حقوق نجومی

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: علت پیشنهاد چنین طرحی به دغدغه مردم در امر شفاف‌سازی دارایی‌ها و در واقع اموال مسئولان از آغاز انقلاب تا به امروز برمی‌گردد.

به گزارش مشرق، در مورد طرح رسیدگی به اموال مدیران کشور محمد محمودی شاه‌نشین عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس، فراتر از نظارتی است که قوه قضائیه تاکنون بر اموال مسئولان داشته؛ در این طرح اموال مسئولانی که از ابتدای انقلاب ایفای نقش کرده اند مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

استقبال نمایندگان از طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان

اعاده اموال نامشروع مسئولان در کجا هزینه می‌شود؟

محمد محمودی شاه‌نشین افزود: تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یک هم‌نظری و هم‌اتفاقی این طرح را  آماده کرده اند که در حال تحویل به هیات رئیسه مجلس است. طبق آخرین اطلاعی که داشتم بیش از 85 امضاء در تائید این طرح جمع شده بود. در حال حاضر تصور می‌کنم که امضاها خیلی بیشتر از این تعداد شده باشد.

وی افزود: تا زمانی که طرح تحویل هیات رئیسه شود، تعداد نمایندگان امضاء کننده آن مشخص خواهد شد. علت پیشنهاد چنین طرحی به دغدغه مردم در امر شفاف‌سازی دارایی‌ها و در واقع اموال مسئولان از آغاز انقلاب تا به امروز برمی‌گردد. اگرچه معتقدیم که اکثریت قریب به اتفاق مسئولان افرادی هستند که پایبند به مسائل شرعی و قانونی و رعایت پاک‌دستی هستند.



عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین بهترین کار برای اثبات پاک‌دستی مسئولان این است که مرجعی این موضوع را شفاف‌سازی کند.

محمد محمودی شاه‌نشین گفت: اگرچه طبق قوانین جمهوری اسلامی هر فردی که مسئولیت بالایی را در نظام بر عهده گیرد، اموالش قبل و بعد از مسئولیت از سوی قوه قضائیه مشخص خواهد شد اما طرحی که در مجلس شورای اسلامی در حال جمع شدن امضاء نمایندگان برای تائید آن است، فراتر از نظارتی است که قوه قضائیه تا کنون بر اموال مسئولان داشته است.

این طرح جنبه این را دارد که گروه مستقلی دست به کار شوند و به بررسی اموال مسئولان نه در این دوره و نه تنها برای مسئولان در حال ایفای نقش، بلکه هر فرد و مسئولی که نزدیک به 40 سال حیات انقلاب ایفای نقش کرده بپردازند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • خودم ... ! IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    1 0
    زودتر این کآر رو بکنین ببینم .. ! اون وخ عده ی کثیری از مسئولینِ و مدیرآنِ محترم بآید در مورد بخشی عظیمی از دآرآیی هآشون #توضیح بدهند .. ! هر روز یِ گوشه از این موضوع گندش در می آد ! #رشت_الکتریک ! اون وخ یکی بآ پول #یآرآنه زندگی می کند .. یکی بآ کآرگری زندگی می کند ... یکی بیکآره .. یکی کآرتن خوآبه .. یکی تو قبر زندگی می کنه ... ! ب همین اندازه مرزهآی #عدآلت تکون می خوره ! آدم وحشت می کنه !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس