کد خبر 829870
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
مادر عراقی

زن 60ساله ساکن موصل می‌گوید: پسر دیگرم جان خود را از دست داد. او تلاش کرد تا همسایه ما را که زیر آوار پس از حملات هوایی گرفتار شده بود، نجات دهد. من مجبور شدم تا او را در خانه‌مان دفن کنم.

به گزارش مشرق، با گذشت هفت ماه از آزادی موصل دومین شهر بزرگ عراق از دست تروریست‌های داعش، دفن جان‌باختگان به یک مسئله تکان‌دهنده تبدیل شده است."ام‌عمار" زن 60ساله ساکن موصل به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است که جنگ موصل جان پنج نفر از اعضای خانواده‌اش را گرفته است از جمله شوهر، دو پسر و یک دخترش.

وی توضیح داده است که پسر 36ساله‌اش به‌نام بشار العبیدی واعظ یکی از مساجد موصل بوده و زمانی که حاضر به پیوستن به گروه تروریستی داعش نشد، توسط تروریست‌ها اعدام شده است.

ام‌عمار افزود: پس از آن پسر دیگرم صالح که 22ساله بود جان خود را از دست داد. او تلاش کرد تا همسایه ما را که زیر آوار پس از حملات هوایی گرفتار شده بود، نجات دهد. من مجبور شدم تا او را در خانه‌مان دفن کنم و قبرش را با فرش بپوشانم و مخفی کنم.

بیشتر بخوانید:

حکم اعدام برای 3 زن فرانسوی عضو داعش +عکس

وی با اشاره به اینکه سایر بستگانش نیز اجساد جان‌باختگان را در خانه‌های خود دفن کرده‌اند، از سازمان‌های بین المللی و نیروهای داوطلب خواست تا برای حل‌وفصل مشکل دفن اجساد در موصل و جلوگیری از متلاشی شدن آنها کمک کنند.

بسیاری از ساکنان موصل نیز گفته‌اند که به‌خاطر حملات هوایی مجبور شده‌اند تا اجساد نزدیکان و بستگان خود را در خانه دفن کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از 2500 غیرنظامی در جریان عملیات آزادسازی موصل از تروریست‌های داعش، کشته شده‌اند. این شهر در سال 2017 میلادی توسط نیروهای عراقی و با کمک ائتلاف موسوم به ضدداعش به‌رهبری آمریکا آزاد شده است.

بیشتر بخوانید:

چالش‌های عراق در سال 2018

تصاویر جدید هوایی نشانگر تخریب و نابودی کامل این شهر است، جایی که تعداد زیادی از اجساد متلاشی‌شده هنوز دفن نشده است.

یونیسف نیز هشدار داده است که بیش از 750 هزار کودک در موصل و مناطق اطراف برای دسترسی به خدمات بهداشتی اولیه و ضروری با مشکلات جدی روبه‌رو هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    16 0
    تاسف برانگیزه
  • RO ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    10 0
    روحش شاد و لعنت بر قاتلین
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    1 16
    یعنی‌امریکامقصره!!!!!!
    • RO ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
      0 0
      بله بانکرد داعش نوکر امریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس