نقشه غوطه شرقی دمشق.jpg

نیروهای دولتی و کشورهای متحد برای پایان دادن به درگیری‌ها و برقراری صلح در حومه شرقی دمشق یک سال مذاکرات جدی داشتند اما گروه‌های تروریستی در پشت پرده خیانت بزرگی انجام دادند.

سرویس جهان مشرق - اواخر بهمن ماه سال جاری در حالی که افکار عمومی در انتظار پیشروی نیروهای متحد به سمت عمق مناطق اشغالی در شمال سوریه بودند، انتشار غیر رسمی خبر توقف عملیات در جنوب غرب استان حلب، شرق استان ادلب و انتقال نیروها به سمت دمشق، تعجب همگان را به دنبال داشت و البته این تصمیم با انتقادهای گسترده ای روبه رو شد.

برخی کارشناسان معتقد بودند در شرایطی که زمینه پیشروی ها در استان ادلب فراهم شده، توقف عملیات معنایی ندارد و نیروهای متحد باید تا شکست محاصره شهرک های الفوعه و کفریا به مسئولیت خود عمل می کردند و نباید به گروه‌های تروریستی و حامیان آنان فرصت تجدید قوا بدهند.

اما رسانه های مخالف جبهه مقاومت که نمی توانستند خوشحالی خود را از نجات تروریست ها نشان ندهند، دروغ پراکنی را در دستور کار قرار دادند و خبر از اختلاف شدید در اردوگاه نیروهای متحد دادند و اعلام کردند که نیروهای تحت فرمان سرتیپ «سهیل نمر» بدون هماهنگی به سمت دمشق حرکت کرده اند.

رسانه های حامی تروریست ها که خوراک رسانه ای دست اولی پیدا کرده بودند مدعی شدند حرکت نیروهای ویژه ارتش سوریه به سمت دمشق، خشم فرمانده هان جبهه مقاومت را به دنبال داشته است و طرفین در اتاق عملیات با یکدیگر به صورت لفظی درگیر شده اند.

اما مدت زمانی کوتاهی نیاز بود تا رسانه های غربی - عربی - صیهیونیستی متوجه توهم های پوچ و تو خالی خود شوند و زمانی که دریافتند عملیات بزرگی برای پاکسازی غده سرطانی  دمشق تدارک دیده شده در شوک فرو رفتند و در فراری روبه‌جلو باز هم سناریوهای نخ نما شده را باز نشر کردند.

زنجیره رسانه‌ای حامی تروریست‌ها تلاش کردند با تکرار اخبار دروغ درباره حمله شیمیایی ارتش سوریه به غوطه شرقی دمشق، جبهه مقاومت را تحت فشار قرار دهند تا راهی برای نجات همرزمان میدانی در حومه پایتخت سوریه پیدا کنند که تاکنون این روند ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به چرایی آغاز عملیات در غوطه شرقی دمشق اشاره کرد و گفت: همه خبرسازی ها درباره توقف عملیات در شمال دروغ است و نیروهای جبهه مقاومت به پایتخت آمده اند تا توطئه ای بزرگ را خنثی کنند.

وی با بیان این که در روزهای آینده در خصوص آغاز عملیات در غوطه شرقی توضیحات بیشتری به رسانه ها ارائه می شود، افزود: نیروهای دولتی و کشورهای متحد برای پایان دادن به درگیری ها و برقراری صلح در حومه شرقی دمشق یک سال مذاکرات جدی داشتند اما گروه های تروریستی در پشت پرده خیانت بزرگی انجام دادند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این منبع میدانی افزود: گروه های تروریستی با خرید زمان به دنبال اجرای سناریویی بودند که به صورت مخفی با کشورهای غربی و عربی پیش بینی کرده بودند و نقض آتش بس و حمله ماه گذشته آنان به مواضع جبهه مقاومت در جنوب شهرک حرستا این موضوع را به اثبات رساند.

وی با توضیح این که اتاق عملیات جبهه مقاومت با رصد تمامی تحرکات اقدام به اجرایی کردن تصمیم های میدانی می کند، تصریح کرد: فرصت زیادی به گروه های تروریستی داده شده تا مسئله غوطه شرقی بدون خون ریزی حل شود اما آنان در مسیری بدون بازگشت قدم برداشتند.

این منبع میدانی با بیان این که دولت سوریه در بازه های زمانی مختلف خواستار خروج عناصر تروریستی از غوطه شرقی دمشق و انتقال آنان به شمال سوریه شده، افزود: درخواست های دولت برای خروج امن شهروندان از غوطه شرقی هم توسط گروه های تروریستی رد شد و آنان اصرار دارند از مردم گروگان گرفته شده به عنوان سپر دفاعی استفاده کنند.

نقشه میدانی غوطه شرقی دمشق
**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

وی کشف توطئه گروه‌های تروریستی را در غوطه شرقی ضربه ای بزرگ برای حامیان آن توصیف کرد و گفت: گروه های تروریستی و رسانه های حامی آنان با وقاحت تمام جنگ روانی را در پیش گرفته اند اما به جنایت های خود در پایتخت اشاره نمی کنند.

این منبع میدانی افزود: تروریست‌ها با مظلوم‌نمایی رسانه‌ای به گونه ای رفتار می‌کنند که هیچ نقشی در بحران فعلی ندارند و برای مردم به گروگان گرفته‌شده اشک تمساح می‌ریزند اما توضیح نمی‌دهند چرا تظاهرات و اعتراضات هزاران نفر از مردم غوطه را در ماه‌های گذشته با گلوله پاسخ داده اند.

اعتراضات مردم غوطه شرقی به تروریست‌ها

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی در روزهای گذشته با انتشار تصاویری، دولت سوریه را عامل وضعیت وخیم غوطه شرقی معرفی می‌کنند اما هیچ گاه در مقام پاسخگویی بر نمی آیند که سرنوشت کمک های غذایی ارسال شده دولت به غوطه شرقی به کجا رسید.

این منبع میدانی گفت: گروه های تروریستی هزاران تن کمک های غذایی دولت سوریه را در انبارهای خود برای مزدورهایشان ذخیره کرده اند و کودکان هم باید به دلیل نبود مواد غذایی با مرگ دست و پنجه نرم کنند.

**سوء تغذیه کودکان تحت محاصره**

وی اضافه کرد: گروه های تروریستی خود را فرشته نجات مردم بی گناه غوطه شرقی معرفی می کنند اما اگر همین شهروندان نسبت به جنایت تروریست ها کمترین اعتراضی داشتند باشند در معرض دید عموم در قفس زندانی می شوند اما رسانه های به اصطلاح بی طرف مانند بی‌بی‌سی هیچ گاه به این مسئله نمی پردازند و این اخبار را به طور کامل سانسور می کنند.

**در قفس کردن شهروندان معترض در غوطه شرقی از سوی تروریست‌ها**
**در قفس کردن شهروندان معترض در غوطه شرقی از سوی تروریست‌ها**

این منبع میدانی افزود: اگر از سانسور شدن خبر تبدیل مراکز درمانی، مساجد و مجتمع‌های مسکونی به پایگاه‌های نظامی گروه‌های تروریستی بگذریم، شهر دمشق از ابتدای سال جاری میلادی حدود ۳۵۶ مرتبه هدف حملات خمپاره ای تروریست ها قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در نتیجه حملات خمپاره ای گروه های تروریستی «احرارالشام، فیلق الرحمن، جیش الاسلام، جبهه النصره و...» به شهر دمشق تاکنون ۷۹ تن از شهروندان از جمله ۱۷ کودک به شهادت رسیده اند و حدود ۳۵۶ تن دیگر هم زخمی شده اند.

محله های مسکونی «جرمانا، دویلعه، طباله، باب توما، القصاع- ضاحیه اسد- عش ورور- تجاره -عباسیین- قصور- باب شرقی -زبلطانی- مزه - مزرعه - مزه ۸۶- کفرسوسه- رکن الدین- القزاز- سیده زینب-عماره - مجتهد الزهره- برامکه- دمشق قدیم - اردوگاه وافدین و... و.» و میادین «تحریر، امویین- سبع بحرات» نقاطی به شمار می آیند که از ابتدای سال ۲۰۱۸ هدف حملات خمپاره ای تروریست ها قرار گرفته اند.

**برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

براساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین حملات گروه های تروریستی علیه پایتخت سوریه از شهرک های اشغالی «دوما - حرستا - عربین - جوبر  و مزارع الریحان» در غوطه شرقی دمشق صورت گرفته است.

در روز گذشته گروه های تروریستی در ۷۱ مرحله مناطق مختلف شهر دمشق را هدف حملات کور توپخانه ای خود قرار دادند؛ محله های «ضاحیه الاسد، جرمانا» و اردوگاه «وافدین» به ترتیب ۳۴، ۱۰ و ۸ مرتبه هدف قرار گرفته شدند. محله های «باب توما - المزه - الجوره - القصاع - العماره - برزه - باب السلام - رکن الدین  و عش الورور» هم هدف قرار گرفته شدند.

به گزارش مشرق، حملات گروه های تروریستی علیه شهروندان بی گناه دمشق در حالی منجر به جان باختن دهها تن و زخمی شدن صدها تن شده که رسانه های غربی - عربی و صهیونیستی به صورت یک طرفه اقدام به انتشار اخبار کذب می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    14 11
    فوق العادست کارتون ها ! یعنی عالیه! O.o
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    غوطه شرقی باید پاکسازی بشه؛ این منطقه مثل یک غده سرطانی است که تروریستهای عمدتا وهابی وابسته به سعودی کثیف در اونجا فعالند، اصلا به تروریستها رحم نکنید؛ آتش بس به نفع تروریستها و فرصتی برای نفس کشیدنشونه! مثل این می مونه قلاده سگی هار رو باز بذارید! لطفا این جفا رو در حق مردم سوریه نکنید
    • حسین PL ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      14 0
      آمریکا با کمال بی شرمی اومده علنا از القاعده حمایت میکنه. تمام قضایای یازده سپتامبر و شو و جنایات متعاقب اون برای بار صدم ثابت شد که پروژه اطلاعاتی خود دولت آمریکا و صهیونیستها بوده.
  • علی IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    32 33
    وقت خود روس ها این قضیه رو تایید می کنند این حرفا دیگه چیه خدا از گناه ما بگذره اگه شریک بودیم ....
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      53 5
      گناه رو حامیان تروریسم کردن که این تکفیری ها رو مسلح کردن و انداختن به جون مردم سوریه، داری جای جنایتکار و مظلوم رو عوض میکنی؟؟؟ ما اگر شریک چیزی باشیم نابودی تروریستهاست که کلی هم ثواب داره، شما از تروریستها حمایت نکن که گناه اصلی اونجاست!
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      36 3
      نمیدونستیم دروغگوها به خدا اعتقاد دارن! روس ها کی "این" قضیه رو تایید کردند؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      12 2
      روسیه ممکن است به خود ترکیه هم اس 400 بفروشد اگر منافعش اقتضا کند.
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      26 1
      تروريستها را به هر وسيله اي بايد نابود كرد
    • حسین PL ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      26 0
      روسها نه تنها این را تایید نکردند بلکه تاکید کردند بر جنایات القاعده در حومه دمشق و علی الخصوص غوطه شرقی.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 4
    شروع کنن دیگه خسته شدیم انقدر خبر خوندیم که قرار شروع بشه
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    24 3
    هیتلر:با رسانه ها میتوان جهنم را بهشت و بهشت را جهنم نشان داد....
  • حميد IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 12
    نيروهاي اسد چهارصد هزار نفر ی کشته میشوند و کسی کمک نمیکند
  • حزب اللهی IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    43 4
    باید کار این اوباش رو یکسره کرد اتش بس فرصت دوباره برای تقویت وپشتیبانی از این ملعونین تروریست هست مثل قضیه خان طومان که باعث شد تعدادی از بچه های مقاومت به شهادت برسند مرگ برشورای امنیت سفارشی
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    1 19
    از عکسای موصل استفاده میکنین باحاله
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    8 4
    اروپاییها سی سال جنگهای مذهبی داشتند تا توانستند به این فکر برسند که جنگ پدیده زشت و خانمانسوزی است ازیک طرف اگر گروههای وهابی برسوریه حاکم شوند از هیچ جنایتی علیه مردم فروگذار نخواهند شد ازطرف دیگر دولت سوریه بابمباران محله های مسکونی مردم خود را می کشد زیرا تروریستها دراین محله ها سنگر گرفته اند . چه باید کرد؟ کسی نمی داند !!!!!
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      3 6
      نظر خوبی دادی دورود بر تو
  • US ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    17 2
    بنام خدا سلام یک پیشنهاد غوطه شرقی باید اهمیت خودش راازدست بدهد . اماچطور ؟ بنظرمن باتوجه به اراده ای که حاضراست حتی باقربانی کردن مردم درغوطه شرقی باموادشیمیایی برای ماندن تروریستها برای امید به آینده برای تسخیردمشق باید اول دور غوطه شرقی دیوار کشید وراههایی برای ورود مواد غذایی به مردم ویاخروج احتمالی آنها درآینده تحت کنترل شدید بازگذاشت ودر مرحله دوم بافاصله چندکیلومتری دراطراف این منطقه خاکریزهای مثلثی دقیق وحساب شده ایجادکرد . وبعد نیروی مقاومت بسوی ادلب درشمال پیروزیهارا کامل کند ووقتی بقیه سوریه ازدست تروریستها آزادشود غوطه شرقی موضوعیت خودراازدست میدهدوناامیدانه تسلیم خواهندشد ویا اگربجنگند جنگی کوتاه مدت خواهدبود . درحال حاضرعربستان وآمریکا امیدوارند تروریستها دربقیه نقاط ازجمله ادلب وقنیطره ناامیدانه بجنگند وشایدکاشته ومیخواهندشایدنرویدکه نمیرویدوسوریه همواره درجنگ فریایشی باشد اما کنترل تروریستها درغوطه شرقی وهمزمان تلاش درسازمان ملل برای تحت فشارگذاشتن پشتیبانان تروریستهادرغوطه شرقی برای خارج شدن غیرنظامیان تلاش پیشنهادمیشود . کنترل این تروریستها وآزادسازی سایرمناطق عملا یعنی پایان کار... ودشمنان مقاومت بهانه ها وتوطئه هایشان بی اثرمیشود . البته درخطوط تماس شبانه روز باید تروریستهازیرنظرباشند وپاسخ سخت نظامی دریافت کنند . متاسفانه آمریکابجای تحت فشارقراردادن تروریستهابرای بیروآمدن غیرنظامیان ازمنطقه کارکثیفی میکنندودراین تلاششان هم راهی برای انتقال غیرنظامیان ازغوطه شرقی پیش بینی نشده است . البته ممکن است بااعلان عفو وتشکیل گروهای مقاومت درغوطه شرقی آنهادچارتشتت شده واتفاقات دیگری بیفتد . آنانی که دم ازحقوق بشرمیزنند حاضرنیستندراهی پیداکنند مردم عادی ازمنطقه جنگی خارج شوند واین آن روی سیاست کثیف گرگهای لباس اتوکشیده وکراوات زده باظاهری زیبااماباطنی بیرحم و درنده است . خدایاامام زمانت عج رابه یاری دنیابرسان . ای مهربان !
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 54
    خاک بر سر رژیم اسد با این جنایت هایی که داره بر علیه مردم خودش انجام میده
    • FR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      39 2
      خاک بر سر تروریستهای تکفیری که مزدوری بیگانه رو میکنند و آب به آسیاب اربابشون میریزن؛ دورد بر اسد که تروریستهای وحشی رو به جهنم می فرسته
    • محمد IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      26 0
      خاک بر سر خودت خیلی دلت برای برادرهای جیش اسلامیت و فلیق الرحمن و جبهه النصره میسوزه برو پیششون تا اونجا به درک واصل بشی
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    2 30
    سوریه به تو چه مربوطه به اخبار همه پرسی برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس