خبر ویژه

وزیر ناکارآمد و پرگوی راه و شهرسازی می‌گوید هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها، سریعا دنبال یک نفر می‌رویم که با آن درگیر شویم.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عباس آخوندی در جشنواره نشان تعالی با ادعای اینکه جامعه در حال زوال اجتماعی است، گفت: هر حادثه‌ای رخ می‌دهد، به جای اصلاح فرآیندها سریعا دنبال یک نفر می‌رویم که با او درگیر شویم.


وی گفت: مهم‌ترین بحث مهندسی، اخلاق و امید اجتماعی است.

بیشتر بخوانید:

برخورد دور از شأن آخوندی با یک خبرنگار: یک جو عقل داشته باشید! + تصاویر


وی افزود: امید و سرمایه اجتماعی بدون عدل قابل تحقق نیست. مهندسی مبتنی بر عدالت است چون عدالت، ثبات و پایداری از طریق قرار گرفتن اشیا در جای خودش است. گمگشته ایران نیز همین عدالت است.


وی گفت: خواجه نصیر در عین حال که یک مهندس و منجم سرشناس بود، یک سیاستمدار بود که کتاب ماندگار او در حوزه سیاست با عنوان اخلاق ناصری ارائه شد. یعنی اصلی‌ترین بحث او فضیلت و عدالت است و بدون عدالت، اخلاق مفهومی نخواهد داشت.


آخوندی ادامه داد: وقتی مسائل را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که به سرعت یک تجمع به یک آشوب تبدیل می‌شود، یک برف بلافاصله تمام جامعه را به هم می‌ریزد. این نشان می‌دهد که تاب‌آوری اجتماعی به مفهوم استوار و پایدار آن دچار مشکل است.


سخنان وزیر راه سخنان کسی است که بالغ بر ۳۰ سال است با وجود ناکارآمدی به وزارت و مدیریت در رده‌های مختلف گماشته شده و خود یکی از عوامل اصلی نارضایتی مردم بوده است. بنابراین یکی از همان اصلاح روندهای مدعیان این است که دولت و نظام اداری عذر وی را به عنوان فردی که خود و حرف‌هایش را تکرار می‌کند، بخواهد.


در بحث عدالت نیز وی یکی از وزرای چند صد «شاید بالای هزار میلیاردی است که به روشنی نمی‌گوید این دارایی کلان را از کجا و کدام فعالیت اقتصادی سالم به دست آورده، حال آن که غالبا وزیر و مدیر دولتی بوده است.


ثالثا در ماجرای «چالش برف با مدیریت حرف» نیز اتفاقا جناب وزیر بودند که از مشکلات مردم جا ماندند، و به نظر می‌رسد ایشان باید بگوید که من شخصا ناکارآمد و ناتوان هستم نه اینکه به زمین و زمان بد بگویند و کلیت جامعه را زیر سؤال ببرند.


وزیر راه و برخی بستگان وی از جمله انبوه‌سازان مسکن هستند که به واسطه پروژه مسکن مهر متضرر شدند و به همین دلیل بارها علیه مسکن مهر بدگویی کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 36
  • محمد IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    39 1
    عدالت این است که ابتدا مدیران میلیاردی دولت مشمول آن شوند تا حساب کاردست دیگران هم بیاید.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    32 4
    باشه تو راست میگی ، حالا بگو تو چکار کردی در حوزه مدیریتت آقای آخوندی که دم از عدالت میزنی ؟
  • GE ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    20 4
    دولت و همه وابستگانش بد هستند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    32 1
    برخی از مدیران و مسئولان ما به جای کار، متخصص لفاظی هستن
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    37 2
    دولتی که امثال آخوندی وزیرش باشن بایدم وضعه مملکت این باشه. واقعاً مردم را ناامید کردید...
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    6 2
    ...می‌رویم که با او درگیر شویم.... یک سوال دستوری ونگارشی: چرا فعل جمله بجای اول شخص مفرد بصورت اول شخص جمع بیان شده است؟!
  • جولیانو IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    13 2
    مردم ، از انقلاب اسلامی حاصل خون صدها هزار شهید در برابر این اصلاح طلبان و کل ضد انقلاب با پوششهای مختلف دفاع کنید. با هر وسیله ای.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    2 15
    یکی از بهترین وزیران است مششششششششششششششششششششششششششششرقققققققققققققققق
  • طاها IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    16 0
    این همه مدیرانقلابی وجهادی داریم اونوقت باید یکی مثل آخوندی درمسندقدرت باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس