کد خبر 832647
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۸
انقلاب

مردم ایران دیروز مستمع مهم‌ترین یا یکی از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در چهل سال گذشته بودند که پایه و اساس جدیدی برای انقلاب بنا نهاد.

به گزارش مشرق، غلامرضا صادقیان در یاددشات روزنامه جوان نوشت:

مردم ایران دیروز مستمع مهم‌ترین یا یکی از مهم‌ترین سخنان رهبر انقلاب در چهل سال گذشته بودند که پایه و اساس جدیدی برای انقلاب بنا نهاد. اهمیت اصلی این سخنان از جهت موقعیت اظهار آن بود. اغلب مفاهیم موجود در این سخنرانی جزو دغدغه‌های اصلی رهبر انقلاب است اما طرح انقلابی این دغدغه‌ها در فضای موجود، موقعیتی را فراهم کرده است که باید قدر آن را دانست. 

میلیون‌ها ایرانی این روزها بر سر«عدالت» که برخی آن را اصلی‌ترین شعار انقلاب می‌دانند، بحث دارند و مصداق‌های بی‌عدالتی هر روز بر سر و روی‌شان می‌بارد! رانت‌خواری دولتی و حکومتی، اشرافیت در دولت و برخی نهادهای حکومتی، جهت‌گیری برخی قانونگذاری‌ها و تصمیمات اجرایی به سمت طبقۀ مرفه و برخوردار، کم‌توجهی به اقشار مستضعف، وام‌های کلان بی‌بازگشت، اختلاس و فرار راحت دزدان از کشور و حرکت سرمایه‌های ملی در جهت ایجاد فاصله طبقاتی بیشتر. جالب آنجاست که مردم معمولاً ارقام بزرگ را خوب هضم نمی‌کنند و چون می‌شنوند فلان مسئول با یک اختلاس بزرگ، آزاد می‌گردد، شب هنگام سر راحت‌تری بر بالین می‌گذارند تا وقتی می‌شنوند حقوق دولتی‌ها افزایش چشمگیری داشته یا در رستوران مجلس چند نوع غذا سرو می‌شود یا خانه فلان مسئول بیش از اندازه بزرگ است و همین مصداق‌های رفاه‌زدگی بیشتر مردم را آزار می‌دهد. 

بیشتر بخوانید:

اشرافیت و خط نفوذ؛ عملیات گازانبری

طرح/ آفَت انقلاب از نگاه رهبر انقلاب

البته سخنان دیروز رهبر انقلاب برای برخی از کارگزاران دولت و حکومت قابل هضم نیست! و این بزرگ‌ترین آفت انقلاب است که شعارهای انقلاب برای کارگزاران آن بی‌معنی یا ارتجاعی باشد اما رهبر انقلاب اتفاقاً از «ارتجاع» معنی واقعی آن را که به نفع مردم است، استخراج کرده‌اند. ارتجاع یعنی مردم یک کشور با شعارها و آرمان‌هایی انقلاب کنند اما سال‌ها بعد کارگزاران حکومتی، این آرمان‌ها را کنار بگذارند و بخواهند مردم و کشور را به زمان قبل از انقلاب بازگردانند. کارگزارانی که نمی‌فهمند برای چه باید مستضعفان را بر مرفهان ترجیح دهند، شاید به این خاطر که باورشان نمی‌شود مستضعفی در کشور باشد! و نمی‌دانند چگونه باید از دیوان‌سالاری‌های فرسوده به مدیریت جهادی کوچ کنند، شاید به این خاطر که مافیای هزار فامیل را در همین دیوان‌سالاری فرسوده بنا نهاده‌اند. این کارگزاران مرتجع شکل تازه‌ای از فرهنگ سرمایه‌داری را در یکی دو دهه اخیر رواج داده‌اند و حالا ندای انقلابی رهبر و فریاد عدالت‌خواهی مردم برای‌شان سخت گران و غیر قابل فهم می‌آید. 

امروز یک بار دیگر رهبر و مردم در یک موضع و در کنار هم قرار دارند و در سوی دیگر «یک مشت مدیر اشرافی مرتجع در یک دیوان‌سالاری فرسوده» که سرمایه‌داری نوین خود را در خطر هشدار یک «انقلابی قدیم» می‌بینند. رهبری، دیروز از خدا و مردم به‌خاطر عقب ماندن از اجرای عدالت در حکومت برآمده از انقلاب اسلامی عذرخواهی کردند، کاری که از دست مدیریت اشرافی دیوان‌سالار برنمی‌آید، بلکه آنان خود را همیشه طلبکار مردم و سفره انقلاب را حق خود می‌دانند و نه اعتقادی به عذرخواهی دارند و نه دلیلی برای عذرخواهی می‌بینند، با آنکه در رابطه بین همه حکومت‌ها و ملت‌ها، یک عذرخواهی ساده، کار صدها توجیه پیچیده را می‌کند. 

دیروز پایه و ستون جدیدی برای انقلاب اسلامی گذاشته شد که در هیچ انقلاب دیگری اتفاق نیفتاده است. مردی از درون انقلاب، عقب‌افتادگی در اجرای اصلی‌ترین شعار انقلاب را می‌پذیرد، عذرخواهی می‌کند و زنگ خطر «بازگشت به عقب» انقلاب را به صدا درمی‌آورد تا حرکت تازه انقلاب اسلامی که زدودن آفت اشرافی‌گری مدیران، دل سپردن به طبقات مرفه و تکیه بر اعتماد به خارجی‌ها است، آغاز شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم اکنون که رهبرگرانقدرمان هشدارها وخطراتی که انقلاب راتهدید میکند بامردم درمیان گذاشتند باید راهکارهای مبارزه بابی عدالتی واشرافیت وارتجاع حکومتی را شناسایی واقدام کرد . بنظرمیایدبرای بروزکردن این مبارزه باید ازبالاشروع کرد . ماچنددولت داشته ایم ؟ وچندمسئول ؟ ابتدا باید باشدت ازهمه آنهااصل وقانون ازکجاآورده ای رااجراکرد . خوشبختانه دراین موردخیلی آسان میتوان به نتیجه رسید چون حقوق افرادمشخص بوده وهرچه غیرازاین کسب کرده اند طبعا یاازرانت ویا اختلاس ویازدوبند بوده است . هرثروتی ناشی ازرانت مشروع نیست وباید به بیت المال برگردد وبقیه حالات اکثرا ریشه آنهانوعی رانت بوده است . باید همه بگویندازکجاآورده اند . بخصوص گارگزاران واصلاحطلبان وهمه امااینهاکه صاحب روزنامه وکسب وکارهای میلیاردی وفراترازآن هستند بدون اغماض باید حساب پس بدهند . آنهایی که مال حرام چشیده اند ودرموضع اپوزیسیون ومزاحم رشدکشور هم هستند همه دزدند . امام علی بن ابی طالب فرمودند هیچ کاخی بنانمیگرددمگرکوخهایی ویران شده باشند بنابراین ثروت نامشروع وناگهانی وبادآورده اصولادفاعی ندارد . چگونه ممکن است فردی زمان انقلاب معلم باشد واکنون صاحب چندین کارخانه باشد احکام اینهاصادرشده است اگرمعلم دیگری صاحب چنین ثروتی شده باشد پس بطورمشروع ممکن است که ممکن نیست واحکام انقلابی میخواهدولازم نیست چنین پرونده هایی چندسال بی جهت طول بکشدتاحکمش صادرشود . اماقشردوم ثروتمندان کسانی هستند که هنگام خصوصی سازی دولتهابه هم حزبیهای خودبه ثمن بخس فروختند ونمونه آن کارخانه پارسیلون خرم آباداست که درخاومیانه نمونه بودامادولت اصلاحطلب آنرابه یک اصلاحطلب درواقع بخشید زیرا کاگران وکارمندان آن میگفتند خریدارفقط مواداولیه ویا آنچه این کارخانه درجنب خودداشت بفروشد پول اودرآمده است وچنان ضربه ای به این کارخانه واردشد که تاامروز کارکنان آن ازدریافت نشدن حقوق مینالند . خریداراولی بلافاصله فروخت وسودخودرابردواین سرمایه ملی مانده بامشکلاتش ! وگرنه این ثروتهاازکجامیایند . مثلاوزرا سرکاربوده اند ومشغول کارپس ازکجاکسب ثروت کردند . اطلاعات مردمی زیادی هست که بایدکسب شود وبرخوردکرد . هیچ شخص ونهادی ودولتی ونماینده ای وباندثروت وقدرتی حق ندارد سروصداکند چون تمام مردم پشتوانه این اقدام رهبرمعظم انقلاب اسلامی هستند .
  • امانی IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 0
    بدبختی این هست که همین بعضی از مردم به کسانی رای دادند وانها را سر کار اورده اند که همه انها بجز عده ای معدود تنها فکر وذکرشان چپاول وغارت بیت المال مسلمین هست
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 0
    انقلاب اسلامی به فضل الهی، نامردهای ضد انقلاب غربگرا با ظاهر اسلامی را از قطار بیرون خواهد انداخت.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    1 0
    اکنون که رهبر معظم انقلاب پیشگام شده اند همه نو کیسه گانیکه با رانت و زد وبند و انبوهی از کارهای پیدا و پنهان به اوج اشرافیگری رسیده اند و یا کسانیکه از مسابقه رسیدن به قله های اشرافی گری و ابر اشرافیگری اطلاع داشته یا به هر نحوی به آن کمک کرده اند باید از درگاه ایزد قهار و مستضعفان نابود شده در چرخه های تعدیل و اشراف پروری توبه نموده و در جهت رسیدن به اهداف بلند انقلاب و رهبری معظم و استقرار عدالت جانفشانی کنند شاید خداوند باری تعالی آنان را ببخشاید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس