گابریل

وزیر خارجه آلمان با اشاره به مواضع ترامپ درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: «توافق هسته‌ای ایران را از بین نبر.»از ترامپ خواست تا ضمن همکاری با هم‌پیمانانش، نقش بی ثبات‌کننده ایران در منطقه را کمرنگ کند.

به گزارش مشرق، در جریان سخنرانی «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ که امروز برگزار شد، گابریل به پایان بحران سوریه پس از 6 سال جنگ و تنش در زمینه کره شمالی اشاره کرد.

این مقام آلمانی گفت که پس از گذشت 6 سال از جنگ خونبار در سوریه اکنون با اقدامات صورت گرفته این بحران رو به کاهش است.وی افزود: «قوانین جهان لیبرال که پس از سال 1945 به وجود آمده اند ممکن است درست نباشند اما بهترین چیزی هستند که امروز می‌توانیم مد نظر داشته باشیم.»

بیشتر بخوانید:

انفعال اروپا مقابل سند هسته‌ای آمریکا

گابریل درباره روابط با ترکیه هم گفت: «ما باید با ترکیه صحبت کنیم و مسایل بحرانی را مورد بررسی قرار دهیم.» در شرایطی که «ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ از تلاش گابریل به منظور آزادی «دنیز یوجل» خبرنگار آلمانی ترک‌تبار استقبال کرده بود، وزیر خارجه آلمان هم هنگام سخنرانی خود به پنج تبعه دیگر آلمانی اشاره کرد که در ترکیه زندانی هستند و افزود: «روش دیگری وجود ندارد و باید از لحظات خوب استفاده کرد تا به نتایج بهتری دست یافت.» مسایلی مانند حقوق‌بشر و تشکیل ساختار قضایی مستقل از جمله مواردی هستند که باید به آنها پرداخته شود.

بیشتر بخوانید:

ادامه هم‌آوازی‌های اروپا با زورگویی‌های ترامپ

وزیر خارجه آلمان با اشاره به مواضع «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای هم گفت: «توافق هسته‌ای ایران را از بین نبر.» وی با اعلام اینکه ایران رفتاری هژمونیک دارد،  از ترامپ خواست تا ضمن همکاری با هم‌پیمانانش، نقش بی ثبات‌کننده ایران در منطقه را کمرنگ کند.

وی تاکید کرد که برلین تصمیمی برای کنار گذاشتن برنامه جامع اقدام مشترک ندارد.گابریل گفت که نشانه‌هایی از اعتماد در سیاست جهانی به چشم می‌خورد . المپیک می‌توان تنش کره شمالی در زمینه مسابقه تسلیحاتی را کاهش دهد.

وزیر خارجه آلمان گفت که اروپا باید توانایی قدرت‌نمایی داشته باشد و این موضوع را اینطور تشریح کرد که به عنوان تنها گیاه‌خوار در جهان گوشت‌خواران، اروپا وضعیت سختی خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
    0 0
    منظور فرانسه ویا انگلیس گیاهخوارند؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس