بگذارند و شورای گفت‌وگو تشکیل دهند.

وی تاکید کرد: ما تجربه خوبی از تشکیل شورای صنفی اقتصادی داریم که در دولت دوازدهم این موضوع را به بخش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه تسری می‌دهیم، در اصل سازمان‌های مردم نهاد، احزاب و اصناف و همچنین صاحبان فکر و اندیشه و دانشگاهیان در قالب این شورا باید به گفت‌وگو بنشیند و ایفای نقش کنند.

بیشتر بخوانید:

شکایت کمیته حقوقی خانه احزاب از روحانی

جبارزاده ادامه داد: بنا است هر سه ماه یکبار گزارشی از سوی این منشور از سوی استان‌ها ارائه کنند و استانداران، آن را به وزارت کشور تقدیم کند، عملاً  آنچه به دنبال آن هستیم ایفای نقش مردم توسط احزاب و تشکل‌های ثبت شده‌ای است که در دولت مجوز آنها صادر شده است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پاسخ به سوالی پیرامون فعالیت یک گروهک ضدانقلاب "ری استارت" و خسارت‌هایی که به اموال عمومی از طرف این گروه وارد می شود، اظهار داشت: این گروه یکی از گروه‌های ضد انقلاب است که به دنبال ضربه زدن به مردم است و راهی که این گروه در پیش دارد معطوف به مساجد، حسینیه‌ها، مراکز عمومی و جاهایی است که امکان تخریب و آسیب رساندن دارد.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: چنانچه این گروه بخواهد به امنیت و آرامش مردم خللی وارد کند از سوی وزارت کشور، نیروی انتظامی و حتی دستگاه‌های قضایی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و نباید گذاشت که این گروه‌ها مخلل آسایش و آرامش مردم باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس