تحولات سوریه - غوطه شرقی دمشق

پایتخت سوریه را خطری جدی تهدید می‌کرد و همین مسئله باعث شد تا نیروهای جبهه مقاومت و نیروهای متحد بخش زیادی از نیروهای خود را از استان‌های ادلب، حلب و حماه به سمت شهر دمشق انتقال دهند.

سرویس جهان مشرق - ۲۵ بهمن ماه سال جاری کاروان های نظامی نیروهای ویژه ارتش سوریه پس از کسب پیروزهای ارزشمند در شرق استان ادلب به سمت پایتخت حرکت کردند تا همه نگاه ها به عملیات پاکسازی غوطه شرقی دمشق معطوف شود.

همزمان با شروع عملیات جنگنده ها، یگان توپخانه و موشکی در غوطه شرقی دمشق، رسانه های حامی گروه های تروریستی با ایجاد یک جنگ روانی برای حفظ آخرین پایگاه تروریست ها در نزدیکی پایتخت سوریه وارد عمل شدند.

رسانه‌های غربی - عربی - صهیونیستی در گام نخست به حربه سابق خود متوسل شدند و یک بار دیگر ادعای حمله شیمیایی ارتش سوریه را به غوطه شرقی مطرح کردند اما زمانی که دریافتند سناریوی دروغین آنان خیلی زود رنگ باخته، تغییر راهبرد دادند.

غول های رسانه ای کشورهای غربی - عربی مخالف دولت مرکزی سوریه به خوبی می دانستند پاکسازی غوطه شرقی به معنای بازگشت جریان عادی زندگی به دمشق است و در این مرحله خود را حامیان کودکانی نشان دادند که توسط عناصر تروریستی به گروگان گرفته شده اند.

این رسانه ها بدون هیچ گونه اشاره به اعتراض ماه‌های گذشته مردم غوطه شرقی دمشق علیه عناصر تروریستی که با گلوله پاسخ داده شد، مدعی شدند که ارتش سوریه در حال نسل‌کشی است و صدها تن از کودکان جان خود را در حملات هوایی و توپخانه‌ای از دست داده‌اند.

جنگ رسانه‌ای علیه جبهه مقاومت در خصوص تحولات میدانی در غوطه شرقی دمشق تا جایی پیش رفت که کشورهای غربی، (آمریکا و فرانسه) به طور علنی حمایت خود را از گروه تروریستی جبهه النصره اعلام و دمشق را به حمله نظامی تهدید کردند.

**موشک هایی که تروریست ها به سوی دمشق شلیک می‌کنند**

رسانه های حامی تروریست ها که به انتشار یک طرفه اخبار معروف هستند این بار هم به حملات خمپاره‌ای گروه‌های تروریستی به دمشق اشاره نکردند و حاضر نشدند اعلام کنند که مراکز درمانی، مجتمع های مسکونی و مساجد در غوطه شرقی به پایگاه تروریست ها تبدیل شده است.

 دولت سوریه در یک سال گذشته به صورت متوالی خواستار مذاکرات جدی برای حل بحران غوطه شرقی شده بود و حُسن نیت خود را هم در این خصوص با اعزام کاروان‌های کمک‌های غذایی، برقراری آتش بس یک طرفه، درخواست برای انتقال بیماران به دمشق و حتی بررسی گزینه‌های خروج امن تروریست‌ها از غوطه شرقی نشان داده بود اما این طرف مقابل بود که با نقض آتش بس همه پیش زمینه های صلح را در این منطقه بر باد داد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نقض آتش بس توسط تروریست ها یک موضوع عادی برای دولت سوریه بود چرا که پیشتر این مسئله روی داده بود و موضوع جدیدی نبود و انتقال نیروها به دمشق دلیل دیگری است که حامیان تروریست‌ها به خوبی به آن واقف هستند.

وی با بیان این که غوطه شرقی آخرین امید حامیان تروریست‌های تکفیری برای رسیدن به دمشق است، گفت: در حال حاضر، مهره های بلند پایه اطلاعاتی کشورهای غربی - عربی در غوطه شرقی دمشق حضور دارند و شروع عملیات ارتش آنان را نگران کرده است.

این منبع میدانی افزود: رسانه های حامی تروریست‌ها هیچ گاه به اهمیت میدانی غوطه شرقی اشاره نمی‌کنند و درصدد هستند با جنگ تبلیغاتی گسترده بر روی این مسئله سرپوش بگذارنند.

**آموزش تروریست ها توسط نیروهای آمریکایی در جنوب استان حمص**

به گزارش مشرق، کشورهای آمریکا - فرانسه - انگلیس و نیروهای تحت فرمان منطقه ای آنان (عربستان - ترکیه - قطر- ) پس از شکست های تروریست ها در جبهه های مختلف، (حلب - ادلب - حماه -درعا- قنیطره - دیرالزور) پروژه دیگری را برای ضربه زدن به دولت سوریه در دستور کار قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت آمریکا و متحدانش با علم به این که نمی توانند در جبهه های شمالی و شرقی به موفقیت دست یابند از سال گذشته طرح حمله به پایتخت سوریه را از محور جنوبی و حومه دمشق به صورت محرمانه در دستور کار قرار دادند.

**نقشه میدانی جنوب سوریه**
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در گام نخست، آمریکایی ها آموزش نظامی هزاران تن از عناصر تروریستی را در جنوب استان حمص و پایگاه «التنف» آغاز کردند تا در یک بازه زمانی مشخص در یک عملیات ضربتی و همزمان با عناصر تروریستی در غوطه شرقی به سمت دمشق حمله کنند. آمریکایی ها در ماه های گذشته شمار زیادی از تروریست های داعش را هم از شرق رود فرات و جنوب استان حسکه به پایگاه التنف انتقال دادند.

**تروریست های آموزش دیده توسط نیروهای آمریکایی**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ماه ها از آموزش تروریست ها در جنوب استان حمص می گذشت و بررسی ها نشان می داد آمریکایی ها در آستانه صدور فرمان حمله به دمشق هستند.

وی با بیان این که آمریکایی ها برای انحراف نیروهای جبهه مقاومت چند عملیات را در جبهه های مختلف پیش بینی کرده بودند، گفت: صدها خودروی نظامی، تانک و سلاح های پیشرفته نظامی برای حمله به دمشق در نظر گرفته شده بود و این یک تهدید جدی برای پایتخت به شمار می آمد.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی افزود: پایتخت سوریه را خطری جدی تهدید می کرد و همین مسئله باعث شد تا نیروهای جبهه مقاومت و نیروهای متحد بخش زیادی از نیروهای خود را از استان های ادلب، حلب و حماه به سمت شهر دمشق انتقال دهند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که نیروهای جبهه مقاومت، متحد و ارتش سوریه به سمت دمشق حرکت کردند انتقادهای نسبت به این تصمیم مطرح شد اما شرایط حکم می کرد توطئه آمریکایی در جنوب سوریه به هر شکل ممکن خنثی شود.

**نیروهای آمریکایی در پایگاه التنف که به تروریست‌ها آموزش می‌دهند**

به گزارش مشرق، با رسیدن کاروان های نظامی به پایتخت، گروهی از نیروهای جبهه مقاومت در مناطق پیش بینی شده به عنوان سپر دفاعی مستقر شدند و تعداد دیگر هم در حومه شرقی دمشق استقرار یافتند تا برای همیشه به خطر بزرگ تروریست ها در غوطه شرقی پایان دهند.

منابع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این که سرعت عمل نیروهای متحد در انتقال نیروها به پایتخت، طرح آمریکایی ها را برای حمله به دمشق تا حدود زیادی ناکام گذاشته، اعلام کردند: تا زمانی که جنگ رسانه ای حامیان تروریست ها مبنی بر وضعیت وخیم در غوطه شرقی دمشق ادامه دارد، خطر دفع نشده چرا که این احتمال وجود دارد، تروریست ها در جنوب حمص با همین خبرسازی ها به سمت دمشق حرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    درود بر ارتش سوریه و محور مقاومت؛ غوطه شرقی هرچه سریعتر باید از لوث وجود تروریستهای تکفیری پاکسازی بشه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    34 13
    اون که انجام میشه الان مهمترین کار پاکسازی پشت جبهه از عناصر داعشی وطنی است که الان تابلو از تروریستهای حمایت می کنن
  • GB ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    20 0
    انشاالله حق پیروز است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس