کد خبر 834448
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۸
ترکیه

وزارت خارجه ترکیه با استقبال از تصویب قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه، مجددا پایبندی خود به تمامیت ارضی این کشور را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از تصویب قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه طی جلسه شورای امنیت سازمان ملل، استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه آمده است که ترکیه برای حفظ تمامیت ارضی سوریه، به مبارزه با سازمان‌های تروریستی که تحت این آتش‌بس نیستند، ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه ترکیه همچنین از کشورهای ایران و روسیه به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه (طبق توافقات گفت‌وگوهای آستانه) خواست تا با ممانعت از عملیات دولت دمشق در مناطق تحت کنترل معارضان، به کاهش تنش کمک کنند.

بر اساس متن قطعنامه شورای امنیت که شامگاه شنبه طی جلسه‌ای با حضور «بشار الجعفری» نماینده دولت سوریه در سازمان ملل تصویب شد، قرار است در سرتاسر سوریه به مدت دستکم ۳۰ روز آتش‌بس برقرار شود.

در این قطعنامه از تمام طرف‌ها خواسته شده است که شرایط را برای انتقال فوری مجروحان و انتقال کمک‌های بشردوستانه به مناطقی که به کمک نیاز دارند، فراهم کنند.

گروه‌های تروریستی داعش، القاعده، النصره و دیگر گروه‌ها که در فهرست سیاه سازمان ملل قرار دارند، از آتش‌بس مستثنا شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    2 4
    مردم عفرین و نبل و الزهرا یک نفس راحتی می کشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس