کد خبر 834036
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
علیرضا امامی فر

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت: با ارایه یک فوتبال تاکتیکی و احترام به حریف تیم سایپا را شکست دادیم.

به گزارش مشرق، علیرضا امامی‌فر پس از پیروزی ۲ بر صفر مقابل سایپا در نشست خبری اظهار داشت: قبل از هر چیزی سقوط هواپیما که بسیار ناگوار بود خدمت مردم عزیز ایران و خانواده‌های این عزیزان تسلیت می‌گویم. امروز شاهد یکی از زیبا‌‌ترین فوتبال‌های کشورمان بودیم. این بازی براساس یک فوتبال فیزیکی،تاکتیکی و احترام به حریف انجام شد. شاهد تشویق سرمربی محترم تیم سایپا علی دایی بودیم مردم رشت در استان گیلان فرهنگ خود را نشان دادند و فوتبال جذابی را شاهد بودیم سپیدرود رشت نیاز مبرم به این ۳ امتیاز داشت آن چیزی که قبلاً هدف‌گذاری کردیم گرفتن امتیازهای کامل خانگی است. برای بازی‌های خارج از خانه هم برنامه‌های خاصی داریم. متأسفانه تا امروز نتوانسته بودیم امتیازات مورد نظرمان را به دست بیاوریم  با این برد شرایط بهتر می‌شود آن چیزی که مشخص است در تیم انگیزه و شوقی وجود دارد از مالک باشگاه گرفته تا علی کریمی و همه عوامل برای سربلند و موفقیت تیم تلاش می‌کنیم.

امامی‌فر در مورد اینکه چرا اسطوره فوتبال ما علی کریمی نمی‌تواند در نشست خبری اظهار کند، گفت:‌ بنده هم متأسفم که قوانین فوتبال کشورمان به گونه‌ای است که علی کریمی نمی‌تواند به نشست خبری بیاید. این قوانینی است که سازمان لیگ برای سپیدرود شرط کرده و گذاشته، امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که هواداران کریمی بتوانند صحبت‌های او را بشنوند. 

وی در مورد اینکه فلسفه فوتبال علی کریمی چیست، گفت: فلسفه فوتبال علی کریمی که با تمام اعضای کادر فنی دارد این است که یک فوتبال حرفه‌ای و مدرن ارائه بدهیم که مالکیت توپ را در اختیار داشته باشیم. در طول هفته برخی تمرینات برای بازیکنان شاید جدید باشد. نوع تفکر جدید است شاهد بودم که علی کریمی بین نیمه به بازیکنان گفت هیچ بازیکنی حق ندارد خودش را بی‌خود به زمین بیندازد. البته شما شاهد بودیم که دو بازیکن ما سرشان زخمی شد این اتفاق شاید رخ بدهد اما تفکرات کریمی و کادر فنی این است که هوادار از فوتبال سپیدرود لذت ببرد و به عنوان مربیان جوان کار انجام بدهیم که به دنبال کمک به فوتبال کشور هستیم تلاش‌مان را می‌کنیم اما فوتبال ما نیمه دولتی، دولتی و نتیجه‌گرا است که باعث می‌شود مربیان تیم به دنبال کسب نتیجه بروند اکنون اکثر تیم‌ها دو تکه می‌شوند. ۴-۵ نفر در خط حمله و ۴-۵ نفر در خط دفاع هستند و برمنبای خلاقیت فردی به دنبال گلزنی هستیم و ما این ریسک را پذیرفتیم که چنین کاری نکنیم با توجه به اینکه شرایط خوبی هم در جدول نداریم اما می‌خواهیم نوع فوتبالی که در ذهن‌مان هست را پیاده کنیم. تمریناتی که علی کریمی طراحی می‌کند جدی است. (یکی از خبرنگاران یک گل را به امامی‌فر تقدیم کرد و گفت این را به علی کریمی به خاطر همه گل‌هایی که در تیم ملی زد و زحماتی که کشید تقدیم می‌کنم همه ایران پشت علی کریمی هستند)

وی در مورد شرایط تیم سپیدرود گفت: شرایط تیم ما به گونه‌ای است که بسیار خاص است تیم ما بعد از چندین سال به لیگ برتر صعود کرده و تلاش می‌کنیم این سهمیه را حفظ کنیم. برای کم شدن اشتباهات فردی در تیم هم باید از نظر فیزیکی و هم از روانی بازیکنان را آماده نگه داریم. این دو با هم می‌توانند کاری انجام دهند که اشتباهات فردی کم شود تمام بازیکنان با دل و جان این کار را می‌کنند. شاید نزدیک به ۳۰ روز است که ما با این تیم تمرین کرده‌ایم زیرا برخی از روزها امکان تمرین نبود. با یک برنامه‌ریزی و استراتژی خاصی ورود می‌کنیم ضمن اینکه می‌خواهیم نتایج لازم را هم بگیریم. تیم از نظر فنی رشد قابل توجهی دارد. کادر فنی کاری انجام می دهد که اشتباهات فردی کمتر و کمتر شود. این مسئله زمان‌بر است. با پیروزی که امروز به دست آوردیم مطمئناً اشتباهات فردی کمتر خواهد شد.

امامی‌فر در مورد اینکه برای گلزنی بیشتر تمرینات خاصی در نظر دارد یا نه، گفت: جدا از تمریناتی که برای گلزنی در نظر داریم و تجهیزاتی فراهم کرده‌ایم که به مهاجمان در تمرینات کمک کند براساس آنالیزی که هم از حریفان داریم تمرینات تیم طراحی می‌شود در فوتبال ما شوت‌زنی خیلی کم است این قابلیت در بین بازیکنان ما وجود دارد. اگر تمرینات ما را هفته گذشته نگاه کرده بودید می دانستید روی شوت خیلی تمرین کردیم و اکنون هم نتیجه رسیدیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس