توپخانه‌های ترکیه در حال بمباران عفرین

ترکیه تلفات شبه‌نظامیان کُرد در عفرین را از ابتدای آغاز عملیات تا کنون، ۱۹۵۱ نفر اعلام کرد.

به گزارش مشرق، ارتش ترکیه ادعا کرد تا پایان سی‌وششمین روز از عملیات شاخه زیتون در شمال سوریه حدود ۱۹۵۰ شبه‌نظامی کُرد از پای درآمده‌اند.

در بیانیه ستادکل نیروهای مسلح ترکیه آمده است که با از پای درآمدن ۷۸ عضو یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) در جریان حملات هوایی به عفرین، تلفات نیروهای کُردی از ابتدای عملیات به ۱۹۵۱ نفر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید:

هدف ترکیه از حضور در سوریه چیست؟

کُردهای عفرین: فقط به سپاه و ایران اعتماد داریم

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه همچنین آمده است که نیروهای ترکیه با پشتیبانی همپیمانان خود (گروهک ارتش آزاد سوریه) توانستند ۲ روستای دیگر را در حاشیه غربی منطقه عفرین از کنترل ی.پ.گ خارج کنند.

همچنین تا کنون ۷۸۲ هدف تعیین شده متعلق به نیروهای کُرد در منطقه عفرین، شامل سنگرها، مخفی‌گاه‌ها، انبار مهمات و تجهیزات نظامی نابود شده‌اند.

توپخانه‌های ترکیه در حال بمباران عفرین

«رجب طیب اردوغان»‌ رئیس‌جمهور ترکیه روز جمعه گفته بود تا کنون ۴۱۵ کیلومتر مربع از منطقه عفرین به کنترل نیروهای ترکیه و همپیمانان آن درآمده و ۱۰۰۰ روستا را از کنترل کُردها خارج کرده‌اند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی ۳۰هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از ۲۰ ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت. 

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از ۹۰ راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از ۱۲۰ نفر شده است. همچنین تا کنون ۳۲ نظامی ترکیه کشته و بیش از ۱۸۰ نفر زخمی شدند.

در عرصه میدانی ترکیه عملا تا کنون به غیر از حملات هوایی و توپخانه‌ای نتوانسته موفقیت چندانی در جبهه عفرین به دست بیاورد و فعلا در حد اشغال چند تپه و روستا پیشرفت داشته است. حملاتی که به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، ۱۵۰ غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و ۳۰۰ مجروح برجای گذاشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    18 19
    مثل همون ادعاهاست که اردوغان میگه:اولین انسان از عثمانی به فضا رفت یا اینکه عثمانیها قاره امریکا را کشف کردند. فقط باعث تمسخر عثمانی ها در جهان می شود
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      5 9
      تصویر طفلان کشته شده به دست مغولان فراموش نشدنیست.این انسان نماها تاریخی سراسر جنایت و نسل کشی دارند.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
      3 23
      تصاویر سربازان کشته شده در مرزها بدست هندوها از یادها نخواهد رفت
    • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      15 7
      هرگز جنایات تروریستهای بوزگوردی عردوغان رو بخصوص در فاجعه خان طومان فراموش نخواهیم کرد و انتقام شهدای مظلوم خان طومان رو از تروریستها خواهی گرفت
  • محمد IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    30 18
    سلام... ارتش ترکیه مواظب هست فقط تروریست ها پاکسازی شوند به این خاطر عملیات به کندی پیش می رود.. مطمئن باشید عفرین پاکسازی خواهد شد...
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      1 1
      غیرنظامیا که تو شهرن ولی ارتش ترکیه هنوزم لبه مرزه
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      4 5
      7:44ترکیه با داعش و النصره هم دست شده در حمله به عفرین اکنون با کمال وقاحت می گه با تروریست می جنگه اره ارواح بابات
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    7 7
    اخبار تی ار تی الان اعلام کرد
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      8 1
      مال دولت ترکیه ست.
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    12 7
    از همون ادعاها که قرار بود چند ساعته شهر کوچک عفرین رو بگیرن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس