کد خبر 831891
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
روسیه و امریکا

منابع خبری روز جمعه خبر دادند هیئت منصفه دادگاهی در واشنگتن ۱۶ فرد و نهاد روسیه را به اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تحت پیگرد قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر «رابرت مولر»، دادستان ویژه تحقیق درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا اعلام کرد ۱۳ تبعه روسیه و ۳ نهاد این کشور در ارتباط با این پرونده تحت پیگرد قرار گرفته‌اند. 

در کیفرخواستی که روی وب‌سایت وزارت دادگستری آمریکا قرار گرفته این ۱۶ فرد و نهاد به نقض قوانین داخلی این کشور متهم شده‌اند.

اتهامات طرح‌شده علیه متشاکیان، حمایت از «دونالد ترامپ» (رئیس‌جمهور فعلی آمریکا) تلاش برای بی‌اعتبار کردن «هیلاری کلینتون» (رقیب ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶) و خریداری غیرقانونی تبلیغات سیاسی را شامل می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

پرده‌برداری روسیه از راهبرد آمریکا در سوریه

قوانین آمریکا وابستگان به نهادهای خارجی قبل از ثبت فعالیت‌های سیاسی خود در وزارت دادگستری این کشور حق انجام فعالیت‌های سیاسی در داخل خاک ایالت متحده را ندارند. 

در متن این کیفرخواست، یک شرکت روس به نام «آژانس تحقیقات اینترنتی» به سوءاستفاده از شبکه‌های اجتماعی و برگزاری تجمعاتی «با هدف اختلاف‌آفرینی در نظام سیاسی آمریکا» متهم شده است. 

مطابق این سند، این سازمان کارش را از حمله به شماری از نامزدهای انتخابات آمریکا شروع کرد، اما در میانه سال ۲۰۱۶ عملیات‌هایش را بر حمایت از فعالیت‌های انتخاباتی ترامپ و بی‌اعتبار کردن کلینتون متمرکز کرد.

روسیه بارها اتهامات مربوط به حمایت از ترامپ در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را رد و تأکید کرده در مبارزات انتخاباتی کشورهای دیگر  دخالت نمی‌کند.

«رابرت مولر» و کنگره آمریکا در حال تحقیق درباره اتهامات دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هستند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس