اخبارویژه

«رئیس‌جمهور در هر کنفرانس یا اظهاراتی که از ایشان منتشر می‌شود چندین بار به جای پاسخگویی به مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی، افکار عمومی را به آینده و بایدها حواله می‌دهند.»

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

********

کیهان

مشاور روحانی: 80 درصد مردم مطالبات اقتصادی دارند


مشاور رئیس‌جمهور، سخنان او درباره اینکه اولویت مطالبات مردم، اقتصادی نیست، نقض کرد.


به گزارش ایسنا، حسام‌الدین آشنا با اشاره به نتایج نظرسنجی‌های اخیر درباره حوادث دی ماه گذشته گفت: بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی‌ها، علت اعتراضات را «نارضایتی اقتصادی» می‌دانند.


وی با تلاش برای مصادره به مطلوب این نظرسنجی‌ها می‌گوید: این اعتراضات مهر اقتصادی خورده اما لایه زیرین آن سیاسی و اجتماعی است؛ در حالی‌که عموم پاسخگویان به نظرسنجی‌ها مطالبات اقتصادی را مطالبات اصلی افراد حاضر در اعتراضات دانستند، اما زمانی که شعارهای افراد شرکت‌کننده در اعتراضات را تحلیل می‌کنیم مشاهده می‌کنیم که عمدتا شعارها رنگ سیاسی و اجتماعی دارند؛ البته در این زمینه برخی کانال‌ها و افراد موثر در شبکه‌های اجتماعی به صورت هوشمندانه‌ای برای جلب افراد بیشتر جهت شرکت در اعتراضات، آنها را تجمعاتی با انگیزه اقتصادی نشان دادند تا مردم راحت‌تر در این اعتراضات شرکت کنند.


آشنا خاطرنشان کرد: اعتراض اول به عنوان اعتراض به گرانی نامگذاری شد، اگرچه هم انباشت نارضایتی اقتصادی به حد نگران‌کننده‌ای رسیده است اما تا ورود دهک‌های پایین به اعتراضات اتفاق نیفتد باید فکر کرد که می‌توان هنوز اعتراضات را مدیریت نمود.


مشاور رئیس‌جمهور ادامه داد: مطالبات نزدیک به 80 درصد جامعه ایرانی اقتصادی است اما پیوند زدن شرایط اقتصادی کشور به کارآمدی نظام که ازسوی برخی شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند نظام سیاسی را دچار بحران مشروعیت کند. در این زمینه اگر در نظام تصورات مردم القا شود که بحران اقتصادی، اقتصادی نیست بلکه به اصل نظام ربط دارد و این نظام یا نمی‌تواند یا نمی‌خواهد مشکلات اقتصادی را حل کند، تبدیل مسئله اقتصادی به تردید درمورد بقای نظام بسیار ساده و سریع اتفاق می‌افتد.


بخش اخیر سخنان آشنا درحالی است که روحانی طی چند اظهارنظر اخیر - احتمالا در اثر آدرس غلط برخی مشاوران - سعی کرده مطالبات اقتصادی مردم را به اعتراضات فرااقتصادی و فرادولتی ارتقا دهد و کل نظام را جای مسئولیت پاسخگویی دولت درباره عملکرد خویش قرار دهد!


آشنا درحالی مدعی شده تنها 60 درصد مردم بر اصلاح‌پذیر بودن شرایط کشور اعتقاد دارند که نظرسنجی اخیر دانشگاه مریلند و موسسه ایران‌پل می‌گوید فقط 4/9 درصد مردم معتقد به ضرورت تغییر نظام سیاسی هستند.
یادآور می‌شود آقای روحانی طی چند هفته اخیر تلاش کرده با رقیق کردن اولویت اقتصادی مطالبات مردم - که به ضعف عملکرد و سوءمدیریت دولت برمی‌گردد - مسئله را سیاسی جلوه دهد.


70 بار تکرار «باید» و جای خالی گزارش کارنامه


«رئیس‌جمهور در  هر کنفرانس یا اظهاراتی که از ایشان منتشر می‌شود چندین بار به جای پاسخگویی به مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی، افکار عمومی را به آینده و بایدها حواله می‌دهند.»


به گزارش جهان‌نیوز، در این زمینه ما به بایدهای رئیس‌جمهورمان در 5 سال گذشته عادت کرده‌ایم اما چرا ایشان به خود زحمت دادند و پست به این مهمی را متقبل شدند تا با «بایدکردن‌»هایشان دیگران را متهم «نشدن»ها معرفی کنند.


رئیس‌جمهور در هر کنفرانس یا اظهاراتی که از ایشان منتشر می‌شود چندین بار و شاید «بارها» به جای پاسخگویی به مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی، افکار عمومی را به آینده و بایدها حواله می‌دهند. ایشان در کنفرانس خبری اخیر خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید: «شما گفتید تا دیر نشده باید صدای مردم را شنید؛ آیا شما صدای مردم را در اعتراضات اخیر، نسبت به تورم، گرانی و ناکارآمدی برخی مدیران شنیدید؟ اگر شنیدید چه تصمیمی برای رفع این دغدغه‌ها دارید؟ آیا بنا دارید تیم اقتصادی دولت را ترمیم کنید یا خیر؟» گفت: اشکال به سبک سؤال است که وقتی خواست مردم را فقط در بخش اقتصاد می‌برید، همین نشنیدن صدای مردم است.


هرچند اکثریت مردم با گوشت و پوست و استخوان مشکلات اقتصادی را لمس می‌کنند ولی به نظر می‌رسد دولتمردان قصد ندارند تا درک کنند اولویت اصلی مردم، معیشتی و اقتصادی است و پاس دادن مشکلات به زمین دیگر حوزه‌ها دردی را دوا نمی‌کند. هنوز از درک این واقعیت عاجزند که مشکلات با حرف درمانی حل نمی‌شوند و کارگران صدها کارخانه و کارگاه در سراسر کشور به خاطر عدم پرداخت حقوق‌هایشان در حال اعتراض‌اند و نه به بحث‌های اجتماعی، نه سیاسی و نه روابط خارجی کاری دارند. یازده میلیون حاشیه‌نشین چه چیزی برایشان اولویت است؟ سه و نیم میلیون زن سرپرست خانوار، 6 میلیون بیکار، 2 میلیون کودک کار و صدها هزار ایرانی که هر روز باید نگران آینده شغلی و معیشتی خود باشند، برایشان رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال با ثبات اولویت دارد تا موضوعات حاشیه‌ای یا کم‌اولویت‌دار.


در همین مصاحبه رئیس‌جمهور، وی بیش از 70 بار از کلمه باید استفاده کرده است. بایدهایی که وی یا به خود گفته و یا اکثرا به دیگر دستگاه‌ها و حتی مردم حواله داده است.


بیشتر به نظر می‌رسد روحانی موعظه‌گر و مطالبه‌گر خوبی به جای پاسخگوی خوب باشد. وی درباره اینکه در 5 سال گذشته برای حل این بایدها و صدها مطالبه و حتی وعده‌هایی که دولت داده چه کاری انجام داده باید پاسخگو باشد. در حال حاضر نه ایام انتخابات است که نامزدی قصد داشته باشد وعده دهد و نه تریبون ریاست‌جمهوری، تریبون مطالبه یا موعظه است که بخواهد خود را در مسیری
قرار دهد که دیگران را مقصر فرض کند.


کارشکنی عناصر نفوذی علیه مرکز مطالعات انقلاب اسلامی


در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک جریان نزدیک به مدیریت دانشگاه تهران درصدد تغییر ماهیت «مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی» است.


به گزارش خبرنگار ما، طیف مذکور پس از چند سال کارشکنی در مقابل جذب دانشجو و هیئت علمی در مرکز آموزشی و پژوهشی مذکور، اکنون درصدد تغییر غیرقانونی ماهیت و اساسنامه مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی می‌باشد.


مدیر این مرکز در نامه‌ای به دکتر زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار رسیدگی به موضوع و اخذ توضیح از مسئولان دانشگاه تهران از طریق وزارت علوم شد. در این نامه با اشاره به کارشکنی مدیریت دانشگاه در صدور احکام مربوط به اعضای شورای سیاستگذاری مرکز (آقایان دکتر پارسانیا، کچوئیان، صادقی مقدم و ملکوتیان)، این اقدام برخلاف اساسنامه قانونی مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان شده که در مقابل صدور احکام مدیران گروه‌های علمی مرکز و جذب هیئت علمی مورد نیاز نیز کارشکنی می‌شود.


این گزارش همچنین حاکی است که جریان کارشکن، درصدد انحلال این مرکز قانونی با شگردهای مختلف از جمله انتزاع آن از رشته علوم سیاسی و تبدیل آن به یک گروه فرعی در دانشکده معارف است. جلوگیری از جذب دانشجوی فوق لیسانس و دکترا از دیگر تخلفات جریان کارشکن است و این در حالی است که مرکز مورد اشاره دارای مجوز در دو رشته اندیشه سیاسی و جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی است.



انفعال وزارت خارجه و گستاخی رژیم حامی تروریست‌ها


با توجه به یاوه‌گویی مجدد وزیر خارجه فرانسه علیه ایران، آیا دولت، فرش قرمز خود برای سفر وی به ایران را جمع می‌کند؟


سایت رجانیوز با طرح این پرسش نوشت: لودریان وزیر خارجه هفتاد ساله فرانسه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیون فرانسوی BFM به تکرار ادعاهای ضدایرانی خود پرداخت.


او در این مصاحبه در اظهاراتی مضحک ایران را به نقض قوانین بین‌المللی در سوریه متهم می‌کند و می‌گوید: «ما خواستار خروج تمامی کسانی هستیم که نباید در سوریه باشند، از جمله شبه نظامیان ایران و حزب‌الله.»
این اظهارات در حالی است که فرانسه از سال 2011 و بعد از آغاز فتنه تکفیری‌ها در سوریه از جمله کشورهای حامی تروریست‌ها بوده که به نبرد با دولت مرکزی سوریه پرداخته‌اند و حتی دخالت‌های فرانسه در مسائل داخلی سوریه بارها با واکنش مقام‌های این کشور مواجه شده است. در مقابل، دولت‌های عراق و سوریه همواره نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله داعش را مورد تمجید قرار داده‌اند.


وزیر خارجه فرانسه همچنین به تکرار ادعاهای آمریکایی- صهیونیستی درباره قصد ایران برای تشکیل یک محور شیعی از تهران تا دریای مدیترانه پرداخته و به شعله‌های تبلیغات ایران‌هراسانه غربی دامن زده است.


این اظهارات در حالی است که قرار است لودریان در نیمه اسفند ماه با سفر به تهران پا روی فرش قرمزی بگذارد که محمد جواد ظریف برای او پهن کرده است.


ژان ایو لودریان، در 25 آبان ماه، در سفر به پایتخت سعودی با اشاره به پیشرفت‌های موشکی گفته بود فرانسه از مداخله‌ها و مقاصد سلطه‌طلبانه ایران در منطقه نگران است! امانوئل مکرون هم در این خصوص گفته بود: «احتمال تحریم علیه برنامه موشکی ایران وجود دارد» و «باید با ایران در مورد برنامه موشکی مذاکره کرد.»


همچنین وزیر خارجه فرانسه اول بهمن به روزنامه «فیگارو» گفته بود «ما گفت‌وگوهایی را با ایران در مورد مسائل مربوط به برنامه موشک‌های بالستیک و پرسش‌های مربوط به مسائل منطقه‌ای آغاز کرده‌ایم».
فرانسه که پایگاه همایش‌ها و جلسات و هماهنگی‌های منافقین علیه منافع ایران شده است حتی در اغتشاشات اخیر نیز از آشوب‌گران حمایت کرده و به وضوح در امور داخلی ایران دخالت کرد. در همین خصوص کاخ الیزه بعد از تماس تلفنی حسن روحانی و امانوئل مکرون بیانیه‌ای صادر کرد و گفت مکرون در تماس تلفنی خود از برخورد با اغتشاش‌گران ابراز نگرانی کرده و خواستار خویشتن‌داری ایران و احترام به حقوق اساسی آن‌ها شده است!


گستاخی‌های دولت فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که دولت روحانی در سال‌های گذشته و خصوصاً پس از انعقاد توافق هسته‌ای امتیازهای فراوانی را در اختیار شرکت‌های فرانسوی چون توتال، پژو، رنو و سیتروئن قرار داده و آن‌ها را از ورشکستگی نجات داده است.


در برابر این امتیازها، دولت فرانسه نه‌تنها در برابر بدعهدی‌های آمریکا در توافق هسته‌ای مقابله کرد بلکه همراستا با دونالد ترامپ خواستار افزایش تحریم‌ها بر روی صنعت دفاعی موشکی ایران شد و بدتر این که با پناه دادن به گروهک تروریستی منافقین در پاریس و قرار دادن آن زیر چتر حمایتی دستگاه اطلاعاتی خود عملاً تحرکات علیه ایران را شدت بخشید.


حالا با این کارنامه سیاه فرانسه آن هم در عرض دو ماه، باید دید آیا وزارت خارجه برای یک بار اقدامی واقع‌بینانه انجام می‌دهد و در پاسخ به اهانت‌های متعدد این کشور، سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران را لغو می‌کند یا نه.
یادآور می‌شود سازمان تروریستی منافقین 17 هزار شهروند ایرانی را به شهادت رسانده است.



۵ ‌سال فرصت دولت برای کشف بافت فرسوده صرف شد؟!


رئیس‌جمهور گفت: اجاره‌نشینی سخت است.
آقای روحانی روز پنج‌شنبه در «برنامه ملی بازآفرینی شهری» گفت: مسکن برای همه افراد و به ویژه ایرانیان بسیار مهم است. وی خاطرنشان کرد: مسکن با منزل فرق می‌کند. مسکن یعنی محلی که انسان با ورود به آن، احساس آرامش می‌کند. اگر درب منزل را باز کردید و نفس راحت کشیدید احساس کردید به محل امن‌تری وارد شدید، آنجا مسکن است.


وی ابراز داشت: من خودم اجاره‌نشین بودم و چهار، پنج صاحبخانه را تجربه کردم. اجاره‌نشینی سخت است. برای انسان مشکل است. اگر بچه‌ای بیشتر زیر دوش حمام بماند، از آن بالا می‌گویند چاه پر شد. بچه در خانه را محکم می‌بندد، از آن بالا می‌گویند در خانه است. اجاره دیر می‌شود، صبح که به او سلام می‌کنی به گونه‌ای دیگر حرف می‌زند و از پاسخ سلامش آدم را آزار می‌دهد.


وی عنوان کرد: یک وظیفه بسیار بزرگ ما خانه‌دار کردن جوانان ماست. نباید این مسئله طول بکشد. بگذاریم اینها زودتر خانه‌دار شوند. راحت‌تر فرزندان خود را بزرگ کرده و زندگی کنند.


روحانی با بیان اینکه مردمی که خانه فرسوده در محله فرسوده دارند جز خانه چیز دیگری نباید بدهند، یادآور شد: به تعبیری مجانی است. اگر فردی 80 متر ساختمان فرسوده می‌دهد، جایش 20 درصد اضافه می‌گیرد و یک خانه 100 متری و یک خانه بهداشتی که نیاز به پرداخت پول ندارد، می‌گیرد.


وی اضافه کرد: مسئله دوم، برای ساختن واحدهای مسکونی دولت از پیش به بودجه‌ای نیاز ندارد. بانک‌ها وارد کار می‌شوند. توسعه‌گر می‌آید و یک زمین مجانی در اختیارش قرار می‌دهیم. حدود دو برابر خانه‌های فرسوده خانه می‌سازد. 50 درصد از این خانه به مردم محله واگذار می‌شود و باید تلاش‌مان این باشد که از لحاظ فنی و مهندسی در برابر زلزله هفت تا هفت و نیم ریشتری مقاومت داشته باشد.


رئیس دولت دوازدهم در تشریح ویژگی‌های این طرح بیان کرد: کسی که خانه فرسوده دارد، فقط واگذار می‌کند، چیز دیگری نمی‌دهد و آن محله هم ارتقا پیدا می‌کند.


روحانی ادامه داد: قرار است ما برای توسعه‌گر چه کنیم؟ شهرداری قرار نیست از توسعه‌گر پول پروانه ساخت بگیرد و بر ساخت و ساز نظارت کند؛ تمام امور اجرایی را شهرداری برعهده خواهد گرفت.


وی افزود: زمینی که شهرداری و وزارت مسکن می‌گویند ما می‌دهیم، بانک‌ها هم باید سریع وام بدهند. توسعه‌گر سریع وام خودش را بگیرد. نباید به دنبال سند باشد که بگذارد. دستگاه‌های دولتی و نیمه‌دولتی گفتند آهن و سیمان می‌دهیم. در مرحله اول، دولت زمین مجانی می‌دهد، شهرداری هم هر جا زمین به درد بخور وجود دارد باید در اختیار وزارت مسکن قرار دهد و بعدا اگر جایی زمین خواست می‌دهیم.


درباره سخنان آقای روحانی، چند سؤال مطرح است. اولا اگر ایشان در شهرستان و تهران مستأجر بوده، چگونه مالک ویلایی در منطقه ولنجک شده که قیمت آن 55 میلیارد تومان برآورد می‌شود؟!


ثانیا دولت اگر برنامه‌ای واقعی برای خانه‌دار شدن مردم داشته، چرا در طول 5 سال گذشته آن را به اجرا نگذاشته است؟ آیا بافت‌های فرسوده جدیدا کشف شده‌اند؟  ثالثا بخش عمده‌ای از درآمد شهرداری، از محل فروش تراکم تأمین می‌شود. وقتی دولت، شهرداری را از این مسئله منع می‌کند، تکلیف درآمد شهرداری که 14 هزار میلیارد تومان نیز از دولت طلبکار است، چه می‌شود؟!

خراسان

ابلاغیه روحانی برای تعطیلی برخی دانشگاه های وابسته به دولت


بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور به وزرای علوم و بهداشت، اعلام شده حسب تصمیم جدید دولت، مراکز علمی- کاربردی وابسته به دستگاه‌های دولتی، باید حداکثر تا پایان سال تحصیلی 98-97 تعطیل یا با رعایت ضوابط به بخش خصوصی واجد شرایط واگذار شوند؛ بنابراین پیش‌ بینی بودجه عمومی کشور، تخصیص امکانات یا مجوز استخدامی یا کمک از طرف دستگاه‌ های اجرایی برای موسسات و مراکز مذکور مجاز نیست.


روایت تلخ مسئولان از وضعیت فرسودگی مدارس


با توجه به پیگیری برخی مسئولان کابینه در خصوص تهیه آماری از وضعیت فرسودگی و ایمنی فضاهای آموزشی و ورزشی متعلق به وزارت آموزش و پرورش، گزارش ارائه شده به دولت نشان می دهد بسیاری از این فضاها فرسوده است و فقط طرح استانداردسازی سامانه گرمایشی و سرمایشی یعنی حذف سوخت از داخل کلاس و گرمایش با رادیاتور و موتورخانه مرکزی مراکز مشمول، به بیش از 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آرمان

ادعای بی‌اساس عربستان درباره ایران

عربستان چهار شهروند خود را به همکاری با ایران به منظور انجام عملیات تروریستی در آن کشور متهم کرد. دادستانی کل عربستان مدعی شد که نظام ایران به منظور ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عربستان برخی عناصر تروریستی را در ایران آموزش داده‌اند تا بمب‌های C4 و TNT بسازند و در عربستان عملیات تروریستی انجام دهند.

دادستانی عربستان چهار شهروند خود را به سفر به ایران به منظور فراری دادن برخی متهمان و قاچاق اسلحه از طریق خلیج (فارس) به عربستان متهم کرد. دادستان عربستان همچنین این شهروندان را به ۲۲ اتهام از جمله پیوستن به گروهک تروریستی به منظور مخالفت با دولت و حاکمان عربستان، ایجاد ناامنی و هرج و مرج، تخریب اماکن عمومی، فراری دادن برخی متهمان به ایران و سفر به ایران و عراق به منظور آموزش دیدن و انجام عملیات تروریستی در عربستان محکوم کرد.

تکرار ادعاهای ترامپ علیه ایران

رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای خصمانه خود علیه کشورمان بار دیگر مدعی شد که از مردم ایران حمایت می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم سالیانه صبحانه دعای ملی به زعم خود به حمایت از مردم ایران، کوبا، ونزوئلا و کره شمالی پرداخت و در عین حال در ادعایی بی‌اساس و خصمانه گفت: ما می‌دانیم که میلیون‌ها نفر در ایران، ونزوئلا، کوبا، کره شمالی و کشورهای دیگر از وجود حکومت‌های سرکوبگر و خشن رنج می‌برند. آمریکا در کنار این مردم ایستاده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز این ادعاهای نخ نما و واهی خود را علیه کشورمان مطرح کرده و به‌ویژه در جریان برخی اعتراض‌ها در چند شهر ایران که در دی‌ماه اتفاق افتاد، با تکرار ادعاهای خود به دخالت در امور داخلی کشورمان پرداخت.

هیچ کس محرم‌تر از مردم نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با آیت‌ا... بیات زنجانی دیدار کرد. آیت‌ا... اسدا... بیات زنجانی در دیدار محمدجواد حق‌شناس گفت: هیچ کسی مَحرم‌تر از مردم نیست.

بنابراین در ارائه گزارش به آنها کوتاه نیایید و بگویید که در تهران چه اتفاقاتی افتاده و شما چه میراثی را به دست گرفته‌اید. وی با بیان اینکه اگر مصلحت‌اندیشی‌های بیجا نبود وضعیت اینگونه نمی‌شد، اظهار کرد: برخی می‌گویند باید مصالح را در نظر گرفت و به مردم بعضی مسائل را نگفت، چراکه ممکن است نظام آسیب ببیند؛ بنده عرض می‌کنم که باید با عفونت برخورد کرد و سرپوش گذاشتن روی آن موجب از بین رفتن همه‌چیز خواهد بود.

آمریکا سگ کی باشد که بخواهد

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه ما ملت بزرگی هستیم که توانایی زیادی داریم و به کوری چشم دشمن می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم، گفت: آمریکا سگ کی باشد که بخواهد با شجره طیبه ملت ایران دست‌ به‌گریبان شود؟ دشمن به قدرت دفاعی ملت ایران حساس است و برخلاف عرف دیپلماتیک جهان رئیس‌جمهور آمریکا افراد را دعوت کرده و به آن‌ها ناهار می‌دهد تا اذهان را علیه ملت ایران متحد کند.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی افزود: هیچ شکی وجود ندارد که دزدترین دزد در دنیای معاصر آمریکا است، ملت بزرگ ایران کارتر، ریگان، کلینتون، بوش پدر و پسر و اوباما را سر جای خود نشاند و به لطف الهی ترامپ را سرجای خود می‌نشاند، با وحدت و تحت مدیریت مقام معظم رهبری مشکلات را حل کرده و ایران عزیز را آن‌گونه که آرزو داریم می‌سازیم.

نگویید ضامن بهشت رفتن مردم نیستیم

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: نظام اسلامی مسئولیت دارد که موانع سیر بشر را به سوی حق تعالی و نیل بشر به بهشت لقا و فردوس اعلا را برطرف کند.

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی افزود: کسی نگوید ما ضامن بهشت مردم نیستیم، اگر امانتدار مردم بود امانت دین مردم مهمترین امانتی است که بر دوش مسئولین است و هر گناهی در جامعه واقع می‌شود مسئولین پاسخگوی این گناهان در روز قیامت خواهند بود. وی درمورد حرام‌خوارگی و آثار منفی آن بیان داشت: حرام خوری چیزی نیست که انسان بتواند در کنارش بی‌تفاوت باشد، در نطفه اثر می‌گذارد و خیلی خطرناک است. آدم‌های حرام‌خوار بی‌عاطفه می‌شوند و باعث قساوت قلب می‌شود.

شریعتمداری: بحرین برای ماست

حسین شریعتمداری در مراسم گرامیداشت دهه فجر در مسجد جامع دماوند گفت: یک بار نوشتیم بحرین برای ماست که سر و صداهای زیادی کردند و مفتی‌های آل‌سعود که حرف مفت زیادی می‌زنند، گفته بودند که قتل ما واجب است؛ بحرین برای ایران است و مردم بحرین خود را قطعه جداشده از ایران می‌دانند.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود گفت: اینکه چندین سال با همه توان درگیر هستند و نتوانستند خروش را خاموش کنند، به همین علت است. امروز می‌گویند که چرا فرزندان خود را برای جنگ به سوریه می‌فرستید؛ اگر نفرستیم که در سوریه بجنگند، باید کفش‌های داعش را واکس بزنیم؛ اگر حمایتی صورت می‌گیرد به معنی این نیست که صدقه می‌دهیم، بلکه هزینه امنیت خود را می‌دهیم.

نظر عضو خبرگان رهبری در باره حجاب

آیت‌ا... سیدهاشم بطحایی، عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره وضعیت حجاب در کشور و اعتراضاتی که اخیرا در قالب کشف حجاب در خیابان‌های تهران صورت گرفته است، گفت: ما مسلمان هستیم و حجاب از نظر اسلام امری ضروری و متن قرآن است.

به عبارت دیگر ربطی به نعوذ بالله پیامبر، فلان آخوند و مرجع دینی ندارد. حالا حتما باید حجاب چادر باشد، خیر. من مصر هم بودم یکی از دکترای من برای قاهره مصر است، دختران و زنان مصری چادر سر نمی‌کنند اما انصافا حجابشان کامل است. وضعیت حجاب را در عربستان و کویت نیز دیدم. اگر من با زیر پیراهنی بیرون بیایم، شما درباره من چه فکری می‌کنید؟ حتما می‌گویید عجب آدم بی شخصیتی است. انسان منش خودش را باید حفظ کند. در دهه 40 دانشجوی دانشگاه تهران بودم با همین لباس روحانیت می‌رفتم.

اصلاحات شجاعت نقد خود را دارد

عضو شورای شهر تهران گفت: اصلاحات شجاعت نقد خود را دارد اما با تمام مشکلات باید بگوییم که درخشان‌ترین دوره کارآمدی و پیشرفت و حضور در مجامع جهانی و اقتصاد بالنده دوره اصلاحات است و همچنان مدعی آن هستیم؛ دیدیم که در دوره احمدی نژاد ۸سال روی کار آمدند اما نتوانستند یک پرونده فساد از دوران اصلاحات مطرح کردند؛ اما در عین حال اشکالاتی هم هست.

محمدجواد حق‌شناس درقم تأکید کرد: اصلاحات اگر بخواهد درست عمل کند باید در راستای منافع ملی عمل کند و اگر لازم شد خود را قربانی آن منافع ملی کند کما این که خیلی از بزرگان اصلاح طلبی همین الان دارند این کار را می کنند.

ایران

درخواست امریکا از ایران برای باز کردن کانال ارتباط


یک روزنامه امریکایی از تلاش‌های مختلف مقامات دیپلماتیک امریکا برای باز کردن کانال ارتباطی برای مذاکره با ایران خبر داد؛ بهانه این مذاکرات  گفت و گو برای آزادی چند زندانی عنوان شده است.

به گزارش تابناک، «وال استریت ژورنال» می‌گوید کاخ سفید در دسامبر ۲۰۱۷ به دنبال ایجاد کانالی مستقیم برای مذاکره با ایران درباره آزادی زندانیان دو طرف بوده است.چنانچه این گزارش صحت داشته باشد می‌توان آن را به منزله نخستین تلاش دیپلماتیک دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری امریکا در این زمینه تلقی کرد.وال استریت ژورنال تأکید می‌کند برغم حداقل سه بار تلاش واشنگتن برای بازکردن این کانال ارتباطی، ایران به پیشنهاد ارائه شده روی خوش نشان نداده و همچنان از تعامل با امریکا امتناع می‌کند.گفته می‌شود در حاشیه نشست وین که اواسط ماه دسامبر برگزار شد، «تام شانون» معاون سیاسی وزارت خارجه امریکا موضوع زندانیان خارجی را با مقامات ایرانی در میان گذاشته است.



ارسال پرونده یک متهم کشف حجاب به دادگاه


رئیس ‌کل دادگستری استان تهران گفت که پرونده یکی از متهمان کشف حجاب‌های اخیر برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.


به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی درباره پرونده افراد دستگیر شده در اغتشاشات اخیر هم افزود: تعداد کمی از این پرونده‌ها به دادگاه انقلاب ارجاع شده و اکثریت پرونده‌ها به عنوان جرم عمومی و در حد اخلال در نظم و تخریب و امثال آن که جنبه امنیتی از نظر دادسرا نداشته، به دادگاه‌های کیفری دو ارجاع شده است.

به گفته وی، از بازداشت‌شدگان متهمان اغتشاشات اخیر در تهران، تا هفته قبل تنها یک الی دو نفر در بازداشت بودند. اسماعیلی درباره پرونده‌های حقوق‌های نجومی هم گفت: تعدادی از پرونده‌ها در شرف صدور حکم است. پیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا دو هفته آینده احکام این پرونده‌ها صادر شود.


 تکرار ادعاهای عربستان علیه ایران


عربستان چهار شهروند خود را به همکاری با ایران به منظور انجام عملیات تروریستی در آن کشور متهم کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه سعودی عکاظ، دادستانی کل عربستان مدعی شد که نظام ایران به منظور ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در عربستان برخی عناصر تروریستی را در ایران آموزش داده‌اند تا بمب‌های C4 و TNT بسازند و در عربستان عملیات تروریستی انجام دهند.

دادستانی عربستان چهار شهروند خود را به سفر به ایران به منظور فراری دادن برخی متهمان و قاچاق اسلحه از طریق خلیج (فارس) به عربستان متهم کرد.



 تأیید بازداشت دو دانشجوی دانشگاه تهران


محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران از علت بازداشت دانشجویان این دانشگاه ابراز بی اطلاعی کرد. وی با بیان اینکه «به طور جدی پیگیر علت بازداشت و وضعیت چند دانشجوی بازداشتی اخیر دانشگاه هستیم» به ایسنا گفت: دو نفر از دانشجویان دانشگاه تهران که طی چند روز گذشته بازداشت شده‌اند، هیچ گونه سابقه بازداشتی در گذشته نداشته‌اند و مورد ویژه‌ای نیز در دانشگاه از سوی آنها وجود نداشته است.

وی با بیان این که «مسئولان امنیتی همه اطلاعات در این خصوص را در اختیار ما قرار نمی‌دهند» افزود: مسئولان دانشگاه در جریان بازداشت چند دانشجوی بازداشتی روزهای اخیر نبودند و دانشگاه هیچ وقت موافق بازداشت دانشجویان نیست.


 دستگیری سرشبکه آشوب‌های دی‌ماه در قزوین


دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: سرشبکه و مرتبط رسانه‌ای ضدانقلاب و یکی از لیدرهای اصلی ناآرامی‌های اخیر با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی استان، طی اقدامات پیچیده فنی و اطلاعاتی و هماهنگی دستگاه قضایی دستگیر شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی به فارس گفت: این فرد هماهنگ کننده بی حرمتی و به آتش کشیدن مساجد، حوزه‌های علمیه و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج در سطح استان بوده است. به گفته وی، متهم دستگیر شده با جمع‌آوری تصویربرداری از اقدامات، آنها را برای ضد انقلاب ارسال می‌کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    26 0
    دولتمردان بعد از 5 سال هنوز هم وعده برنامه ريزي در آينده براي حل مشكلات مردم را مي دهند فكر مي كنند دوره مسئوليت آنها هزاره است .
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
    10 0
    ای کاش قالب دانشگاههای مدرک گرا تعطیل میشدند مخصوصا علمی کاربردی و پیام نور نمونه اش دانشگاه الموت قزوین که به جهت درامدزایی در دورترین و صعب العبورترین نقطه استان تاسیس شده است و رییس و موسس ان معاون دانشگاه علمی کاربردیست و این دانشگاه تماما برای اشنایان و همشهریان جهت دریافت مدرک است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس