یک.jpg

در آستانه شروع عملیات بزرگ ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق، بخش دیگری از کاروان های نظامی تحت فرمان نیروهای ویژه سهیل النمر به فرودگاه نظامی « الضمیر» در شرق پایتخت رسیدند.

به گزارش مشرق، در آستانه شروع عملیات بزرگ ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق، بخش دیگری از کاروان های نظامی تحت فرمان نیروهای ویژه سهیل النمر به فرودگاه نظامی « الضمیر» در شرق پایتخت رسیدند.

این کاروان های نظامی روز گذشته از شرق استان ادلب به سمت شهر دمشق حرکت کرد بودند و شامل 30 خودروی نظامی مجهز به دوشکا، 6 تانک مدل تی 90، 6 توپخانه، 4 کاتیوشا و 4 خودروی حامل تجهیزات است. تعداد نیروهای نظامی این کاروان مشخص نشده است.

کاروان تحت فرمان ببر سوریه در راه دمشق
عناصر تروریستی داعش
عناصر تروریستی در غوطه شرقی

پیشتر گروهی از نیروهای تحت فرمان سهیل النمر خود را به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در غوطه شرقی دمشق رسانده بودند و گروهی دیگر از کاروان های نظامی هم در بزرگراه « دمشق - حمص» به سمت پایتخت در حال حرکت هستند.

*برای دیدن نقشه در اندازه اصلی بر روی ان کلیک کنید*

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تحت فرمان سهیل النمر به همراه یگان های نظامی گارد ریاست جمهوری و دفاع ملی سوریه مسئولیت پاکسازی 125 کیلومتر مربع از مساحت تحت اشغال تروریست ها را در غوطه شرقی دمشق برعهده دارند.

بیشتر بخوانید:

شکار بزرگ نیروهای جبهه مقاومت در غوطه شرقی دمشق/ هلاکت فرمانده ارشد تیپ سوم گروه تروریستی «جیش الاسلام» در شهرک دوما + نقشه میدانی

به گزارش مشرق، از حومه جنوبی شهر دمشق هم خبر می رسد، گروهی از عناصر تروریستی محاصره شده داعش در اردوگاه یرموک حملات سنگینی را علیه سایر گروه های تروریستی انجام دادند و توانستند خیابان « حیفا» را در این اردوگاه به تصرف خود در بیاورند.

تروریست های داعش با ادامه حملات علیه  تروریست های جبهه النصره موفق شدند محله « الوسیم» را هم در اردوگاه یرموک به اشغال خود درآورند؛ در جریان درگیری ها در اردوگاه یرموک حدود 40 تن از تروریست های جبهه النصره و داعش به هلاکت رسیدند.

در حال حاضر، عناصر تروریستی داعش تعداد زیادی از تجهیزات نظامی خود را به همراه دهها خودروی انتحاری به مناطق شرقی اردوگاه یرموک و منطقه « حجر الاسود» انتقال داده اند و درصدد هستند شهرک های « یلدا، ببیلا و بیت سحم» را از اشغال تروریست های جبهه النصره خارج کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: درگیری شدید میان عناصر تروریستی داعش و تروریست های جبهه النصره در بخش شرقی محله «الزین» در جریان است؛ منطقه درگیری در نزدیکی بیمارستان « ژاپنی» در حومه میدان فلسطین واقع است.

تروریست های داعش در تلاش هستند با اشغال مناطق جدید در جنوب شهر دمشق، نفوذ خود را در پایتخت افزایش دهند و علاوه بر جبران شکست های سنگین در  استان های دیرالزور، حمص و حماه، فشار را بر دولت مرکزی تشدید کنند.

در حال حاضر، 60 درصد اردوگاه یرموک تحت اشغال گروه تروریستی داعش است و حدود 25 درصد از مساحت این ارودگاه در تصرف عناصر تروریستی جبهه النصره قرار دارد؛ ارتش سوریه و نیروهای مقاومت فلسطین هم 15 درصد این اردوگاه را تحت کنترل دارند.

به گزارش مشرق، محله های« حجرالاسود،العسالی و بخش وسیعی از محله الزین» هم در جنوب شهر دمشق تحت اشغال گروه تروریستی داعش است؛ مناطق اشغالی در جنوب پایتخت با محله « سیده زینب (س) » کمتر از 2 کیلومتر فاصله دارند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به آمار تروریست های محاصره شده در جنوب دمشق هم اشاره کرد و گفت: تعداد تروریست های داعش حدود 960 نفر است و تعداد عناصر تروریستی جبهه النصره در این مناطق به حدود 200 نفر می رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    47 2
    بزودی ببر سوریه دمار از ترریستهای خون اشام در خواهد اورد و نوبت داعش والنصره در اردوگاه یرموک خواهد رسید
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    46 2
    ان شاالله نکلیف این جبهه هم به زودی مشخص شود و با پاکسازی اطراف دمشق و برگرداندن امنیت پایتخت برن سراع شمال و جنوب سوریه و حساب متجاوزین از جمله ترکیه , امریکا و کودک کشها را کف دستشان بگذارد
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
    2 3
    سایت وزین مشرق! ترجمه حرس الجمهوری می شود گارد جمهوری نه گارد ریاست جمهوری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس