مراسم هفتمین روز ارتحال آیت الله یعقوبی

در این مراسم جمعی از علمای حوزه علمیه قم، اعضای جامعه مدرسین، نمایندگان بیوت مراجع و آحاد مردم حضور داشتند.

به گزارش مشرق؛ مراسم هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله سید حسین یعقوبی در قم برگزار شد.

در این مراسم که برخی از اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه های علمیه، نمایندگان بیوت مراجع معظم تقلید و برخی از مدیران استانی حضور داشتند، حجت الاسلام سیدرضا میرمعینی به ایراد سخن پرداخت.

این محقق حوزه علمیه با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اظهارداشت: آیت الله یعقوبی قائنی یکی از روحانیونی بود که حرکت انقلابی خود را از سالها پیش از انقلاب آغاز کرد و در خفقان زمان طاغوت با شهامت و جسارت فعالیت می کرد.

حجت الاسلام سیدرضا میرمعینی افزود: خدماتی که این روحانی برجسته در طول عمر بابرکت خود به اسلام، انقلاب و حوزه های علمیه داشت تا سالیان متمادی مرجع درسی و تربیتی سربازان حوزه امام صادق(ع) خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان طالب علم باید خضوع و خشوع نیز داشته باشد تصریح کرد: برای اینکه انسان به فلسفه اصلی زندگی دست یابد، خداوند انبیا را مأمور هدایت انسان ها کرد.

حجت الاسلام حجت الاسلام میرمعینی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) بعد از انبیا در بین امت اسلام وظیفه هدایت گری را برعهده داشتند اضافه کرد: اهل بیت(ع) دست بشر را گرفته اند تا به سرمنزل مقصود و کمال مطلوب برسانند.

وی تأکید کرد: کسی که دستش از ولی خدا کوتاه باشد تعالی و تکامل را درک نخواهد کرد و در دنیا بازنده خواهد شد.

این محقق حوزه علمیه با اشاره به اینکه در شب اول قبر ۶ سئوال مهم از انسان پرسیده می شود اظهار کرد: در مورد سئوال امامت و ولایت و دیانت همه باید پاسخ دهند، بعد از مرگ علم حصولی از بین می رود و فقط علم حضوری باقی می ماند.

حجت الاسلام میرمعینی در پایان افزود: کسی که با جان و روحش پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در دنیا قبول داشته و در راه آنها بوده باشد، به راحتی در شب اول قبر جواب سئوالات را خواهد داد.

در این مراسم حاج صادق آهنگران نیز شعرخوانی و مداحی کردند که در ادامه می‌توانید صوت آن را بشنوید:
 

آیت‌الله «سید حسین یعقوبی قائنی» مجتهد و عارف معاصر متولد ۱۳۰۳ بوده  و با عارف مشهور سید علی قاضی دیدار داشته و شاگرد دو عارف مبارز «محمدجواد انصاری همدانی و سید جمال الدین گلپایگانی» بوده است.

وی همچنین با بزرگانی از جمله سید رضا بهاءالدینی، حسنعلی نجابت شیرازی در ارتباط بوده است. او در جوانی راهی عتبات شده و در حوزه علمیه سامرا، نجف، کربلا و قم تحصیل کرده است. «سفینة الصادقین» و «انیس الصادقین» دو اثر مکتوب وی محسوب می شود که کتاب نخست، در بردارنده زندگی نامه وی با نکات مهم عرفانی اوست.

تصاویر دیگری از این مراسم را در ادامه مشاهده می‌کنید:

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بنده خدا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    28 2
    اگر یک بازیگر سینما یا ورزشکار یا موسیقیدان بود تو بوق و کرنا می کردند ولی واقعا علمای ربانی در این دنیا مظلومند .
  • حامد IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
    15 2
    رضوان الله تعالی علیه
  • سید مصطفی IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۳
    0 0
    رحمه‌ الله علیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس