کد خبر 835030
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
 علی ربیعی

وزیر کار گفت: رنج و مشکلات زندگی کارگران را به خوبی می‌دانم و در جریان تمام مسائل و مشکلات آنان هستم و می‌دانم که مشکلاتی امنیت شغلی همچنان گریبانگیر کارگران است.

به گزارش مشرق، در نشست هیئت رئیسه اتحادیه کارگران جهان علی ربیعی، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۶۰ سال برنامه‌های توسعه‌ای در کشور اجرا شده اما همچنان سفره کارگران خالی است، اظهار داشت: بعد از اینکه به وزارت کار آمدم سعی شد تا دستمزد کارگران بیشتر از تورم‌ افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:

چرا دستمزد ۱۳ میلیون کارگر تعیین تکلیف نمی‌شود؟

وی با بیان اینکه یکی از موسسان اتحادیه کارگری در ایران بودم، گفت: پیش از این در بخش های مختلفی از جمله ساختمان قسمت آرماتوربندی و همچنین کارگر کارخانه جنرال موتورز بودم و مسیر کارگری و پیچ و خم های آن را به خوبی درک کرده ام.
ربیعی خاطرنشان کرد: رنج و مشکلات زندگی کارگران را به خوبی می‌دانم و در جریان تمام مسائل و مشکلات آنان هستم و  می‌دانم که مشکلاتی امنیت شغلی همچنان گریبانگیر کارگران است.

ربیعی افزود: همچنین پدرم کارگر راه آهن بود؛ با این حال سختی زندگی کارگری، دوران بازنشستگی کارگر و نداشتن امنیت شغلی را به خوبی حس می کنم.وی تأکید کرد: مسئولیتم در وزارت کار با وجود مسئولیت ۲ وزارت رفاه و تعاون سنگین‌تر شده و باید همزمان با ایجاد اشتغال برای مبارزه با فقر برنامه ریزی کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به مشکلات بیکاری اشاره کرد و خطاب به هیات رئیسه اتحادیه جهانی کارگران گفت: از طرفی در حوزه اشتغال به عنوان وزیر مسئولیت دارم که امروز به دلیل رشد جمعیت در برهه ای از زمان با بحران بیکاری و انباشت نیروی کار مواجه هستیم، بنابراین مسئولیت امروز به عنوان وزیر را یک فرصت تاریخی برای خود می دانم.

وی با تاکید بر اینکه معتقدم مشکلات زندگی کارگران امروز با پیچیدگی های خاصی مواجه است، افزود: اما باید بی وقفه تلاش کنیم تا کارگران دنیا از جمله ایران زندگی بهتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نکات اساسی در مورد عیدی و پاداش کارمندان و کارگران

ربیعی همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مسئله کارگران در منطقه نسبت به دنیا پیچیدگی های بیشتری دارد، گفت: متاسفانه جنگ، تروریسم و حمله های عراق زمینه بیکاری در کشور عراق را فراهم کرد و امروز حدود سه میلیون مهاجر بیکار ناشی از جنگ به ایران مهاجرت کرده اند، هر چند من به عنوان وزیر کار در ایران برای اشتغال این افراد سخت گیری نمی کنم و پذیرای آنها هستیم، اما مسائل منطقه از جمله مناقشات سوریه، سودان و یمن علاوه بر بیکاری، فقر را در منطقه گسترش داد.
وی با اشاره به سیاست های توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در جهت تقویت مهارت نیروی کار را از جمله سیاست های وزارت کار عنوان کرد و افزود: ما باید بتوانیم دانش و داشته های خود را در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.
ربیعی همچنین گفت: موضوع تکنولوژی و توسعه فناوری وضعیت نیروی کار در آینده را با ابهامات بیشتری مواجه می کند که باید در این زمینه سیاست های شفاف اتخاذ شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    0 0
    چه عجب یه وزیر حر ف مردم زد
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    0 0
    ازهمه دولتهای گذشته خالیترش کردید
  • علی IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    0 0
    آقای دکتر ربیعی انسان شریفی است،کارگران انتظار دارند امسال با مساعدت دکتر ربیعی ؛ حقوق امسال کارگران بصورت واقعی افزایش یابد انشالله.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس