یادداشت نمایه

فاصله زیادی است میان حرف زدن و شعار دادن تا عمل کردن، بین رؤیاپردازی و واقعیت‌های عینی نیز فاصله‌ای نجومی وجود دارد.

به گزارش مشرق، «فریدون حسن» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

صحبت‌های وزیر ورزش در نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی آن هم در اهواز نمونه بارز و عینی ضرب‌المثل «بزک نمیر بهار می‌یاد، ...» بود. اینکه سلطانی‌فر با افتخار اعلام ‌کند که۵۰ رئیس فدراسیون را با خودش به اهواز برده، نه مشکلی از کوه مشکلات مردم دیار خوزستان را حل می‌کند و نه ثمری برای ورزش آن دارد. حالا سؤال اینجاست که ۵۰ رئیس با خود بردی که چه شود؟ همین ۵۰ رئیس حتماً به اندازه ۵ هزار نفر هزینه و خرج روی دوش بیت‌المال برای این سفر پرافتخار گذاشته‌اند!

بیشتر بخوانید:

جناب سلطانی‌فر نیازی به بازگو کردن شما نبود. همه خوب می‌دانیم که خوزستان معدن استعداد ورزش ایران است و تاکنون به آنچه که حقش در ورزش بوده، نرسیده، اما شما و اسلافتان برای این معدن گوهربار چه کرده‌اید؟ نکند ۵۰ نفر را به دنبال خود راه انداخته‌اید که تنها این را بگویید؟ واقعاً زحمت کشیده‌اید. خسته نباشید!

جناب وزیر اینکه بیان می‌کنید می‌خواهید ورزش خوزستان را به روزهای طلایی‌اش بازگردانید بسیار جذاب و مردم‌پسند است، حتماً بعد از بیان این جمله، همراهان ۵۰ نفریتان هم برایتان کف زده‌اند، اما حقیقت این است که مردم دیار خوزستان طی سال‌های بعد از جنگ تاکنون زیاد از این وعده و وعیدها شنیده‌اند، اینقدر زیاد که دیگر حتی به آنها اعتنا هم نمی‌کنند، اصلاً نمی‌شنوند این حرف‌ها را چون خوب می‌دانند که پشت آن چیزی نیست که بتوان رویش حساب باز کرد.

جناب وزیر چرا از غیرممکن حرف می‌زنید و وعده می‌دهید؟ میزبانی جام ملت‌های آسیا! با کدام امکانات و با کدام شرایط؟ مثل اینکه رؤیاپردازی‌های زیادی دارید و بقیه را هم در رؤهایتان شریک می‌کنید. فوتبال ایران با کدام زیرساخت قرار است جام ملت‌ها را برگزار کند که شما وعده برپایی بازی‌های یک گروه آن را هم به اهوازی‌ها می‌دهید؟ مثل اینکه یادتان رفته برای برگزاری یک دیدار ملی با چه معضلاتی روبه‌رو می‌شویم. فدراسیون زیر نظر شما که حتماً رئیس آن یکی از ۵۰ نفر همراهتان در اهواز بود، حتی قادر به کسب میزبانی برای باشگاه‌های ایرانی نیست، آن وقت شما دم از برگزاری جام ملت‌های آسیا می‌زنید!

جناب سلطانی‌فر باور کنید تحمل گرد و غبار و ریزگردهای نفسگیر اهواز برای مردم خوزستان خیلی راحت‌تر از این وعده و وعیدهای پرطمطراقی است که از سوی شما و دیگر مسئولان ریز و درشت کشور به آنها داده می‌شود. ورزشکار خوزستانی در تمام این سال‌ها کار خود را انجام داده است. شما اگر خیلی دلتان برای ورزش خوزستان می‌سوزد همین حالا آستین‌ها را بالا بزنید و به وضعیت استقلال خوزستان، قهرمان دو فصل پیش رقابت‌های لیگ برتر رسیدگی کنید. همین حالا به ورزشکاران مدال‌آور خوزستانی رسیدگی کنید که از سر اجبار و جبر روزگار می‌خواهند عطای ورزش قهرمانی را به لقایش ببخشند و خداحافظی کنند، برگزاری جام ملت‌ها پیشکش‌تان.

شما امروز ورزش خوزستان و ورزشکاران مدال‌آور و پرافتخار آن را دریابید، بقیه قضایا درست می‌شود. حضور ۵۰ رئیس فدراسیون در اهواز یک سفر پرسروصدا و حتماً پرخاطره برای آقایان محسوب می‌شود، سفری که خروجی آن حرف‌های تکراری وزیر ورزش و رؤیاپردازی‌هایی است که تا به حال زیاد شنیده‌ایم، حرف‌های امیدوارکننده‌ای که دیگر حتی رنگ امید هم به خود ندارد و باید آنها را از یک گوش شنید و از گوش دیگر به در کرد.

راستی جناب وزیر اگر امکان دارد، فاکتور مخارج این سفر ۵۰  و چند نفری را منتشر کنید تا حداقل همه بدانند خوزستانی‌ها برای رؤیاهایی که شما برایشان دارید، چقدر هزینه کرده‌اند، حتماً مبالغ جالبی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس