کد خبر 833359
تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
تیراندازی

قاچاقچی مسلح که با شلیک هفت گلوله، مأمورپلیس را به شهادت رسانده بود، پس‌از محاکمه و با حکم قضات شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس-اعدام- محکوم شد.

به گزارش مشرق، عامل جنایت مامور پلیس در پاکدشت با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد.

دراین ماجرا که سال ۹۴ رخ داد، یکی ازمأموران پلیس به نام ستوان یکم میثم ملایی- ۲۹ساله- هنگام عملیات دستگیری دو قاچاقچی مواد مخدر درشهرستان پاکدشت هدف قرارگرفت.مأموران که پس از ردیابی‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی یک مرکز تولید و توزیع موادمخدرشده بودند برای دستگیری تبهکاران وارد محل مورد نظرشدند که یکی ازتبهکاران به سوی آنها آتش گشود. او با شلیک هفت گلوله، یکی از افسران پلیس را دردم به شهادت رساند اما در ادامه عملیات، جنایتکارمسلح و یکی از دوستانش دستگیرشدند.چند روزقبل عامل اصلی جنایت و متهم دیگر پرونده، از زندان به‌ دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند و پای میز محاکمه ایستادند.

شهید ستوان یکم میثم ملایی- ۲۹ساله

در ابتدای جلسه پدرومادر شهید ملایی خواستار قصاص عامل قتل فرزندشان شدند. سپس متهم ردیف اول پای میز محاکمه ایستاد ودرحالی که اتهامش را قبول داشت، گفت: «آن‌روز وقتی ناگهان مأموران را دیدم بشدت ترسیده بودم و دست به اسلحه شدم، اما حالا پشیمانم و درخواست بخشش دارم. در ادامه دیگر متهم پرونده گفت: شب بود که فریبرز از من مشروب خواست.

ببینید:

عکس/ محمد علی بایرامی که توسط دراویش آشوبگر شهید شد

عکس/ شهدای پلیس در آشوب دراویش گنابادی

تازه رسیده بودم که ناگهان صدای در آمد اما همین‌که در را باز کردم ناگهان چند مأمور وارد شدند که فریبرز همه را به رگبار بست، اما من هیچ نقشی در قتل نداشتم...» پس‌از آخرین دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شده و متهم ردیف اول را به قصاص نفس-اعدام- محکوم کردند.

درعین حال قرارشد سایر اتهامات دو متهم، ازجمله تولید و توزیع مواد مخدر و خرید و فروش مشروبات الکلی در دادگاه انقلاب رسیدگی شود. همسر شهید ملایی نیز اظهارداشت: سرنوشت من طوری رقم خورده که هم خواهر شهید باشم و حالا هم همسر شهید. این روزها کمی سخت می‌گذرد و دلم حسابی تنگ است، اما به‌خاطر تنها یادگار همسرم باید قوی باشم چرا که مسئولیت سنگینی بردوش دارم. امیدوارم همسر و برادرشهیدم شفاعتم را کنند.

من بهترین همسر دنیا را داشتم و همیشه سایه او را برسرخود و فرزندمان حس می‌کنم. او بی‌تردید همواره کنار من و دخترمان است و حتماً مراقب ما خواهد بود. او شهید شد تا مردم درسلامت و امنیت بمانند. پس بی‌تردید به چنین همسری افتخار می‌کنم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    27 0
    طرف قاچاقچی بوده ، مسلح بوده ، پلیس رو شهید کرده ، حکم قصاص دادن براش
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    50 17
    ابهت پلیس را در تیر ماه 78 شکستید و پلیس وظیفه شناسی را که برای تامین امنیت با تعدادی دانشجوی کثیف و فاسد و سه ترم مشروطی برخورد کرده بود محکوم کردید تا دل آن رجاله ها را به دست آورید. پس بچشید و بکشید. حالا هم که رییس جمهور مورد تایید صلاحیت شورای نگهبانتان رسما پلیس را بی سلاح جلوی دراویش قمه به دست می فرستد! تف.
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      3 3
      نه بابا الان هم پلیس خیلی ابهت داره
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      7 0
      خدا لعنت کند هر کس اقتدار نیروهای انتظامی ونظامی را بهر روشی تضعیف کند. آقایان دولت ومجلس شما همه تقصیر وکم کاری خودتان را به نظام ورهبری نسبت میدهید بیایید و مردانگی کنید و وزرارت اطلاعات ونیروی انتظامی را مانند سپاه زیر نظر رهبر قرار دهید.تا شاهد اینگونه نا جوانمردیها در حق این مردم وانقلاب نباشیم
  • سربدار IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    31 4
    با یک دست #قرآن و با دست دیگر #سلاح را برگیرید و چنان از حیثیت شرافت خود دفاع کنید که قدرت تفکر توطئه علیه خود را از دشمنان سلب نمایید. #امام_خمینی
  • M.sh IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    34 2
    حالا فهمیدید که چرا سپاه اینهمه دشمن داره!؟ چون باج به این به رو... نمیده. والا از خیلی وقت پیش به دنبال خلع سلاح سپاه هستند. اما سپاه مقتدر تر از دیروز. چرا باید ارگان نظامی زیر دست رییس حمهور باشه که بخواد خلع سلاحش کنه تا دل کدخداش شاد بشه!؟
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
      12 1
      منظور رئیس جمهور از رفراندو تسلط او به نیروهای مسلح است - قضات مقصرند رئیس جمهور در جرائم مشهود اینگونه ای هیچکاره است - دادستانها بایستی جوابگو باشند - اگر کارشان بده بستان با دولت است که وای به روز مردم
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    25 1
    اگر از پلیس کشته شوند عیبی نداره ولی اگر یک نفر اغتشاش گر کشته شود اسمان و زمین را دولت و اصلاح طالبان بهم می ریزند> بابا بچه یتیم میشه مادر بیوه می شه ووو....
  • JIM IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    5 0
    متهم در سال 94 این پلیس را به شهادت رسانده . داره سال 96 هم تموم میشه ولی حکم هنوز اجرا نشده . این اطاله دادرسی اراذل و اوباش را جری می کنه .
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۲
    5 0
    شراب ام الخبائث است که به قتل و جنایت منتهی میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس