کد خبر 832780
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
عطوان

اسم ایران و قدرت روز افزون آن نتانیاهو را دیوانه می‌کند تا جایی که تلاش دارد آن را به عنوان بزگترین تهدید علیه امنیت جهان معرفی کند.

به گزارش مشرق، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی  از چیزی به نام ایران و قدرت روزافزون آن دیوانه می شود و ایران را بزرگترین تهدید علیه دنیا می داند تا جایی که گویی ایران ابرقدرتی است که  مانند آمریکا، روسیه و چین هزاران کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد.

وی در نخستین سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ که شاید اخرین سخنرانی او  باشد در ب ابر 600 شرکت کننده گفت: اسرائیل نه فقط علیه نمایندگان ایران بلکه چنانچه لازم باشد علیه این کشور اقدام خواهد کرد و این سخنان را در حالی به زبان آورد که یک قطعه آهن که آن را تکه‌ای از هواپیمای بدون سرنشین دانست که پدافند هوایی اسرائیل آن را بر فراز حریم هوایی فلسطین منهدم کرده است، در دست داشت.

تکرار تهدیدهای نتانیاهو با همان شیوه‌های قبلی

این اولین بار نیست که نتانیاهو در سخنرانی خود شنوندگان را دانش آموز فرض کرده و با استفاده از برخی وسایل در صدد توضیح و تفهیم سخنان خود به آنان برمی آید، زیرا همین شیوه را چهار سال پیش  در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به کار گرفت و با استفاده از یک نقشه به توضیح این موضوع برای حاضران پرداخت که ایران در آستانه تولید بمب اتمی است و باز همان تهدیدهای قبلی را به زبان آورد که اسرائیل ایران را پیش از اینکه بتواند به ساخت بمب اتمی برسد، بمباران می کند وبا هرگونه گفت وگو و یا توافق هسته‌ای با آن مخالف است.

بیشتر بخوانید:

نکته قابل توجه اینکه سخنرانی نتانیاهو در مونیخ یک روز بعد از سخنرانی مشاور امنیت ملی آمریکا در همان سالن صورت گرفت به این معنی که وی در اظهارات خود  مدعی شد اقدامات شدیدی را برای متوقف کردن «شبکه ارتش های نیابتی» ایران که در لبنان، سوریه، یمن و عراق در حال توسعه نفوذ خود است اتخاذ می کند.

دلیل اینهمه ترس و وحشت اسرائیل و آمریکا چیست؟

اینهمه وحشت آمریکا و اسرائیل که رو شده است، ناشی از موفقیت پدافند هوایی سوریه در سرنگونی جنگنده اف 16 اسرائیل با استفاده از یک موشک قدیمی است که تاریخ مصرف آن سی سال پیش به سر رسید و علاوه بر این ترس موجود  بیانگر میزان اهمیت این دستاورد نظامی است که بسیاری از کشورهای عربی در صدد برآمدند آن را کم اهمیت جلوه دهند و تاکید کنند که اسرائیل همچنان  قدرتمند بوده و از نظر نظامی قدرت برتر است.

با اینهمه باید گفت اگر اسرائیل به عنوان یک قدرت برتر نظامی هواپیماها و موشک ها و کلاهک های هسته ای را در زرادخانه نظامی خود در اختیار دارد، چرا تا این اندازه از ایران که با تحریم آمریکا و غرب روبه رو است هراس دارد؟ سوال دیگر اینکه  چرا  اسرائیل  ازسوریه و حزب الله می ترسد حال آنکه این دو  در آستانه خروج از جنگی هستند که هفت سال طول کشید و در جریان آن آمریکا و متحدان عرب و اروپایی آن تمام توان مالی و نظامی خود را علیه سوریه به کار گرفتند؟

سوال بعدی اینکه چرا نتانیاهو در سخنان خود در کنفرانس مونیخ قطه ای از هواپیمای اسرائیلی را که توسط یک موشک قدیمی سوریه منهدم شد، در دست نداشت و یا حتی یک قطعه از این موشک را با خود نیاوره بود؟

این ترس اسرائیل و آمریکا که نتانیاهو به زبان آورد و اینگونه از آن تعبیر کرد: «اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد  طناب تروریسم را دور گردنش حلقه کند»، نشان می دهد ایران چه برخی موافق باشند و یا مخالف، در به کار گرفتن راهبرد رویارویی با آمریکا و متحدان اسرائیلی اش موفق عمل کرد و با همین راهبرد موفق شد سلطه جویی هفتاد ساله و یا طولانی تر آمریکا را در معرض پایان قرار دهد.

توانمندی بالای ایران برای مبارزه با اسرائیل

راهبرد ایران مبتنی بر مبارزه با دشمن اسرائیل است و در این خصوص علاوه بر در اختیار داشتن توانمندی اعتقادی، نظامی و میدانی از آماگی بی حد و مرز برای جانفشانی برخوردار است.

نکته قابل توجه اینکه حزب الله بزرگترین الگوی منطقه‌ای برای تشکیل گروه‌های مسلح علیه اسرائیل است و این موضوعی بود که در اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا نیز به آن اشاره شد به این معنی که وی گفت حزب الله در عراق، سوریه و یمن در حال سربرآوردن و تکثیر است.

نکته قابل توجه اینکه سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی چند روز پیش در اوج اعتماد به نفس و با تبسمی بر لب گفت، چنانچه شورای عالی دفاع لبنان چراغ سبز بدهد، حزب الله آماده است در عرض چند ساعت سکوهای گاز و نفت اسرائیل در دریای مدیترانه را  نابود کند.

در این میان باید گفت نتانیاهو به خوبی می داند، نصرالله هر حرفی به زبان بیاورد، عمل می کند و در این خصوص هنوز خاطره نابودی قایق جنگی اسرائیل در سواحل لبنان در سال 2006 به یاد مانده است و بیانگر قدرت تصمیم گیری حزب الله است.

به هر حال باید گفت آنچه بر گلوی نتانیاهو حلقه شده است، نه طناب تروریسم بلکه ریسمان مقاومت قانونی علیه اشغالگری نتانیاهو است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سرباز IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    13 0
    عطوان خدا وکیلی کولاک کردی البته ماراضی نیستیم ایشان دیوانه بشه مامیگیم اسراییل غده سرطانیست باید ازصفحه روزگار محو شود
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    12 0
    عطوان بازم به مرام تو نسبت به وطن فروشای داخلی
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۱
      2 0
      عطوان تو طورچیه پرستها و مغول وتاتار پرستها را هم دیوانه کردی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس