استقلال

بازیکنان الهلال بی اعتنا به ارزش‌های انسانی، حاضر نشدند به احترام جان باختگان سقوط هواپیما در ایران یک دقیقه سکوت کنند.

به گزارش مشرق، دیدار تیم‌های استقلال ایران و الهلال عربستان از چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی یک بر صفر شاگردان وینفرد شفر به پایان رسید.

پیش از آغاز این بازی، با درخواست استقلال و موافقت AFC، یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان سقوط هواپیمای ایران – یاسوج در رشته کوه دنا اعلام شد که نماینده عربستان از این موضوع سرپیچی کرد.

درست زمانی که گروه داوری و بازیکنان استقلال در مرکز زمین به نشانه احترام، سکوت کرده بودند، بازیکنان الهلال بی اعتنا به این موضوع در نقاط مختلف زمین قرار گرفتند. آنها بدون توجه به ارزش‌های انسانی، رفتار خصمانه خود در قبال ایران را در زمین فوتبال هم پیاده کردند تا دیگر حرفی برای گفتن نماند.

درست است که رعایت این موضوع الزامی برای تیم‌ها ندارد و فیفا هم با تیم‌ها و بازیکنانی که به این موضوع اعتنا نداشته باشند، برخورد نمی‌کند اما احترام به جان باختگان حادثه سقوط هواپیما در ایران چیزی نیست که سعودی‌ها آن را هم آلوده رفتار سیاسی و غیر اخلاقی خود در سال‌های گذشته کردند.

البته این برای نخستین بار نیست که سعودی‌ها این رفتار را انجام می‌دهند. تیم ملی عربستان چندین ماه قبل در یکی از بازی‌های انتخابی جام جهانی برابر استرالیا، بی اعتنا به حمله تروریستی داعش در لندن، از یک دقیقه سکوت پیش از بازی چشم پوشی کرد.

نتیجه رفتار تنفر برانگیز سعودی‌ها چیزی جز بی ارزش شدن بیشتر برای این کشور به دنبال ندارد. حتی بازیکن تازه وارد و سنگالی استقلالی‌ها یعنی بابا تیام هم بعد از بازی از رفتار ناشایست بازیکنان الهلال انتقاد کرد. البته نباید ناگفته بماند که بازیکنان این تیم ناگزیر هستند از دستورات مدیران باشگاه و سران این کشور تبعیت کنند تا با جریمه‌ای از سوی مدیران خود مواجه نشوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس