بشار الجعفری نمایه

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در شورای امنیت گفت: صدای مردم سوریه به نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه نمی رسد بلکه این تنها صدای تروریست ها است که به آنها می رسد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه النشره، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در جلسه شورای امنیت پیرامون رای گیری درباره قطعنامه آتش بس در سوریه با بیان اینکه مقر هلال احمر در دمشق با ۱۰ خمپاره توسط تروریست های غوطه شرقی هدف قرار گرفته است، تاکید کرد: آتش بس باید اجرا شود اما ۲۹ قطعنامه سابق نیز باید مورد اجرا قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

رأی گیری شورای امنیت برای قطعنامه«آتش بس در سوریه» به تعویق افتاد

«بشار الجعفری» در واکنش به سخنان «ماتیو رایکرافت» نماینده انگلیس در شورای امنیت گفت:

سوریه با تروریست هایی مواجه است که انگلیس از آنها حمایت می کند. ما به دلیل اهمیت توقف درگیری ها در سوریه به شکل مثبتی با این قطعنامه بین المللی تعامل کردیم و به توافق آستانه پایبندیم.

وی با بیان اینکه دولت سوریه به صورت جدی با تلاش ها برای برقراری آتش بس تعامل نموده و به مفاد آستانه پایبند بوده است، افزود:

تروریست ها با حمایت حامیان خارجی خود به هیچ توافق یا تفاهمی پایبند نبودند و به شکل باورنکردنی توافقنامه های کاهش تنش را نقض کردند و دولت سوریه به صورت استثنایی از خود خویشتنداری نشان داد.

بشار الجعفری اظهار داشت: گروه های تروریست غیرنظامیان را در غوطه شرقی گروگان گرفته اند این درحالی است که صدای مردم سوریه به نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه نمی رسد بلکه این تنها صدای تروریست ها است که به آنها می رسد.

وی همچنین حضور نیروهای آمریکایی را در خاک سوریه به مثابه اشغالگری دانسته و گفت: همانگونه که آمریکا از این تریبون دولت سوریه را تهدید می‌کند ما نیز به آنها هشدار می‌دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس