کد خبر 83008
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴

با گذشت چند روز از حوادث سفارت انگليس واکنش هاي متفاوت به اين حادثه ادامه دارد. همزمان روز گذشته ديپلمات هاي ايراني که لندن را ترک کرده بودند وارد تهران شدند.

به گزارش مشرق ، روزنامه خراسان نوشت:

بامداد روز گذشته تمامي کارکنان سفارت ايران در لندن به تهران برگشتند.اسلامي، کاردار سفارت کشورمان در انگليس پس از ورود به فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران گفت: با وجود تمامي فشارها، تمامي کارکنان سفارت ايران در لندن با بدرقه رسمي دولت انگليس و با عزت خاک اين کشور را ترک کردند.

او در پاسخ به سوالي تاکيد کرد که هيچ حمله اي در چند روز گذشته به سفارت خانه ايران در لندن انجام نشده است.همچنين رامين مهمانپرست، سخنگوي وزارت خارجه کشورمان که در مراسم استقبال از کارکنان سفارت ايران در لندن در فرودگاه مهرآباد حاضر شده بود در پاسخ به پرسشي اظهار کرد: پرچم ايران همچنان بر بالاي سفارت خانه کشورمان در لندن برافراشته است.او با بيان اين که رابطه سياسي ايران و انگليس قطع نشده است، گفت: پس از مصوبه مجلس شوراي اسلامي مبني بر کاهش روابط با انگليس، مقامات اين کشور احساس تحقير کردند و با يک حالت عجولانه سعي کردند اين مصوبه مجلس را تحت تاثير قرار دهند.دستيار ويژه وزير خارجه ايران تصريح کرد: انگليس تاوان رفتار نامناسب ۱۰۰ سال اخير خود را با ملت ايران پس مي دهد. سخنگوي دستگاه ديپلماسي کشورمان درباره بازديد تعدادي از سفيران مقيم تهران از باغ قلهک و سفارت خانه انگليس در تهران اظهار کرد: اين ديدار با هماهنگي وزارت خارجه انجام شد. به گزارش مهر، سخنگوي وزارت خارجه با بيان اين که در مقابل اقدام دولت انگليس اقدام متقابل خواهيم کرد، گفت: اگر قرار باشد درباره رابطه با انگليس تصميمي گرفته شود حتما آن تصميم در راستاي منافع کشورمان اتخاذ خواهد شد.

دانشجويان 312 دانشگاه :برکات اقدام شجاعانه دانشجويان در آينده نزديک نمايان مي شود

در همين حال دانشجويان 312 دانشگاه کشور، طي بيانيه‌اي خواستار آن شدند تا مسوولان با تمامي توان و بدون ذره اي مماشات در برابر گردن کشي هاي دول غربي از منافع ملي دفاع کنند. به گزارش ايسنا، در بخشي از اين بيانيه آمده است: ما دانشجويان بسيجي به نمايندگي از ملت شريف اعلام مي داريم که: بر خلاف جنجال سازي‌هاي اخير رسانه‌هاي غربي در مورد تعطيلي لانه جاسوسي انگلستان، اين هوچي گري و پروپاگانداي رسانه‌اي امري کاملا برنامه ريزي شده بوده که قبل از اقدام عزت مندانه فرزندان خميني کبير کليد خورده بود.

گزارش سفارشي احمد شهيد در مورد وضعيت حقوق بشر در کشورمان که بنا بر اسناد موجود، بخشي از آن بوسيله بنگاه دروغ پراکني بي بي سي فارسي و جاسوس خانه انگلستان در تهران تهيه شده است، بخش اول اين پازل بود. بخش دوم پازل جنجال سعودي آمريکايي ترور سفير رژيم رياض بود که با همراهي لندن به اجرا در آمد. در نهايت گزارش آمريکايي اسرائيلي آمانو در مورد بحث هسته اي کشورمان قطعه سوم اين پازل را تشکيل مي داد.

 لذا بر خلاف آنچه که رسانه‌هاي وابسته به لندن و واشنگتن تبليغ مي کنند، اقدام شجاعانه دانشجويان حرکتي بود که اين طراحي موذيانه را بر هم زد.

حرکتي که در آينده نزديک برکاتش نمايان خواهد شد. ضمن تشکر از اقدام به جاي مجلس شوراي اسلامي و حرکت غرور انگيز 8 آذر، نارضايتي شديد خود را از اقدام منفعلانه وزارت امور خارجه در اعطاي مجوز به تعدادي از سفرا به منظور بازديد از باغ قلهک (به عنوان قطعه اي از خاک وطن که به ناحق از سوي لندن اشغال شده است) ابراز مي داريم. جناب آقاي دکتر صالحي و مجموعه دستگاه وزارت خارجه چگونه و با کدامين استدلال از نقش جنجال ساز بسياري از اين سفرا و دولت هايشان در حوادث چند روز اخير و رويدادهاي پس از انتخابات 88 به نفع روباه پير به سادگي مي گذرند؟

در ادامه بيانيه آمده است: از آنجايي که خباثت و شيطنت روباه پير پايان پذير نيست اين احتمال جدي است که عليرغم ترک خفت بار سفارت، از ساختمان و تجهيزات آن براي تداوم جاسوسي استفاده نمايند لذا در ادامه اين جنبش مردمي، مي بايست وزارت خارجه با هماهنگي با دستگاه قضايي در اسرع وقت نسبت به بازپس گيري باغ قلهک و ساختمان لانه جاسوسي از چنگال انگليسي ها اقدام عاجل نمايد.

مجمع دانشجويان حزب ا... دانشگاه علم و صنعت: رفتارهاي داخل سفارت انگليس ابدا قابل توجيه نيست

 اين در حالي است که مجمع دانشجويان حزب‌ا... دانشگاه علم و صنعت ايران با صدور بيانيه‌اي علت و نحوه ورود برخي دانشجويان به سفارت انگليس را تشريح کرد. در بخشي از اين بيانيه آمده است: ورود به سفارت چند روز پس از تصويب طرح اخراج سفير انگليس انجام گرفت. اقدامي که به راحتي و با حفظ اقتدار و قدرت چانه زني نظام اسلامي کاهش روابط را با انگليس به دنبال داشت. اگر دانشجويان و معترضين اين اقدام مجلس را مناسب مي‌دانستند پس حضورشان در آنجا بي دليل مي‌نمود و اگر اين خواسته را حداقلي مي‌دانستند و مايل به برخورد شديدتر و محکمتر بودند چرا اين راه را انتخاب کردند؟

 آيا از همان مجلس و دولت خواستند که به طور مثال روابط با انگليس را به طور کامل قطع يا سفير و تمام کارکنان سفارت را اخراج کند و به درخواست آنان بي توجهي شد که خود را مکلف به قيام عليه ظلم ديدند!

در اين که دانشجويان بدون تحليل وارد اين ماجرا شده‌اند شکي نيست. غلبه احساسات بر عقل در سازمان دهندگان و حاضران تجمع روشن و مبرهن است. اما چگونه شده است در برنامه‌اي که مورد حمايت همه اتحاديه‌هاست اين مشکل بروز مي‌کند. با توجه به اينکه تمام 5 اتحاديه دانشجويي موجود در کشور اعم از بسيج دانشجويي، انجمن اسلامي مستقل، دفتر تحکيم وحدت، جامعه اسلامي و جنبش عدالتخواه حضور خود در سفارت را نفي نکرده‌اند. حتي از آن تا حدودي حمايت‌هايي نيز شده است.

متاسفانه تشکل‌هاي دانشجويي ماهيت دانشجويي خود را تا حدود زيادي از دست داده‌اند و شاهد اين هستيم که در اتحاديه‌هاي موجود تحليل و تفکر جوشيده از بدنه دانشجويي چنان در سطح پاييني است که تقريبا جايي در تصميم گيري‌ها ندارد در عوض منافع جناح‌ها و گروه‌ها و بعضا اميال شخصي افرادي خارج از مجموعه دانشجويي جاي آن را پر کرده است. در اين صورت دانشجو آلت دستي براي منافع و اهداف درست يا نادرست عده‌اي در سازمان‌ها، احزاب و جبهه‌ها خواهد شد. مصداق اين ادعا مسئله ورود به سفارت است. چگونگي ورود عده‌اي به سفارت هنوز مبهم است. اما قرائن نشان مي‌دهد برنامه براي حضور عده‌اي در داخل سفارت و پايين کشيدن پرچم و به طور کلي نشان دادن ضرب شست به دولت انگليس هماهنگ و مورد تاييد بوده است اما جمعيت خارج از کنترل مي‌شوند و سر و ته ماجرا از دست نيروي انتظامي خارج مي‌شود و عده‌اي وارد سفارت مي‌شوند و تنها کاري که دست به انجام آن مي‌زنند تخريب و آسيب رساندن به سفارت بوده است زيرا پيش بيني براي اين قسمت از ماجرا وجود نداشته است. حتي در ابتداي امر بيانيه‌اي از حاضران در سفارت براي اعلام موضع و اهداف و بيان خواسته‌هاي خود از ورود به سفارت وجود نداشت.

در ادامه بيانيه آمده است: متاسفانه در داخل سفارت رفتارهايي ديده شد که ابدا قابل توجيه نيست. اعم از تخريب و آسيب زدن به اموال و ساختمان‌هاي داخلي سفارت که اگر قرار شود اين هزينه‌ها از جيب بيت المال به انگليس باز پرداخت شود نکته منفي ديگري در کارنامه وارد شدگان به سفارت خواهد بود. بنا به گفته شاهدان عيني حجم خسارات اساسا غير قابل بيان بوده است. رسانه‌هايي نيز که آتش تهيه اين اقدام توسط آن ها ريخته شد و البته برخي نمايندگان مجلس که در محل حاضر شدند و به حمايت پرداختند و به همراه همان رسانه‌ها درهاي فضا را بر عقلانيت بستند و احساس را جايگزين کردند نيز بايد از کرده خود عبرت گيرند و سعي کنند منافع شخصي و جناحي خود را در مقابل مصالح نظام کنار بگذارند. در پايان لازم به تذکر است که اگر دولت و مجلس به وظايف خود عمل و دست انگليس را زودتر از منافع ملت کوتاه مي‌کردند شاهد اين اتفاقات نبوديم و دانشجويان از دولت و مجلس محترم انتظار دارند با قدرت و اقتدار مقابل ضجه‌هاي اين روباه پير و اسطوره امپرياليزم بايستند و به هيچ عنوان زير بار سهم خواهي‌ها و مطالبات غير عادلانه انگليس و ساير متحدين او نروند.

اظهارات رئيس کميته مطالبات ملي مجلس درباره پيگيري استرداد باغ قلهک

سيدحسين نقوي حسيني، نماينده ورامين و رئيس کميته پي گيري مطالبات ملي در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با خراسان درباره اقدامات انجام شده در زمينه تصرف باغ قلهک توسط سفارت انگليس گفت: کميسيون امنيت ملي مجلس به دليل توجه ويژه به اين موضوع، کميته پي گيري مطالبات ملي را مأمور به پي گيري تصرف باغ قلهک توسط سفارت انگليس کرد. نقوي حسيني افزود: کميته پي گيري مطالبات ملي در جلسه اي با حضور نمايندگاني از دستگاه ها و نهادهاي ذي ربط موضوع تصرف باغ قلهک توسط سفارت انگليس را مورد بررسي قرار داد. نماينده ورامين ادامه داد: با بررسي که انجام شد، اين موضوع کاملا محرز شد که مراحل صدور سند براي صدور سند مالکيت باغ قلهک توسط سفارت انگليس طي نشده و انگليس در مراحل مختلف اعمال نفوذ کرده است. به گفته وي، موضوع قطع درختان باغ قلهک توسط عوامل سفارت انگليس طبق ماده ۶ قانون شهرداري ها، خود اقدامي غيرقانوني و قابل پي گيري است که حتي مي تواند به استرداد باغ قلهک بينجامد.وي با تأکيد بر اين که شرايط براي باز پس گرفتن باغ قلهک از سفارت انگليس و در واقع خلع يد انگليس از اين باغ فراهم است، گفت: شهرداري درباره قطع درختان درباغ قلهک در مراجع قضايي اقامه دعوا کرده و با تجميع همه اسناد و مدارک مي توان در مورد غيرقانوني بودن روند صدور سند مالکيت براي سفارت انگليس نيز اقامه دعوا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • س ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    براي مجمع دانشجويان علم صنعت متاسفم كه عمق دركشون از حركت بچه ها فقط در همين سطحه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس