کد خبر 833654
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۵
سید حسن نصرالله

تهدید اخیر سید حسن خطاب به تل آویو مبنی بر این که اگر لازم باشد سکو های نفتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهیم نشان می دهد که معادله نبرد در منطقه و سرزمین های اشغالی دچار تحولات جدی شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه خراسان در یادداشت روز خود با عنوان "تهدید نصر ا... و معادلات جدید جنگ احتمالی با اسرائیل" نوشت:

تهدید اخیر سید حسن نصرا... خطاب به تل آویو  مبنی بر این که اگر لازم باشد سکو های  نفتی رژیم صهیونیستی را هدف قرار می دهیم نشان می دهد که معادله نبرد در منطقه و سرزمین های اشغالی دچار تحولات جدی شده است.
جنگ شش روزه را کسی فراموش نکرده است. جنگی که در آن اسرائیل توانست ظرف مدت شش روز به مقاصد خود برسد و ارتش کشورهای عربی را در خانه خودشان نابود کند. از سال 1967 تا به امروز که در سال 2018 هستیم، این اسرائیل است که به جای قدرت یابی هر روز به نابودی اش نزدیک می شود. 
برآوردها نشان می دهد اسرائیل دیگر توانایی یک نبرد حساس و پیروزمندانه را ندارد و درگیر شدن در هر محوری می تواند موقعیت این کشور را در محیط پیرامونی با چالش مواجه سازد.
لبنان: صهیونیست ها تمایل جدی دارند تا در نوار شمالی بر مناطق نفت خیز جنوب لبنان مسلط شوند و از طرفی برای همیشه مناطقی از خاک لبنان را در تصرف خود نگه دارند. برای رسیدن به این هدف با طرح « دیوار مرزی» به دنبال تثبیت حضور خود هستند اما این اقدام با واکنش طرف لبنانی مواجه شده است. تحلیل گران معتقدند درگیری لبنان با اسرائیل دیگر همانند جنگ 33 روزه نیست و این بار موشک های نقطه زن مقاومت با حجم بالا چالش جدید میدان نبرد خواهد بود. 
دست یابی حزب ا... به ساختار جدید پدافندی می تواند برای نیروی هوایی ارتش اسرائیل یک بحران ایجاد کند و حتی ظرف مدت کوتاهی بخش های مهمی از نبردهوایی اسرائیل را ناکام بگذارد. در کنار آن حزب ا... بارها اعلام داشت از سوی محور مقاومت مورد حمایت قرار گرفته و تکنولوژی مقاومت اسلامی در قالب مستشاری به رزمندگان لبنانی منتقل شده است. اگر این موضوع را در حوزه پهپاد و نبرد هواپیماهای بی سرنشین در نظر بگیریم خواهیم فهمید تهدید سید حسن نصر ا... چقدر ترسناک است. بارها مراکز نفتی اسرائیل و انبار آمونیاک این کشور از سوی نصر ا...  به عنوان اهداف ثابت پاسخ به هر نوع تجاوز طلبی صهیونیست ها اعلام شده و برای تل آویو این یک پیام سهمگین است. طرف صهیونیستی می داند در صورت خطا و تکرار نبرد 33 روزه قطعا نمی توان نتیجه جنگ را کنترل کرد.
سوریه: هرچند سوریه در نبرد داخلی به سر می برد و تروریست های مختلف، ارتش این کشور را بیش از هفت سال درگیر خود کرده اما نباید فراموش کرد ارتش این کشور برای نبرد با اسرائیل آموزش دیده است. به واقع رزم کلاسیک و سازمان نبرد سوریه برای مقابله با صهیونیست ها طراحی شده و انگیزه این نبرد در نیروهای ارتش سوریه بسیار زیاد است. در کنار آن یگان های مردمی تشکیل شده جبهه مقاومت در سوریه برای طرف صهیونیست بسیار خطرناک است. حملات گاه و بی گاه ارتش اسرائیل به مناطق مختلف سوریه و اشغال منطقه جولان غیرت عربی سوری هارا درگیر ساخته و نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود.   نباید فراموش کرد جنگ در سوریه موجب تشکیل بزرگ ترین یگان مردمی در نوار مرزی سرزمین های اشغالی شده است. دفاع وطنی یا نیروهای مردمی سوریه که بعضا اعضای وفادار به حزب حاکم این کشور هستند در نبرد با تکفیری ها تجربیات زیادی به دست آوردند و این قدرت وجود دارد این تجربیات در نبرد آزاد سازی جولان استفاده شود.
فلسطین: چالش دیگر دولت صهیونیستی مسئله فلسطین به ویژه نیروهای مستقر در نوار غزه است. ظرف مدت کوتاهی یک بالگرد و پهپاد صهیونیستی توسط پدافند هوایی نوار غزه سرنگون شد و پس از حمله هوایی ارتش این کشور به منطقه باریکه غزه، نیروهای مقاومت با حمله به چند شهرک صهیونیستی طرف صهیونیستی را مجبور ساختند پشت میز مذاکره بنشیند. اسرائیل دیگر اسرائیل سابق در نبرد با فلسطینی ها نیست. مقاومت در غزه توانسته است با استفاده از تنوع سلاح و نبرد ناهم تراز برای طرف صهیونیست چالش ایجادکند.
نباید فراموش کرد صهیونیست ها به دنبال بهره گیری از فضای گازی نوار شمالی خود و هزینه کرد برای ساخت دکل های گازی – نفتی دریایی در مدیترانه است. از طرفی بر منطقه نفت خیز نوار غزه مسلط شده و می خواهد در صحرای سینا نیز نفوذ کند. با این حال محاصره دو بخش مهم فلسطین بی نتیجه مانده و می داند جنگ جدید علیه مقاومت قطعا خسارت بار خواهد بود. در کنار ظرفیت نبرد حزب ا... لبنان، ارتش سوریه، نیروهای مردمی در سوریه، الحشدالشعبی با صد لشکر وتیپ را باید در نظر گرفت که انگیزه ایدئولوژیک بالایی برای نبرد با طرف صهیونیست ها دارند.
از سوی دیگر نیروهای انصار ا... با دست یابی به سامانه موشکی و توان دفاع هوایی توانسته اند ارتش تا دندان مسلح عربستان را زمین گیر کند و اگر این نیروها در قالب محور مقاومت بخواهند برای نیروی دریایی و نیروی زمینی ارتش اشغالگر چالشی ایجاد کنند، قطعا چیزی از اسرائیل باقی نخواهد ماند. هیمنه اسرائیل در این چند ساله از بین رفته و می بینیم پس از سرنگونی اف 16 در نوار اشغالی غربی چگونه با تماس های متعدد از دمشق می خواهد به درگیری ادامه ندهد.
سخنان دکتر ظریف در کنفرانس مونیخ درباره «پایان افسانه شکست ناپذیری اسرائیل» مستند به این گفتمان و نگاه راهبردی است. توجه شخصی چون دکتر ظریف بر سست شدن امنیت پیرامونی اسرائیل نشان می دهد، تل آویو در بدترین شرایط ممکن قرار دارد و با کوچک ترین اشتباهی قطعا اسرائیل با پاسخی سهمگین مواجه می شود که غیر قابل جبران است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    28 5
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    27 4
    الله اکبر خامنه ای رهبر
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    17 2
    مرگ برامریکا واسرائیل وال سعود=مثلث شوم
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    0 0
    درود بر حزب الله زنده باد سید حسن نصرالله
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
    0 0
    مرگ بر اصلاح طلب...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس