تحولات سوریه - ترکیه - عفرین

عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد چهل و دومین روز شده و درگیری های سنگین در بخش های مختلف شهرستان عفرین ادامه دارد.

سرویس جهان مشرق - سی ام  بهمن ماه (دوشنبه) تحولات میدانی در شمال استان حلب با ورود نخستین کاروان نیروهای دفاع مردمی سوریه به شهر عفرین تغییر کرد تا پس از ۳۸ روز درگیری سنگین، امیدها برای متوقف کردن تجاوزگری های نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات زنده شود.

 دومین کاروان نظامی نیروهای دفاع مردمی سوریه هم دوم اسفنده ماه با وجود تهدیدهای مکرر دولت و ارتش ترکیه از گذرگاه «الزیاره» با استقبال مردم وارد شهر عفرین شدند؛ تعداد نیروهای دفاع مردمی در این کاروان ۴۳۵ تن بود.

**گذرگاه الزیاره**
استقبال مردم عفرین از نیروهای مردمی سوریه

نیروهای دفاع مردمی سوریه در گام نخست با هماهنگی شبه نظامیان کُرد در مناطق «جندیرس، حومه بلبل و راجو» برای مقابله با نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها مستقر شدند؛ گروه های دفاع مردمی سوریه (قوات الشعبیة) را نیروهای «هنگ نیرب، تیپ امام محمد باقر (ع)، هنگ السفیره و رزمندگان نبل و الزهراء» تشکیل می دهند.

** ورود نیروهای مردمی سوریه به استان حلب**

شب گذشته، کاروان های حامل کمک های غذایی برای مردم جنگ زده شمال استان حلب هم از گذرگاه «الزیاره» (شمال شهرک نبل) به سمت شهر عفرین ارسال شد که توسط نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها هدف قرار گرفته شدند.

**هدف قراردادن کاروان کمک‌های غذایی از سوی ارتش ترکیه**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از وارد آمدن خسارت های شدید به این کاروان ها خبر داد و افزود: با این حملات روند کمک رسانی به شمال استان حلب متوقف شد؛ در جریان این حملات یک تن شهید و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

وی با بیان این که ارتش ترکیه تاکنون در چند مرحله کاروان های کمک های غذایی را هدف قرار داده است، گفت: ارتش سوریه هم در واکنش به این حملات، مواضع ارتش ترکیه و تروریست ها را با آتش توپخانه سنگین در منطقه اعزاز هدف قرار داد.

**هدف قراردادن کاروان کمک‌های غذایی از سوی ارتش ترکیه**

این منبع میدانی ادعای مقامات دولت و ارتش ترکیه مبنی بر این که شب گذشته کاروان های نظامی را هدف قرار دادند رد کرد و گفت: متاسفانه برخی رسانه‌های معتبر هم بدون هیچ گونه تحقیقی اقدام به ترجمه و باز نشر ادعاهای واهی ارتش ترکیه کردند که غیر قابل قبول است.

**حمله ارتش ترکیه به کاروان کمک‌های غذایی**

وی با توضیح این که نیروهای دفاع مردمی برای انتقال تجهیزات نظامی هم به شمال استان حلب از نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها اجازه نمی‌گیرند، افزود: نیروهای متحد در آینده نزدیک به اشغالگری متجاوزان در شمال استان حلب پایان خواهند داد.

این منبع میدانی از توافق دیگر میان شبه نظامیان کُرد و دولت سوریه خبر داد و گفت: براساس توافق صورت گرفته، نیروهای کُرد کنترل محله های شمالی شهر حلب را هم به نیروهای سوری واگذار می کنند.

**نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌های همپیمان آن**

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای کُرد در شمال شهر حلب در حال تخلیه مواضع خود هستند و در آینده نزدیک محله های «الهلک، بستان الباشا، الحیدریه، الجندول و عین التل» به کنترل نیروهای ارتش در می آید.

تاکنون گروهی از نیروهای سوری در محله «بستان الباشا و میدان الجندول» مستقر شده اند و پرچم سوریه را بر فراز ساختمان های افراشته کرده اند؛ با توافق صورت گرفته زندگی عادی به مناطق کردنشین شمال شهر حلب باز می گردد.

**نیروهای ارتش ترکیه**

** آخرین تحولات میدانی عفرین

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق کُردنشین شمال استان حلب سوریه وارد چهل و دومین روز شده و درگیری های سنگین در بخش های مختلف شهرستان عفرین ادامه دارد.

نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در ۴ روز گذشته با پیشروی در محور شمال غرب منطقه اعزاز توانستند مناطق «ایکی دام، جمیله، عروبه و...» را به اشغال خود در بیاورند؛ با تصرف این مناطق، نیروهای اشغالگر از منطقه اعزاز به همرزمان خود در منطقه بلبل متصل شدند.

**نقشه میدانی شمال حلب و عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از حومه جنوبی منطقه راجو هم خبر می رسد، مناطق «درویشیه، هوبکان، حسن کوکلی و...» در شمال شرق و جنوب شرق کارگاه های «اوشاغلی» به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها درآمد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آخرین تحولات میدانی حومه غرب و جنوب منطقه «جندیرس» اشاره کرد و گفت: نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در این محور مناطق «مروان فوقانی، مروان تحتانی، قیله و مدایا» را به اشغال خود درآوردند.

**نقشه میدانی عفرین**
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

به گزارش مشرق، در جریان درگیری های ۴۲ روز گذشته، نیروهای ارتش ترکیه با وجود مجهز بودن به سلاح های پیشرفته، صدها حمله نظامی و همکاری حدود ۳۰ هزار تن از عناصر تروریستی فقط ۵۷ نقطه را در شمال استان حلب به اشغال خود درآورده اند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شمار جان باختگان در مناطق مختلف عفرین به حدود ۱۸۸ تن رسیده و بیش از ۴۵۸ تن زخمی شده اند؛ تلفات نظامیان ارتش ترکیه هم ۴۶ نفر اعلام  و ۱۸۲ تن دیگر هم زخمی شده اند.

جنگنده های ترکیه در ۶ هفته گذشته بیش از ۶۷۸ مرتبه مناطق مختلف شمال استان حلب (مناطق مسکونی، مساجد، مراکز درمانی، مدارس و...» را در شهرستان عفرین هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به شهروندان وارد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 65
  • ایران IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    مرگ بر اردوغان تروریست و نوچه هاش
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      66 45
      مرگ بر پ ک ک و طرفداران داخلی آن
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      35 49
      رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه طی سخنانی در جمع اعضای این حزب گفت: در چارچوب عملیات شاخه زیتون 1873 تروریست از پای درآمده و 415 کیلومترمربع در عفرین از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده است
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      30 62
      یکی از اهداف اصلی عملیات شاخه زیتون نجات مردم دوست و برادر از ظلم تروریست‌ها و ایجاد زمینه مناسب برای بازگشت آنها طبق اصل «عفرین به عفرینی‌ها تعلق دارد» است. تمام نیازهای مردم در مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها، تامین می‌شود. واکنش مثبت مردم به عملیات و علاقه و محبت‌ آنها نسبت به نیروهای ترکیه مشهود است
    • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      41 41
      طرفدار پ ک ک نیستم ولی اگه پ ک ک نبود موغولها همه کردها رو کشته بودن مرگ بر عردوغان
    • IR ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      60 14
      پ ک ک و طرفداران؟ با عردوغان و بوزگوردهای تروریستش با هم برن برن جهنم!
    • US ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      20 32
      اگه اردوغان نبود هندی ها کل منطقه رو تجزیه میکردن
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      17 2
      عردوغان خودش و تروریستهای بوزگوردش عامل تجزیه در منطقه هستن!
  • ایران IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    65 38
    به انید خدا ترکیه رو شکست میدیم و عفرین رو امن میکنیم
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      44 92
      به امید خدا ترکها پیروز خواهند شد
    • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      65 21
      تروریستها هرگز پیروز نمیشن، طورچ و غیر طورچ هم نداره!
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    44 84
    زنده باد ارتش ترکیه مرگ بر پ ک ک
    • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      57 23
      لعنت بر عرتش تروریست طورچیه و مزدورانش همراه پ ک ک
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      49 8
      لعنت بر پ ک ک و پژاک
    • US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      34 14
      لعنت بر عرتش کوهی
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      73 34
      مرگ بر ادم کشهای ترکیه
    • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      44 17
      پ ک ک و پژاک همراه بوزگوردهای عردوغان تروریست برن به حهنم!! همراه اون شغالی که همه رو مثل خودش مزدور فرض میکنه
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    37 35
    از ترس ارتش ترکیه فرار مردن!اگه واقعا نیت خوبی داشتن باید قبل لشکرکشی ترکیه این مناطق رو به ارتش تحویل میدادن.بزدل های کوهی
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      32 18
      بزدل کوهی نه بز مچه های وحشی
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      35 15
      بزمجه های وحشی شبیه به بوزگوردها!
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    30 54
    ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه طی بیانیه‌ای درباره عملیات شاخه زیتون اعلام کرد که اهالی مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها در عفرین به خانه‌های‌شان بازمی‌گردند. در این بیانیه با اشاره به اینکه گروه های تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک-داعش به اعضای خود لباس‌های غیرنظامی می پوشانند و حملات تروریستی را در این شرایط انجام می دهند، گفته شد: تروریست‌هایی که با کمین مخفی‌گاه‌ها، به سمت نیروهای ما شلیک می‌کنند، را نمی‌توان غیرنظامی دانست.
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    21 33
    ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات شاخه زیتون تاکنون 1873 تن از تروریست‌های ی.پ.گ/پ.ک.ک-داعش در عفرین سوریه به از پای درآمده اند.
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      28 60
      ایول ارتش ترکیه
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      62 25
      لعنت بر عرتش تروریست طورچیه
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      7 0
      کوهی وحشی
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      2 1
      بوزگورد مزدور تروریست
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      14 0
      لعنت بر ترکیه تروریست و تروریستهای بوزگوردش
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    20 32
    عملیات هوایی و زمینی نیروهای مسلح ترکیه در چارچوب عملیات شاخه زیتون برای نابودی گروه های تروریستی در عفرین در شمال غرب سوریه ادامه دارد. از آغاز عملیات شاخه زیتون تا کنون در مجموع 94 نقطه شامل مرکز یک ناحیه، 66 روستا، 6 آبادی و 20 کوه و تپه استراتژیک و یک پایگاه متعلق به گروه تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک توسط نیروهای مسلح ترکیه و ارتش آزاد سوریه از لوث تروریست‌ها پاکسازی شده است.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    19 24
    ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه طی بیانیه‌ای درباره عملیات شاخه زیتون اعلام کرد که اهالی مناطق آزادشده از دست تروریست‌ها در عفرین به خانه‌های‌شان بازمی‌گردند. در این بیانیه با اشاره به اینکه گروه های تروریستی ی.پ.گ/پ.ک.ک-داعش به اعضای خود لباس‌های غیرنظامی می پوشانند و حملات تروریستی را در این شرایط انجام می دهند، گفته شد: تروریست‌هایی که با کمین مخفی‌گاه‌ها، به سمت نیروهای ما شلیک می‌کنند، را نمی‌توان غیرنظامی دانست.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    45 34
    هیچکس علاقه ای نداره زیر نظر پانترکهای وحشی با آن سابقه خودخواهانه قومی..و النصره وارتش آزاد والقاعده زندگی کنه چه ترکمن چه کرد وچه عرب... فهمیدن این خیلی سخته براتون بوزگوردیها.؟؟؟؟؟..این تصاویر هم به عرایض بنده صحه میگذارند...
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      26 63
      آفرین به نیروهای شاخه زیتون که تمام کاروانهای مهمات و اسلحه تروریستهای کرد را منهدم و پودر کردند
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      35 50
      افتخار میکنم که یک عاریایی افغان هستم
    • IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      76 35
      یک تار موی افغان می ارزه به کل تاریخ و ریشه نداشته تو بوزگورد فاشیست بی شرف
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      57 38
      تو افتحار کن به بوزگورد بودن و مزدوری و نژاد پرستیت عقب افتاده نادان!
    • US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      16 9
      ریشه رو حتما بانکردهای بی تاریخ دارن؟
    • US ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      38 7
      تو بی سواد سعودی متوهم با اون پانکرد و پانترک با هم برین جهنم!
  • AE ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    40 35
    ترکیه هار شده یکی باید افسارش رو بکشه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    27 33
    اردوغان قارداش: دستور داده ام با غیر نظمامیان در عفرین با نهایت احترام رفتارکنند
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      46 24
      بدبخت ارتش مغول مثه خوک تو گل مونده اون وقت غیر نظامیا رو بهونه کرده ،اصلا تو روستاها که غیرنظامی نمونده پس چرا هنوز لبه مرزه
    • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      36 18
      عردوغان به کی دستور داده؟ النصره و ارتش آزاد وحشی؟
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    40 23
    این ترکیه هم فقط بلده کاروان مواد غذایی و کمک های انسان دوستانه رو بزنه مشرق اه
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      25 27
      تو راس میگی ولی به اندازه آتش نگاه کنی میفهمی که مهمات بوده یا رب گوجه فرنگی
    • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      22 7
      داری به ارتش سوریه اتهام میزنی؟ مهمات؟ ابله! ماشین پر از سوخت رو بزنی منفجر میشه با همین شدت! مغز نداری یکم فکر کنی نادان؟
  • ناشناس IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    10 9
    پس نيروهاي مردمي ارتش سوريه رفتند چكار كنند؟
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      19 46
      اصلا نتونستند به عفرین برسند در مسیر توسط جنگنده های ترکیه قلع و قمح شدند
    • IR ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      36 21
      نیروهای مردمی برگشتند به مواضع قبلیشون بر خلاف توهمات ابلهانه این بوزگورد عملی!
    • US ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      14 27
      بانکرد کوهی تو راس میگی
    • US ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      70 41
      بی سواد غار نشین! بنویس پ عمو ببینه!
  • SE ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    39 13
    لعنت بر اردوغان جنایتکار داعش پرور.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    27 18
    سقوط یکی از متحدان نسبی ارتش سوریه (عفرین)باعث می شود تا تروریستها تقویت شوندو از سوی ارباب ترکشان بیشتر تقویت شوند.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    33 23
    ارتش سوریه که اومد ترکیه و مزدوران تروریست سریعا وارد اعزاز شدند...تفاوت نیروهای کرد با ارتش سوریه اینجا مشخص میشه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    37 21
    ارتش سوریه که اومد ترکیه و مزدوران تروریست سریعا وارد اعزاز شدند...تفاوت نیروهای کرد با ارتش سوریه اینجا مشخص میشه
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      15 16
      حتما تو خواب دیدی
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    22 11
    ی روزی هم عملیات میکنن به نام : سپر بسفر
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      6 2
      سپر کرکوک
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    44 19
    مرگ بر ترکیه.
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      27 2
      دوست من شعار جدید نساز لطفا. مردم ترکیه از دست لائیک جایی غیر اردوغان ندارند.
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    17 14
    این خبرها اصلا خوب نبود ترکها که همه جا رو گرفتند پس کردها چیکار کردند مثل موشمرگه فرار کردند که
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      21 12
      موشمرگه های پ ک ک عجب مشهور شدند تکاورانی بی نظیر هستند خخخخخ
  • محمد از اردبیل DK ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    21 40
    زنده باد ارتش ترکیه که شرافت سربازی را رعایت میکند و غیر نظامی نمی کشد هدف تجزیه طلب و تروریست است
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
      43 25
      شرافت خخخخ ترکیه و شرافت!!!؟؟؟؟ جوک نگو لطفا بهتره یه سرچ کنی تا بفهمی شرافت ارتش ترکیه یعنی چه رحم به مرده هم نمیکند.... فعلا اونی که عین موش مخفی شده سربازهای عثمانی هستند...واقعا یکی به من بگه ارتش دوم ناتو چی از لحاظ تسلیحات و نیرو و حمایت هوایی کم داره که دست به دامن مزدورهای تکفیری شده؟؟ شهری که قرار بود سه روزه اشغال بشه یک ماه ونیم گذشت هنوز .....
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      54 22
      شرافت یا شرارت؟ یعنی عردوغان و تروریستهاش شرف دارن؟؟؟!!! نه اون شرارته که صحیحه عقب افتاده جان!
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      25 8
      نون ترکیه تو تروریستاس
  • US ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    28 17
    تروریستهای کوهی که نابود شوند مردم واقعی عفرین به خانه هایشان باز خواهند گشت
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      34 19
      کل ترکیه کوهستانیه
    • IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      42 22
      همراه با بوزگوردهای غارنشین عردوغان
    • کوردستان IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      46 25
      ترک چی بهت بگم اخه عفرین ۹۰ درصدش کورد نشینه یک سرچ ساده بکن شرق و جنوب ترکیه هم کورد نشین. اخه ترک مغول
    • US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      8 23
      کردهای مغول هر جا به عنوان مهمان وارد شوند انجا را تصاحب خواهند کرد
    • US ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      11 22
      کرهای هندی هر جا به عنوان مهمان وارد شوند انجا را تصاحب خواهند کرد حرمت صاحبخانه مهمه
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
      9 2
      بوزگوردهای وحشی بی ریشه هر جا وارد شدند رذالت و تروریسم و عفونت نژاد پرستی گسترش یافت!
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      6 0
      بی ریشه بانکردهای بی تاریخ و راهزن هستند
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      12 0
      بی ریشه بوزگوردهای تروریست و نوکران بی سواد آل سعود هستن
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      10 0
      بوزگوردهای وحشی بی ریشه هر جا وارد شدند رذالت و تروریسم و عفونت نژاد پرستی گسترش یافت!
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    21 4
    بزودی سقوط عفرین هم میبینید
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    24 10
    سوریه باید ادلب را پس گرفته و کردها را به ترکیه واگذارد تنها راه رهایی سوریه از دست اسرائیل دوم همین است وگرنه کردها پرچم اسرائیل را تا ترکها را نبینند پایین نمی کشند
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    18 27
    همه میدونیم که کمکهای غذایی نبوده و مهمات و سلاح بود که منفجر شده ترکها حتی زمان بارگیری اون بارها و نوع بارها رو دیده بودند بالاخره ماهواره نظامی دارند کور که نیستند
  • تقی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    22 7
    به رئیس جمهور بگید اگر میخواد ارتباط اقتصادی یا سیاسی با رژیم ترکیه برقرار کنه حتما شرط کنه که ترکیه از دخالت در مسائل داخلی سوریه و عراق و کشورهای مظلوم منطقه پرهیز کنه و از همسویی با سیاست های آمریکا و متحدانش در منطقه هم پرهیز کنه...
  • محمد از تهران IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    28 53
    مرگ بر پ. ک. ک وپزاک نوکراتش داخلی آنها ... ارتش ترکیه حق دارد گروهک تروریستی پ. ک وپزاک وديگر گروهک تروریستی کرد نابود کند گروهک تروریستی پ. ک وپزاک ستون پنجم اسرائیل و آمریکا هستند امنیت ایران و ترکیه کل منطقه خاورمیانه تهدید می کنند ... یاشاسین ارتش ترکیه..
    • CA ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      33 8
      مرگ بر پژاک و پ ک ک همراه با عردوغان و تروریستهاش و نوکران داخلی آنها ! ارتش ترکیه خودش اشغالگره و هیچ حقی در خاک سوریه نداره! ترکیه و آمریکا جفتشون غلط کردند در خاک سوریه عملیات نظامی کنند
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    33 23
    این بود ارتش دوم ناتو و ششم جهان.خخخخ خوب پوزه ترکیه رو به خاک مالیدن مبارزین کرد.خخخخ
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    49 20
    از سربازان ترکیه ای ترسوتر وجود نداره.۴۰روزه با مدرن ترین تسلیحات خریداری شده از ارباباباشون از پس یه عده کلاشینکف به دست برنیومدن خخخخ
  • مغولستانی IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    53 25
    طورچیه داره نفسای آخرشو میکشه
    • هندوستانی US ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      8 32
      هابو کومار نفس های اخرشو میکشه
    • US ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      31 8
      چه اصراری داری کلماتی رو بنویسی که توش پ داره بی سواد! برو بگو بن سلمان یادت بده!!!
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    63 24
    انسانیت و تمدن در ذات کثیف این مغولها نیست و هیچ اثار و نشانه ای تاریخی و فرهنگی در کل منطقه ندارند فقط با وحشی گری تونستن دراین مدت ۶۰۰ سال حکومت کنند.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    27 42
    ببینید قضیه عفرین رو نباید سطحی بهش نگاه کرد باید دربارش دور اندیشی کنیم که بعد کدوم گزینه برای ما خوبه به نظر من ارتش ترکیه عفرین رو اشغال کنه خیلی بیشتر به نفع ما خواهد بود تا کرد ها پیروز بشن
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      72 12
      هیچ فرقی نداره ارتش ترکیه عفرین رو اشغال کنن یا کردهای حامی آمریکا! هر دو اشغالگرن! اما اگه بخواهیم بهترین سناریو رو بگیم به نظرم اینه: ترکیه دست از حمایت النصره و ارتش آزاد برداره و ادلب رو تحویل ارتش سوریه بده و همزمان و با کمک هم رقه و عفرین و حسکه و قامشلی رو از چنگ کردها و آمریکا دربیاریم، مطمئن باش اگر ترکیه و روسیه و ایران و سوریه متحد بشن آمریکا جرات نمیکنه اقدامی کنه ؛ مشکل اینجاست ترکیه حاضر نیست با محور مقاومت همکاری کنه
  • حسینی تبار IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    40 19
    پانطوورکها کثیف ترین خائنان به ایران بوده و هستند
    • US ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      4 20
      کومله و بژاک ودموکرات و حمله کنندگان به مجلس مگه بانترک بودند؟
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    42 11
    کل ناتو ارتشش چی هست که ترکیه دومش بشه تو هرچی بحران وارد شده یا شکست خورده یا امریکایی ها نجاتش دادن یا اصلا وارد نشده .
  • علی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    23 4
    ارتش دوم ناتو حریف یه گروه باکمترین امکانات نمیشه خاک بر سرتون
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    50 15
    مغولهای خدانشناس
    • US ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
      5 7
      هندی های ادمکش
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      25 7
      خفه بوزگورد
    • DE ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      2 4
      ببند بانکرد
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      10 1
      خفه بوزگورد
    • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      7 1
      بانکرد احمق
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      12 0
      بوزگورد احمق
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      12 0
      بوزگورد مزدور بی ریشه
  • AE ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
    51 51
    قبل اینکه جنگ عفرین شروع شه فکر میکردم ارتش ترکیه باید چه قدر خفن باشه ولی الان بهم ثابت شد یه ارتش ترسو و بزدلن که سربازاش مو رنگ میکنن ابرو ورمیدارن .هههه از پس یه تعداد شبه نظامی که نصفشون رو زنها تشکیل میدن بر نیومدن
  • آناطولی TR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    16 10
    دوستان بحث قومینی نکنید، در آناطولی هم طبق آمار معتبر دولتی ، 7 تا 11 درصد تورک واقعی هست،
    • DE ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      5 6
      امار بارزانیه؟
    • IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
      12 2
      بارزانی و عردوغان با هم برن جهنم!
  • فرزاد AE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
    2 2
    مرگ بر مغول زاده های فاشیست ترک
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
      6 1
      مرگ بر هندی زاده های ادمکش
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
      11 0
      لعنت بر بوزگورد مزدور بی ریشه
  • زنده باد ایران درو د بر امام و راهش IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    0 0
    مرگ بر ظالم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس