به گزارش مشرق به نقل از فارس ، سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل آلودگی صوتی تصمیم جدیدی است که ضربتی نیست و به امکاناتی نیاز دارد که زمانبر است.
محمدرضا حسیننژاد در خصوص تعطیلی فرودگاه مهرآباد تا برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد زمانی احداث شد که تهران جمعیت محدودی داشت و این فرودگاه از فاصله مناسبی با شهر برخوردار بود.
وی ادامه داد: هماکنون فرودگاه مهرآباد در بافت مرکزی مسکونی قرار گرفته و اطراف فرودگاه کاملاً ساخته شده است و زمانی که هواپیما میخواهد از سطح زمین بلند شود یا به زمین بنشیند، مشکلاتی به وجود آورده است در نتیجه تصمیم بر این شد که طی یک برنامه درازمدت پروازهای فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کنیم.
حسیننژاد افزود: البته برای این تصمیم تمهیداتی به لحاظ راه دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره) و دسترسی مسافران از لحاظ مترو مد نظر خواهد بود.
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) تصمیم جدیدی است ولی با تقویت فرودگاه امام خمینی(ره) این بستر به وجود میآید ضمن اینکه این تصمیم ضربتی نیست و نیازمند امکاناتی است که زمانبر است.
حسیننژاد عنوان کرد: پیشبینی میشود در طول برنامه پنجم توسعه پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود.
وی در خصوص آلودگی فرودگاه مهرآباد گفت: قدرت موتورهای هواپیما و سوخت هواپیما در زمان نشستن و برخاستن، باعث ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی میشود.
حسیننژاد در پاسخ به این پرسش که آیا انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) به مسئولان این فرودگاه اعلام شده است، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور زیر نظر وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و تصمیمی که گرفته میشود، وزارتخانهای است در نتیجه آنها تابع این تصمیم خواهند بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تصمیم در وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح شده است و هنوز راجع به این موضوع در مجلس صحبتی نشده است ضمن اینکه ممکن است تصمیم اداری باشد و نیاز به قانون نداشته باشد و وزارتخانه به صورت مستقل اقدام کند چرا که مواردی که نیاز به قانون دارد به مجلس آورده میشود.
محمدرضا حسیننژاد در خصوص تعطیلی فرودگاه مهرآباد تا برنامه پنجم توسعه اظهار داشت: فرودگاه مهرآباد زمانی احداث شد که تهران جمعیت محدودی داشت و این فرودگاه از فاصله مناسبی با شهر برخوردار بود.
وی ادامه داد: هماکنون فرودگاه مهرآباد در بافت مرکزی مسکونی قرار گرفته و اطراف فرودگاه کاملاً ساخته شده است و زمانی که هواپیما میخواهد از سطح زمین بلند شود یا به زمین بنشیند، مشکلاتی به وجود آورده است در نتیجه تصمیم بر این شد که طی یک برنامه درازمدت پروازهای فرودگاه مهرآباد را به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل کنیم.
حسیننژاد افزود: البته برای این تصمیم تمهیداتی به لحاظ راه دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره) و دسترسی مسافران از لحاظ مترو مد نظر خواهد بود.
سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس گفت: انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) تصمیم جدیدی است ولی با تقویت فرودگاه امام خمینی(ره) این بستر به وجود میآید ضمن اینکه این تصمیم ضربتی نیست و نیازمند امکاناتی است که زمانبر است.
حسیننژاد عنوان کرد: پیشبینی میشود در طول برنامه پنجم توسعه پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) منتقل شود.
وی در خصوص آلودگی فرودگاه مهرآباد گفت: قدرت موتورهای هواپیما و سوخت هواپیما در زمان نشستن و برخاستن، باعث ایجاد آلودگی هوا و آلودگی صوتی میشود.
حسیننژاد در پاسخ به این پرسش که آیا انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی(ره) به مسئولان این فرودگاه اعلام شده است، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور زیر نظر وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و تصمیمی که گرفته میشود، وزارتخانهای است در نتیجه آنها تابع این تصمیم خواهند بود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تصمیم در وزارتخانه راه و شهرسازی مطرح شده است و هنوز راجع به این موضوع در مجلس صحبتی نشده است ضمن اینکه ممکن است تصمیم اداری باشد و نیاز به قانون نداشته باشد و وزارتخانه به صورت مستقل اقدام کند چرا که مواردی که نیاز به قانون دارد به مجلس آورده میشود.