اتفاقات هفت روز ورزش

نجات کشتی از خطر تعلیق، قهرمانی کمانداران در جهان، مدال آوری کاراته کاران و رکابزنان و پیروزی ارزشمند استقلال در آسیا مهمترین اتفاقات این هفت روز را رقم زد.

به گزارش مشرق، در این هفت روز ورزش کشتی از خطر تعلیق که ماه ها به خاطر احتمال اجرای آن دچار حاشیه و مشکل شده بود، نجات پیدا کرد. فیفا در مورد تیمی ایرانی که اصلا وجود خارجی ندارد، حکم کسر امتیاز داد. کمانداران جوان برای نخستین بار در مسابقات جهانی قهرمان شدند و کاراته کاران و رکابزنان هم به ترتیب در لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی آسیا به مدال دست یافتند. 

چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان در این هفته دیدارهای خود را در هفته دوم این رقابت ها پیگیری کردند و تیم ملی فوتسال بانوان هم دو دیدار برابر تیم روسیه برگزار کرد. 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به شرح زیر است:

دیدارهای تیم ملی فوتسال بانوان برابر روسیه
تیم ملی فوتسال بانوان ایران که برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و دفاع از عنوان قهرمانی خود در این مسابقات آماده می شود، طی این هفته و در قالب دو دیدار میزبان روسیه نایب قهرمان جهان بود. در اولین دیدار ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۲ بر یک صاحب برتری شدند اما در دومین دیدار با نتیجه ۳ به ۴ شکست خوردند. در دیدار دوم ملی پوشان روسیه محجبه بازی کردند. بعد از این دو بازی صوفی زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال از برگزاری دیدار با چین و اوکراین خبر داد. 

گل فرهاد توکلی بهترین گل جام ملت های آسیا شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا در پایان مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا که با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید، ۱۰ گل را انتخاب کرد و از مخاطبانش خواست به بهترین گل رای بدهند. در پایان این رای گیری که تا جمعه گذشته ادامه داشت، گل فرهاد توکلی به ژاپن در دیدار فینال جام ملتها به عنوان بهترین گل انتخاب شد. از بین ۸ هزار و ۶۹۸ رای دهنده در ۵ روز، فرهاد توکلی صاحب ۵۰۷۶ رای (۵۸) درصد آرا شد و پس از او هم آپیوات تایلندی با ۱۹ درصد در رده بعدی قرار گرفت.

حکم فیفا در مورد تیمی که وجود خارجی ندارد 
 تیم فولاد یزد که پیش از این به خاطر بدهی به «دینگو یلیچیچ» به پرداخت مبلغ ۵۷ هزار دلار محکوم شده بود، چندین نوبت با اخطار فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای پرداخت این بدهی مواجه شد. فیفا تهدید کرده بود در صورت عدم پرداخت پول این مربی، از باشگاه فولاد یزد ۶ امتیاز کسر خواهد شد. فیفا در نهایت و بعد از عدم توجه به این هشدارها، حکم نهایی را صادر کرد. این در حالی است که در حال حاضر تیمی به نام فولاد یزد در لیگ های دسته دوم و سوم فوتبال ایران فعالیتی ندارد! فولاد یزد که سال گذشته به لیگ دسته دوم سقوط کرده بود ابتدا نام خود را به وحدت یزد تغییر داد و  سپس پیش از شروع این رقابتها امتیاز خود را به ترمه دستجردی واگذار کرد. 

انتصاب سرپرست برای کاروان ایران در بازی‌های المپیک نوجوانان 
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست هفته گذشته خود اصغر رحیمی را به عنوان سرپرست کاروان اعزامی به المپیک جوانان بوینس آیرس ۲۰۱۸ انتخاب کرد. رحیمی پیش از این به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی های آسیایی منصوب شده بود اما از این مسئولیت استعفا داد. 

اولین قهرمانی کمانداران جوان ایران در جهان 
در دیدار فینال مسابقات تیرو کمان داخل سالن قهرمانی جهان در بخش ریکرو جوانان، تیم ایران در مصاف با اکراین به برتری ۴ بر ۵ دست یافت. کمانداران جوان ایران که با غلبه بر روسیه فینالیست مسابقات جهانی شده بودند، با کسب این پیروزی مدال طلای مسابقات را از آن خود کردند. این برای نخستین بار در طول تاریخ است که تیم تیروکمان جوانان ایران قهرمان جهان می شوند. این قهرمانی در رقابت با ۴ تیم دیگر بدست آمد.

عنوانی دیگر برای زهرا نعمتی 
 زهرا نعمتی در میان پنج کاندیدای رشته تیراندازی پارالمپیک از پنج کشور جهان، با اختلاف رای بالا به عنوان بهترین ورزشکار سال ۲۰۱۷ شد. این پاراکماندار کشورمان دو مدال طلای بازی های پارالمپیک لندن و ریو را در اختیار دارد. وی اخیرا از عنوان قهرمانی خود در مسابقات جهانی دفاع کرد.

۶ مدال حاصل کار کاراته کاران ایران در لیگ جهانی
دومین مرحله لیگ جهانی کاراته وان در دوبی امارات با حضور ۷۲۶ کاراته کا از ۷۵ کشور پیگیری شد و تیم ایران توسط علی فداکار در وزن منهای ۸۴ کیلوگرم به مدال نقره رسید. در کاتای انفرادی ابوالفضل شهرجردی، در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم امیررضا میرزایی، در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم علی اصغر آسیابری، در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم بانوان حمیده عباسعلی و کاتای تیمی بانوان مدالهای برنز کشورمان را کسب کردند.

رکابزنان ایران صاحب سه مدال آسیایی شدند 
مسابقات دوچرخه سواری پیست قهرمانی آسیا در مالزی با کسب سه مدال نقره و برنز توسط نمایندگان ایران به پایان رسید. در جریان این رقابت ها تیم مدیسون و آروین معظمی گودرزی در اسکرچ صاحب مدال نقره شد ضمن اینکه یک نشان برنز هم توسط محمد دانشور در تایم تریل انفرادی شد. در این دوره از مسابقات رکابزنان جوان و بانوان موفق به کسب مدال نشدند ضمن اینکه در جریان مسابقات برخی ملی پوشان دچار مسمویت غذایی شدند طوریکه از مسابقات انصراف دادند.

انتصاف فوتبالی در بسکتبال 
فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال شد. این انتصاب طی این هفت روز ورزش با پیشنهاد رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال و موافقت وزارت ورزش انجام شد. شجاعی در حالی این مسئولیت را پذیرفت که چندسال متوالی نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود اما طی دو سال گذشته هیچ مسئولیتی نداشت. 

تیم پارادوچرخه سواری ایران قهرمان آسیا شد 
تیم ملی پارا دوچرخه سواری ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و در ماده تیم اسپرینت به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. ایران پس از مالزی  در رده دوم قرار گرفت. رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در مالزی جریان داشت.

کشتی ایران تعلیق نشد
سرانجام رای اتحادیه جهانی کشتی در خصوص پرونده علیرضا کریمی صادر شد که طی آن کشتی ایران به صورت موقت از خطر تعلیق خارج شد  ولی علیرضا کریمی ۶ ماه  و مربی وی به مدت دو سال از حضور در میادین بین المللی محروم شدند. 

نمایندگان ایران در هفته دوم لیگ قهرمانان چه کردند؟
رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در این هفته با برگزاری دیدارهای هفته دوم پیگیری شد و طی آن چهار نماینده کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. در چارچوب این هفته از رقابت ها و از گروه اول تیم تراکتور سازی در قطر و در مصاف با الغرافه با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. ذوب آهن که در ورزشگاه اختصاصی خود میزبان لوکوموتیو تاشکن بود، به برتری ۲ بر صفر دست یافت. از گروه چهارم مسابقات نیز، استقلال تهران در ورزشگاه آزادی مقابل الهلال عربستان با گل به خودی این تیم صاحب برتری یک بر صفر شد. این در حالی است که پرسپولیس شکست سنگینی را در این هفته متحمل شد. سرخپوشان که هفته گذشته سه بر صفر مقابل نسف قارشی صاحب برتری شده بودند، در هفته دوم مقابل السد قطر، سه بر یک شکست خوردند.

عملکرد چهار ورزشکار ایران در المپیک زمستانی
بیست و سومین دوره المپیک زمستانی از ۲۰ بهمن به میزبانی پیونگ چانگ کره جنوبی آغاز شد و تا ششم اسفند ادامه دارد. ایران با چهار نماینده در این رقابتها شرکت کرده بود. نخستین نماینده ایران که کار خود را در بازیهای زمستانی آغاز کرد سمانه بیرامی باهر پرچمدار کاروان ایران بود. در حالیکه اعلام شده بود بیرامی در دو ماده مسابقه می دهد وی تنها در رشته اسپرینت با رکورد ۴:۴۷.۹۱ در میان ۶۸ شرکت کننده آخر شد و فرصت حضور در ماده ۱۰ کیلومتر استقامت را نیز از دست داد.

سید ستار صید با تجربه ترین نماینده ایران(با سه حضور متوالی در المپیک زمستانی) در ماده اسپرینت با رکورد ۳:۵۶.۰۸ به رتبه ۷۷ رسید و از صعود به مرحله بعدی بازماند. وی در ماده ۱۵ کیلومتر استقامت نیز با رکورد ۳۹ دقیقه و ۳۹ ثانیه و یک صدم ثانیه در میان ۱۱۹ شرکت کننده در رتبه ۹۱ قرار گرفت. فروغ عباسی تنها نماینده بانوی آلپاین ایران در مارپیچ کوچک با رکورد ۲ دقیقه و چهار ثانیه و شش صدم ثانیه در جایگاه چهل و نهم قرار گرفت.

محمد کیادربندسری موفق ترین نماینده ایران در المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بود که در مارپیچ بزرگ با رکورد ۲:۳۷.۷۲ در رتبه ۵۸ قرار گرفت. وی در ماده مارپیچ کوچک نیز با رکورد ۱:۵۲.۶۹ به رتبه ۳۴ رسید و پایانی خوب برای کاروان ایران داشت.

پیروزی بسکتبال ایران در اولین گام
پنجره دوم مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی ٢٠١٩ چین از روز پنجشنبه در گروه های مختلف آغاز شد. تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه چهارم این رقابت ها قرار دارد، نخستین دیدار خود در این مرحله را امروز برابر قزاقستان برگزار کرد. این دیدار به میزبانی قزاق ها برگزار شد و ملی پوشان کشورمان موفق شدند با نتیجه ٧٥ بر ٥٤ آنها را شکست دهند.

تیم ملی بسکتبال در حالی این بازی را با برتری خود تمام کرد که در پنجره نخست مسابقات مقابل عراق شکست خورده بود و در مصاف با قطر نیز صاحب برتری شد.

ملی پوشان بسکتبال ایران دومین دیدار خود در پنجره دوم رقابت های انتخابی جام جهانی را ٦ اسفندماه در تهران و برابر عراق برگزار می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    7 0
    عجب !!! پس بازی استقلال با الهلال تو ورزشگاه آزادی بود ، هان ؟ نمی دونستم ...
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۴
    6 0
    درود بر استقلال ضمنا گل به خودی رو خوب اومدی اما جهت اینکه یاد آوری بشه پرسپولیس هم با گل به خودی لخویا رو حذف کرد و رفت دور بعد ..ای کاش پرسپولیس هم با یک گل به خودی میبرد ! به هر حال برد استقلال رو به همتون تسلیت و به اواداران تاج کبیر آسیا تبریک میگم ..ویوا استقلال..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس