دستمزد کارگران

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌هنوز موضوع افزایش «بن کارگری» در شورایعالی کار مطرح نشده است و هفته آینده با محوریت تعیین ابعاد مزدی نشست دولت با شرکای اجتماعی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، احمد مشیریان، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره اینکه آیا فرصت کافی برای تعیین مزد سال ۹۷ با توجه به عدم حضور شرکای اجتماعی در شورایعالی کار دارید، افزود: شرکای اجتماعی درباره موضوع واریز حق درمان صندوق تأمین اجتماعی به حساب خزانه اعتراض دارند که اصلا ربطی به نشست‌های مزدی ندارد؛ البته تا پایان سال برای تعیین مزد سال ۹۷ کارگران، نشست‌های بعدی شورایعالی کار هر هفته برگزار خواهد شد و فرصت کافی وجود دارد.

در همین رابطه:

چرا دستمزد ۱۳ میلیون کارگر تعیین تکلیف نمی‌شود؟

ویژگی‌های دستمزد سال ۹۷ کارگران

وی در پاسخ به این پرسش که نشست بعدی شورایعالی کار چه زمانی خواهد بود، اظهار داشت: هفته آینده روز دوشنبه موعد بعدی نشست شورایعالی کار خواهد بود و از نمایندگان کارگری و کارفرمایی دعوت می‌شود.

معاون روابط کار وزیر کار در پاسخ به سوال دیگری که درباره موضع وزارت کار در قبال واریز حق درمان تأمین اجتماعی به حساب خزانه دولت پرسیده شد، تصریح کرد: موضع همان بود که آقای ربیعی پیش از این اعلام کرده بودند.پیش از این علی ربیعی در سخنرانی همایش شرکای اجتماعی سالن تلاش وزارت کار، نظر شخصی خود را در مخالفت با واریز حق درمان تأمین اجتماعی به حساب خزانه اعلام کرده بود.

* عدم افزایش «بن کارگری» و «مسکن» نظر شخصی‌ام بود نه موضع شورایعالی کار

مشیریان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود عدم برگزاری نشست‌های شورایعالی کار از عدم افزایش «بن خواروبار» و «بن مسکن کارگری» خبر دادید، گفت: اینکه بن خواروبار و حق مسکن کارگران در سال ۹۷ افزایش پیدا نکند، در ارتباط با منافع جامعه کارگری و نظر شخصی‌ام بود.

معاون وزیر کار معتقد است که افزایش بیش‌تر حداقل حقوق کارگران به نفع آنان خواهد بود و امکان دارد تا نمایندگان کارگر و کارفرمای حاضر در شورای عالی کار نظر دیگری داشته باشند.

وی گفت: هنوز موضوع افزایش «بن کارگری» در شورایعالی کار مطرح نشده است و هفته آینده با محوریت تعیین ابعاد مزدی نشست دولت با شرکای اجتماعی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    7 0
    حقوق کارگران سایر سطوح مزدی بایستی به اندازه حداقل دستمزد افزایش یابد چراکه اینها موتور محرکه و راهبر سیستم یک سازمان یا شرکت تولیدی میباشند و کاهش انگیزه آنان موجب کاهش بهره وری میگردد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس