کد خبر 829585
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
فیلم جشن دلتنگی

یک منتقد در بررسی فیلم «جشن دلتنگی» تاکید کرد که فیلم به موضوع مهم فضای مجازی اشاره دارد ولی به اندازه کافی تلنگر نمی زند.

به گزارش مشرق، جعفر گودرزی نویسنده و منتقد سینما در یادداشتی به ویژگی های فیلم «جشن دلتنگی» ساخته پوریا آذربایجانی پرداخته و آن را درباره مضرات فضای مجازی دانسته که رابطه واقعی آدم ها و خانواده ها را دچار خدشه کرده و گاه زندگی ها را به مرز نابودی کشانده است.


در متن یادداشت وی می خوانیم: «فیلم جشن دلتنگی» از همان صحنه ابتدایی تاکید دارد که با توجه به حضور بیش از حد فضای مجازی در روح و جان زندگی مان، داریم در این دریا دست و پا می زنیم و نابود می شویم اما متاسفانه روند قصه و چینش ماجراها به گونه ای است که این تلنگر و نگرانی بعد از تماشای فیلم به مخاطب منتقل نمی شود و برایش مساله نمی شود و مهمتر اینکه او را به فکر وانمی دارد و تاثیری هم بر او ندارد.

مهمترین معضل فیلم پراکنده گویی اش است و تمرکزی روی موضوع و شخصیت محوری ندارد و از همین روست که مخاطب شناخت درست و کاملی از شخصیت ها و خرده داستان ها پیدا نمی کند؛ خرده داستان هایی که بدون یکپارچگی و انسجام در ضعیف بودن روایت نقش مهمی پیدا کرده اند.

بیشتر بخوانید:

پرکارترین بازیگر سی و ششمین جشنواره فیلم فجر +عکس



ضعیف ترین بخش هم مربوط به زندگی افسانه بانو است که سرانجامی هم برایش رقم نمی خورد.جهان هم که قصد دارد با به دست آوردن پولی از تبلیغات صفحه پرطرفدارش راهی ایتالیا شود چرا مسخره ترین انفاق یعنی خودکشی خود را دستمایه قرار می دهد که در ادامه برایش این همه دردسر و سوال بدون پاسخ پیش بیاید؟

«جشن دلتنگی» شعار می دهد و نتوانسته اثری تاثیرگذار از آب در آید.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس