کد خبر 830415
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
راهپیمایی ۲۲ بهمن در استانها

مثل همیشه پیش‌بینی عبد صالح خدا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) لباس حقیقت و واقعیت پوشیده و جهانیان شاهد تماشایی‌ترین راهپیمایی تاریخ انقلاب بودند.

به گزارش مشرق، «سیدعبدالله متولیان» در روزنامه «جوان» نوشت:

مثل همیشه پیش‌بینی عبد صالح خدا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) لباس حقیقت و واقعیت پوشیده و جهانیان شاهد تماشایی‌ترین راهپیمایی تاریخ انقلاب بودند ؛ تماشایی نه فقط از حیث کمیت و کثرت جمعیت (کثرت حضور ۳۹ سال است که دائماً تکرار شده‌است) بلکه از حیث دشمن شناسی، خنثی سازی شیوه‌های دشمنی دشمن، مرعوب عملیات روانی و تبلیغات دشمن نشدن، تمییز بین حق و باطل، مطالبه‌ مبارزه با فساد و تبعیض و رانت‌خواری، مطالبه‌ مبارزه با اختلاس و قاچاق، مطالبه مشی انقلابی و جهادی مسئولان و دولتمردان، عصبانی کردن نظام سلطه و... تماشایی و کاملاً متفاوت بود. 


مردم قهرمان و انقلابی ما در شرایطی در لاله‌زار ایران اسلامی و سرزمین دلیران و شیران، با پاسداشت خون شهیدان و راهپیمایی بی‌نظیر خود ورود به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و پهن‌دشت ایران را زیر پا و عزم و اراده‌های پولادین خود به لرزه درآوردند که مستکبران و باج‌گیران نظام سلطه‌ غرب صریحاً گفته بودند «انقلاب اسلامی نباید به جشن ۴۰ سالگی‌اش برسد» و برای این هدف شیطانی خود بر بستر آسیب‌ها و ضعف‌ها و نقص‌های موجود در کشور (که عمده آنها میوه شجره خبیثه‌ ٤۰ سال دشمنی و کینه‌توزی و شرارت، شبیخون و تهاجم سیاسی اقتصادی نظامی فرهنگی و امنیتی غرب است) هر آنچه در چنته داشتند به میدان آوردند و طی ماه‌های منتهی به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با فتنه‌گری و سازماندهی و به میدان آوردن مخالفان و زمینه سازی برای اجرای پروژه ناامن سازی و واگرایی قومیتی، همه چیز را برای براندازی نظام از درون آماده کرده بودند و بر این باور بودند که با دمیدن در کوره دوقطبی‌های «فقیر/غنی»، «دولت/مردم» و با برجسته سازی مفاسد اقتصادی و سیاسی و سوءمدیریت‌ها، نظام جمهوری اسلامی از درون فروخواهد پاشید اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد (و در ۱۶ بهمن ماه در یادداشت «نسل چهارم انقلاب پیشگامان امنیت و اقتدار» نوشتیم) مردم به‌ویژه نسل سوم و چهارم انقلاب در جشن ۴۰ سالگی انقلابِ خود سنگ تمام گذاشتند و جشن تماشایی بلوغ انقلاب را فراروی چشم جهانیان، خبرنگاران داخلی و خارجی و دوربین‌های دوست و دشمن به نمایش گذاشته و شگفتی بزرگ قرن روح‌الله را تصویر کردند. 


زیباترین آیه‌ قرآن کریم در وصف جشن (۴۰ سالگی) انقلاب اسلامی آیه ۲۹ سوره فتح (که ۲۹ حرف عربی را یکجا در خود دارد) است. قسمت اول این آیه شریفه اوصاف و ویژگی‌های یاران انقلاب (اصحاب پیامبر اکرم) و یک مسلمان انقلابی را در چهار محور بیان می‌کند (مسلمانانی که با چهره‌های نورانی و در مسیر کسب رضایت پروردگار در عین مهربانی با یکدیگر، بر دشمنان شدید و غضبناک هستند). در قسمت دوم آیه از رشد چشم‌گیر شجره طیبه انقلاب اسلام سخن می‌گوید که از یک‌سو سبب تعجب باور نکردنی مسلمانان شده و از دیگر سو موجب غیض و عصبانیت کفار و دشمنان انقلاب شده است. آری مردم ایران در راهپیمایی تماشایی ۲۲ بهمن آینه تمام نمای «اَشِدّاءُ عَلَی‌الْکفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم... یعْجِب‌ُالزُّرّ‌اعَ لِیغیظَ بِهِم‌ُالْکفّارَ» بودند که این وعده خدا به عمل صالح بندگان مؤمن خود است. عصبانی‌کردن دشمن از منظر قرآن کریم مصداق عمل صالح است: «وَ لا یَطَؤون مَوْطِئاً یَغیظُ الکُفّار... الاّ کُتِبَ لَهُمْ بِه عَملٌ ‌صالِح»(سوره توبه، آیه ۱۲۰) «هیچ حرکت دسته جمعی که کفّار را عصبانی کند صورت نمی‌گیرد مگر آنکه برای آن؛ پاداش عمل صالح ثبت می‌شود. » و به طور طبیعی در نقطه مقابل آن هر کس که در جهت آرام‌سازی نظام سلطه عمل کرده و در فکر تعامل با دشمن باشد علاوه بر ساده اندیشی مرتکب عمل سیئه، ناپسند، غیرصالح و مذموم شده‌است. 


باور عینی و عملی مردم ایران در ۲۲ بهمن امسال این بود که انقلاب اسلامی توانسته نظم فرعونی ٤۰۰ ساله نظام سلطه را برهم بزند و در ٤۰ سال گذشته فاصله خود را با دنیای علم و پیشرفت به شدت کاهش دهد و به رغم همه مشکلات، ناملایمات، نقص‌ها و ضعف‌ها و سوءمدیریت‌های منبعث از نگاه‌های جناحی و غرب زدگی برخی مسئولان و... جمهوری اسلامی توانسته مسیر رشد و تعالی و پیشرفت را هموار و ایران را به جایگاه رفیع قرون گذشته خود نزدیک کند. شعارهای مردم به مثابه جشن شکرگزاری، به عیان از خوش‌بینی مردم نسبت به آینده درخشان نظام اسلامی و غلبه بر مشکلات داخلی و تحمیلی حکایت می‌کرد و با این حماسه با شکوه حضور به نظر می‌رسد دشمنان قسم خورده نظام به این باور رسیده باشند که انقلاب اسلامی به عنوان یک موجود زنده از بین رفتنی نیست و غرب باید تفکر پوسیده‌ نابودی و براندازی انقلاب اسلامی را برای همیشه از سر بیرون کند. 


در جشن بلوغ انقلاب اسلامی، مردم رسماً و علناً خشم و انزجار خود را از تبعیض، رانت خواری، فساد، اختلاس، دریافت‌های تبعیض‌آمیز نجومی، اشرافی‌گری، سوءمدیریت، غربگرایی، مرعوب شدن در برابر دشمن، تحریف راه امام و انقلاب، ساده اندیشی نسبت به دشمن، فرصت‌سوزی‌ها و... از یک‌سو و عشق به انقلاب اسلامی، حفظ وحدت و انسجام ملی، حفاظت از آرمان‌های انقلاب، بازگشت به سیره انقلابی حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه و ضرورت سرعت بخشی به حل مشکلات اقتصادی مردم را به مسئولان خود گوشزد کردند. 


تماشایی ترین راهپیمایی تاریخ انقلاب اسلامی در عین بصیرت و ارسال پیام استکبارستیزی و مقاومت به دشمنان ایران واجد پیامی بسیار مهم به مسئولان و دولتمردان کشور بود که از بازی‌های سیاسی و جناحی و پیروی از مدل‌های غربی و تحمیلی نظام سلطه و تلاش برای تکاثر ثروت و غفلت از محرومان و پابرهنگان فاصله گرفته و با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری و راهبردهای نظام، به صف جهاد بزرگ برای ریشه‌کنی فقر، فساد اقتصادی و سیاسی، تبعیض و رانت‌خواری، کاخ‌نشینی و اشرافی‌گری و... بپیوندند. مردم به مسئولان خود پیام دادند که انقلاب پویا و زنده است و مقتدرانه به حیات سیاسی خود و مبارزه با مشکلات و تلاش برای رفع همه موانع داخلی و خارجی تا وصول به قله‌های ترقی و پیشرفت ادامه خواهند داد. مردم با شعارهای کوبنده و ظلم‌ستیز خود نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش‌های الهی و انسانی آن بسیار جدی بوده و منتظر نخواهند ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
    2 3
    حالا مسولان اسلامي با خيال راحت مشغول غارت و نابودي ايران و ملت شوند چون مردم فقط موقع راهپيمايي و انتخابات نياز هستند؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس