جان سیاهان

ظاهراً دور زمانه عوض شده و اصل در آمریکا بر کشتن سیاهان است، مگر اینکه خلافش ثابت شود.

سرویس جهان مشرق- «او عصبانی نبود. قصد تخطی از قانون نداشت. به نظر نمی‌رسید بخواهد از سلاح استفاده کند. اصلاً تفنگ را سمت من نشانه نرفته بود. من احساس نکردم که در خطر حتمی هستم». این سخنان استفِن مِیدِر افسر پلیس آمریکا است که چندی پیش به دلیل عدم شلیک به جوان سیاه‌پوستی که به نظر می‌رسید از ترس حرکات وحشیانه پلیس آمریکا با یک اسلحه قصد داشت مانع از حمله آنها بشود، از کار برکنار شد. او حالا ۱۷۵ هزار دلار دریافت می‌کند.

استفن میدر که در ویرجینیای غربی خدمت می‌کند، از مقام ارشد پیشین خود که او را به دلیل عدم شلیک به یک جوان سیاه‌پوست اخراج کرده بود، تعهد گرفته است که برای ادامه کار او در بخش‌های دیگر ایجاد ممانعت نکند. البته یک خبر بد هم داریم. وقتی ویلیامز جوان سیاه‌پوست ۲۳ ساله با صحبت‌های میدر قانع می‌شد که سلاح خود را بر زمین بگذارد، دو پلیس دیگر از راه رسیدند و مانند همه افسران آمریکا که خیال‌شان از محاکمه‌های نمایشی بعد از قتل سیاه‌پوستان راحت است، با دو گلوله به عمر ویلیامز پایان دادند.

۱۰ روز بعد از این اتفاق، میدر یک نامه رسمی دریافت می‌کند که در آن پس از خبر اخراج وی آمده بود «متاسفانه برای پلیس این یک واقعیت است که هر تصمیمی در صحنه گرفته شود، بهتر از این است که زمان بدون تصمیم‌گرفتن از دست برود»! ظاهراً پلیس ویرجینیا اولاً بیش از جان انسان‌ها به خراب‌نشدن محتواهای آموزشی خود اهمیت می‌دهد ثانیاً صحبت‌کردن با شهروند خاطی را اصلاً جزء گزینه‌های خود به عنوان تصمیم پلیس قرار نمی‌دهد. میدر پس از اخراج تصمیم می‌گیرد از مقام مافوق خود شکایت کند زیرا به گفته وکیلش تیموتی اُبرایان «هیچ پلیسی نباید به این خاطر که به جای شلیک‌کردن با شهروند ما صحبت کرده، اخراج شود».

بسیاری از مردم آمریکا تلاش می‌کنند به پلیس این کشور بفهمانند که جان سیاهان هم مهم است

کار وقیحانه‌ پلیس ویرجینیا در اخراج وی آن‌قدر روشن بود که آنها در دادگاه به دروغ اعلام کردند به دلیل دو رخداد دیگر که پیش از قضیه نکشتن ویلیامز رخ داده بود، میدر را اخراج کرده‌اند. اما هیچ اثری از این ادعا در نامه اخراج وی نبود.

دوره زمانه عوض شده است و یک افسر منطقی که حاضر نمی‌شود یک سیاه‌پوست را بکشد، باید به سازمان متبوع خود جواب پس بدهد. اما علاوه بر این یک سؤال باقی می‌ماند:

آیا اینکه استفن میدر بیگناه تشخیص داده شده  و ادعای مافوق وی مبنی بر خطای میدر در تعلل مقابل ویلیامز اشتباه از آب درآمده، به این معنا نیست که نیازی به شلیک به جوان سیاه‌پوست نبوده است؟ پس چرا دو پلیس دیگر که در صحنه با شلیک عجولانه خود منجر به قتل ویلیامز شده‌اند محاکمه نمی‌شوند؟

منابع

https://www.theguardian.com/us-news/۲۰۱۸/feb/۱۲/stephen-mader-west-virginia-police-officer-settles-lawsuit

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
    56 1
    وحشین وحشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس